zhenhua ape dingetjes

Wil je je ervaring delen of je problemen neerleggen, dan kan dat hier.
Plaats reactie
Koenovitss
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 66
Lid geworden op: 29 okt 2010 21:36
Bezit: Honda Novio '76
Locatie: Voorburg

zhenhua ape dingetjes

Bericht door Koenovitss »

Geachte mede 4taktofielen,
Ik ben bezig met een grote beurt bij een zhenhua apeje van een vriendin van me en loop tegen een aantal dingen aan.

1. De luchtfilter is volledig vergaan, plastic is gescheurd en trekt daarom valse lucht. Nou dacht ik van ja dan kan ik net zo goed ff er een powerfilter op zetten aangezien een beetje meer kilometers geen kwaad kan met dat ding. Ik weet alleen niet welke sproeiertje er in moet, ben zelf gewend te sleutelen aan een honda carb. Voor de rest is het ding helemaal origineel, iemand een idee welk sproeiertje er dan in moet en van welk type?

2. Ze vertelde mij dat ze tijdens het schakelen vaak het probleem had dat als ze van 2 naar 3 schakelde hij in zijn vrij viel en ook wel eens als ze van 2 naar 4 ging om dan zegmaar te voorkomen dat het alsnog gebeurd. Ik ben naar een scooterzaak geweest om een aantal onderdeeltjes te halen en vroeg het daar ook even. Hij vertelde mij dat het met de olie te maken kon hebben en die vriendin vertelde me ook dat het probleem pas was gekomen toen ik de olie had vervangen. Welk type olie zou er in moeten? En zou het kunnen kloppen dat het aan de olie ligt?

3. Iemand tips of tricks om het voorwiel er af te halen zonder de hele voorrem uit elkaar te halen?

Bij voorbaat dank.
Als je verder nog tips hebt over de ape, de do en don'ts dan zijn die ook welkom.

Koen
Petronella Kroest

Jossvdijk
4T-MSB regular
Berichten: 461
Lid geworden op: 08 apr 2012 20:31
Bezit: SS50Z
Locatie: Zwolle

Re: zhenhua ape dingetjes

Bericht door Jossvdijk »

lijken me eerder een stel versleten schakelvorken plus pennen. En als je een powerfilter monteert gewoon daarna even stukje rijden en de bougie aflezen(waarschijnlijk 1 maatje groter daarna).

four_stroker
4T-MSB addict
Berichten: 528
Lid geworden op: 29 jan 2007 19:45
Locatie: alphen a/d rijn

Re: zhenhua ape dingetjes

Bericht door four_stroker »

Die remklauw is zo groot dat je de naaf elke keer uit de velg moet bouten, ik heb ook nog geen andere oplossing ervoor gevonden helaas..

dax61
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 153
Lid geworden op: 17 jun 2012 17:41
Bezit: dax skyteam
Locatie: goor overijssel

Re: zhenhua ape dingetjes

Bericht door dax61 »

ik draai de remklauw los en dan het wiel er uit
gasje er bij

Koenovitss
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 66
Lid geworden op: 29 okt 2010 21:36
Bezit: Honda Novio '76
Locatie: Voorburg

Re: zhenhua ape dingetjes

Bericht door Koenovitss »

Jossvdijk schreef:lijken me eerder een stel versleten schakelvorken plus pennen. En als je een powerfilter monteert gewoon daarna even stukje rijden en de bougie aflezen(waarschijnlijk 1 maatje groter daarna).
Ahja alleen dit brommertje is pas 4000 km oud dus dat leek mij een beetje onwaarschijnlijk. Zijn die schakelvorken/pennen een beetje te koop? Want ik kan ze niet vinden.
dax61 schreef:ik draai de remklauw los en dan het wiel er uit
Dacht ik ook al, moet dan maar..
Petronella Kroest

Eric
zoomerlover
Berichten: 3242
Lid geworden op: 20 dec 2011 00:15
Bezit: Een corsa 1.0 12V

Re: zhenhua ape dingetjes

Bericht door Eric »

Rechts naast je ontsteking zit een zwart dopje, met daarachter een boutje. Kijk of deze nog goed vast zit.
Deze bout houdt de achakelwals op zijn plek.
Heeft iemand nog een C4.0SE blok van en Opel liggen? Dus niet de C3.0SE!!!

Koenovitss
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 66
Lid geworden op: 29 okt 2010 21:36
Bezit: Honda Novio '76
Locatie: Voorburg

Re: zhenhua ape dingetjes

Bericht door Koenovitss »

Eric schreef:Rechts naast je ontsteking zit een zwart dopje, met daarachter een boutje. Kijk of deze nog goed vast zit.
Deze bout houdt de achakelwals op zijn plek.
Aah danku die ga ik even controleren, ik laat horen hoe het is gegaan.
Petronella Kroest

Plaats reactie