Verschil ijzeren en aluminium cilinder
Verschil ijzeren en aluminium cilinder
Zijn er redenen om te kiezen voor een bepaald metaal wanneer je een originele of een opgevoerde motor hebt?
-
- chaly addict
- Berichten: 18901
- Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
- Bezit: Een hamer
- Locatie: Milsbeek
Re: Verschil ijzeren en aluminium cilinder
Alu koelt iets beter, maar het is geen noodzaak.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.
-
- 4T-MSB addict
- Berichten: 669
- Lid geworden op: 28 jan 2007 23:45
- Bezit: CT70 Motodax
Yamaha XVS1100a Dragstar Bobber - Locatie: Amersfoort
Re: Verschil ijzeren en aluminium cilinder
Als je het twijfelachtig vind om met een koeler te rijden (bijvoorbeeld bij 85 of 88cc) zou een alu cilinder het verschil kunnen maken.
ZF-45-85 CT70 K1 1971
gerbrandicus schreef:Klerelijer. Dat zijn van die aso's die gewoon lekker eens op de bek moeten gaan. En omdat je dan geen helm op hebt spettert de inhoud van je hoofd als warme griesmeelpudding over het wegdek.
Natuurlijke selectie.
-
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 119
- Lid geworden op: 10 okt 2011 12:55
- Bezit: gehad:
pbr, ss50, c50, dax,
chaly, monkey
in bezit
monkey pbr motor - Locatie: bennekom
Re: Verschil ijzeren en aluminium cilinder
Als je idd niet met een koeler wilt met hogere cc's is het slimmer om alu te doen maar bij 50 en 70cc maakt het niet veel verschil uit en in de zomer moet het wel echt warm zijn wil je slechte koeling krijgen.
opa zei altijd als het niet lukt pak je gewoon een grotere hamer
-
- The 4T-MSB is my life!
- Berichten: 1487
- Lid geworden op: 27 jan 2007 23:33
- Bezit: ss50z
ss50m
ss50m
ss50 racer
C110
C110 racer
S90 RSC - Locatie: Maarssen
- Contacteer:
Re: Verschil ijzeren en aluminium cilinder
in de winter koelen mijn alu cilinders zelfs teveel
Re: Verschil ijzeren en aluminium cilinder
Het is me duidelijk, voor mijn originele blok heeft het geen toegevoegde waarde. Misschien zijn ze niet eens met 39mm boring te krijgen in aluminium.
Re: Verschil ijzeren en aluminium cilinder
Ik weet wel een toegevoegde waarde van een Alu cilinder; die roest nietC50 schreef:Het is me duidelijk, voor mijn originele blok heeft het geen toegevoegde waarde. Misschien zijn ze niet eens met 39mm boring te krijgen in aluminium.
RobHonda schreef:er zit best een verschil tussen een ss en een cb blok
- robertsp
- The 4T-MSB is my life!
- Berichten: 1950
- Lid geworden op: 13 apr 2011 09:03
- Bezit: C50, CD50, Amigo
- Locatie: Zoetermeer
- Contacteer:
Re: Verschil ijzeren en aluminium cilinder
Oke, ik zeg niets, anders krijg ik weer NERD toegeroepen
-
- moppersmurf
- Berichten: 8904
- Lid geworden op: 28 jan 2007 21:51
- Bezit: paar brommers
- Locatie: neede gelderland
Re: Verschil ijzeren en aluminium cilinder
C50 schreef:Het is me duidelijk, voor mijn originele blok heeft het geen toegevoegde waarde. Misschien zijn ze niet eens met 39mm boring te krijgen in aluminium.
als je er nog ergens 1 originele zonder overmaat vind heb je hem hoogt waarschijnlijk niet onder de 200,- op de mat liggen.
ik praat niet alleen maar poep
bami = bami. troep = troep.
bami = bami. troep = troep.
-
- The 4T-MSB is my life!
- Berichten: 1487
- Lid geworden op: 27 jan 2007 23:33
- Bezit: ss50z
ss50m
ss50m
ss50 racer
C110
C110 racer
S90 RSC - Locatie: Maarssen
- Contacteer:
Re: Verschil ijzeren en aluminium cilinder
voor iets minder dan dat zou ik er nog wel 1 of 2 weg kunnen doen, dus het is mogelijkbutt head schreef:C50 schreef:Het is me duidelijk, voor mijn originele blok heeft het geen toegevoegde waarde. Misschien zijn ze niet eens met 39mm boring te krijgen in aluminium.
als je er nog ergens 1 originele zonder overmaat vind heb je hem hoogt waarschijnlijk niet onder de 200,- op de mat liggen.