3e en 4e versnelling werken niet

Wil je je ervaring delen of je problemen neerleggen, dan kan dat hier.
zollie
4T-MSB regular
Berichten: 321
Lid geworden op: 28 jan 2007 01:45
Bezit: 1972 C50k3
1968 C110
Locatie: Amsterdam

Re: 3e en 4e versnelling werken niet

Bericht door zollie »

Aan de schade aan de moer te zien heb je nog lang niet hard genoeg geslagen :)

Er is nog maar 1 schade van het open slaan. Als ie een beetje knap vast zit sla je zo twee inhammen aan barrels :D Een oude handdoek tussen de tandwielen draaien en gaan!

En vergeet niet je koppeling goed schoon te maken, zo te zien heeft het centrifugaalfilter heel wat gruis weten op te vangen! En check je koppelingsplaatje, nu je er toch bij bent, misschien lust ie wel een nieuwe.
Hoofdloos schreef:Pak de zAAg!

Eric
zoomerlover
Berichten: 3242
Lid geworden op: 20 dec 2011 00:15
Bezit: Een corsa 1.0 12V

Re: 3e en 4e versnelling werken niet

Bericht door Eric »

Ik zie maar een echte schade, en die gaat net de verkeerde kant op om hem los te draaien....
Heeft iemand nog een C4.0SE blok van en Opel liggen? Dus niet de C3.0SE!!!

NIX
chaly addict
Berichten: 18899
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
Bezit: Een hamer
Locatie: Milsbeek

Re: 3e en 4e versnelling werken niet

Bericht door NIX »

Geen handdoek. Als de boel geblokkeerd moet, leg er een los tandwiel op.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.

apae01
4T-MSB addict
Berichten: 838
Lid geworden op: 03 apr 2007 22:24
Bezit: CB50, teveel P50's en auto's

Re: 3e en 4e versnelling werken niet

Bericht door apae01 »

Het goede gereedschap halen voordat je met verkeerd meppen onmogelijk hebt gemaakt om hem er af te draaien. Voor je het weet maak je de klus groter dan nodig is.
In the beginning there was nothing, which exploded.

Masacur
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 37
Lid geworden op: 08 jul 2015 17:56
Bezit: Honda Benly 50S
Honda CD50
Honda SS50
Locatie: Odawara (Japan)

Re: 3e en 4e versnelling werken niet

Bericht door Masacur »

Hoi, bedankt voor alle reacties. Die zichtbare schade is van een vorige persoon die het geprobeerd heeft. Ik heb in ieder geval het gereedschapje gekocht.

Nu dus mooie voortgang geboekt. Alles eraf en het klavertje en schakelmechanisme opnieuw geinstalleerd.
Ik vraag me alleen af of dat het gaat werken. Hij staat nu namelijk in zijn vrij, maar als ik het voetpookje (boven of onder) bedien gaat die niet naar een andere versnelling. Is dit de normale situatie?
Ik wil graag voorkomen dat ik alles installeer en dat die het dan niet doet en dat ik weer alles uit elkaar moet halen :roll:

Zie onderstaande afbeelding. De schakel arm (A) die beweegt wel, maar hij pakt niks als ik omhoog of omlaag druk op het voetpookje. Kan het zijn dat (A) precies rond een van de pennetjes (B) moet vallen?

Afbeelding


Zo ziet het er nu uit.
Afbeelding

hypercub
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1852
Lid geworden op: 28 jan 2007 09:22
Bezit: CY50 R&P
Locatie: Knastaksel, `s zomers in knoesterveen

Re: 3e en 4e versnelling werken niet

Bericht door hypercub »

Als je wil testen of de versnellingen ook werken moet je wel aan de uitgaande as draaien. En A moet inderdaad goed in B haken.
Life is too short for lousy coffee.

zollie
4T-MSB regular
Berichten: 321
Lid geworden op: 28 jan 2007 01:45
Bezit: 1972 C50k3
1968 C110
Locatie: Amsterdam

Re: 3e en 4e versnelling werken niet

Bericht door zollie »

Hij staat in zijn 4 zo te zien. Maar inderdaad even aan je wiel draaien en aan de as waar het grote tandwiel op zat. Dan moet ie wel wat pakken. Alle pinnetjes zitten erin en het klavertje zit op de enige manier dat ie kan zitten?
Hoofdloos schreef:Pak de zAAg!

Masacur
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 37
Lid geworden op: 08 jul 2015 17:56
Bezit: Honda Benly 50S
Honda CD50
Honda SS50
Locatie: Odawara (Japan)

Re: 3e en 4e versnelling werken niet

Bericht door Masacur »

Nog even nagelopen. Het klavertje zat niet goed, de inkeping van achter zat niet op het pinnetje, maar ik had het pinnetje op een uitsparing van de versnellingen zitten. Ondertussen loopt die weer zoals het hoort :D Dus bedankt voor de hulp iedereen.

Nog een ding wat me opviel: in versnelling 1, 2, 3 en in zijn vrij valt het heuveltje precies in het uitsparingen van het klavertje voor elke versnelling. Maar voor versnelling 4 gebeurd dat niet. Zie onderstaande foto's. Ik twijfelde dus of mijn 4de versnelling het wel zou doen, maar hij doet het gewoon.


4de versnelling
Afbeelding

1ste versnelling
Afbeelding

Vrij
Afbeelding

2de versnelling
Afbeelding

3de versnelling
Afbeelding

zollie
4T-MSB regular
Berichten: 321
Lid geworden op: 28 jan 2007 01:45
Bezit: 1972 C50k3
1968 C110
Locatie: Amsterdam

Re: 3e en 4e versnelling werken niet

Bericht door zollie »

Ik denk dat dat lag aan draaien van de assen, mogelijk niet geboeg gedaan bij het maken van de foto's. Denk dat er eigenlijk niets aan de hand was.

Mooi dat je weer lekker kan rijden!
Hoofdloos schreef:Pak de zAAg!

Plaats reactie