Restauratie groene C50
-
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 35
- Lid geworden op: 27 nov 2011 17:34
- Bezit: C50
- Locatie: Barcelona
Restauratie groene C50
hola todos!
Elk nadeel heeft z'n voordeel laten we maar zeggen..
mn frame is gescheurd.. nu hele c uit elkaar gehaald.. hele achterkant gaat eraf en komt nieuwe op ..
voordeel is dat ik nu gelijk alles kan vervangen wat nodig is.
Nu bezig met wat voorbereidend onderzoek.. Dus ik heb een aantal vragen.
Heeft iemand toevallig de kleurcode voor deze kleur groen.. zie foto
Iemand nog tips qua laswerk? ik laat het lassen door een kennis van me, maar heb geen idee of het nog uitmaakt welke techniek gebruikt word.
alvast bedankt!
Elk nadeel heeft z'n voordeel laten we maar zeggen..
mn frame is gescheurd.. nu hele c uit elkaar gehaald.. hele achterkant gaat eraf en komt nieuwe op ..
voordeel is dat ik nu gelijk alles kan vervangen wat nodig is.
Nu bezig met wat voorbereidend onderzoek.. Dus ik heb een aantal vragen.
Heeft iemand toevallig de kleurcode voor deze kleur groen.. zie foto
Iemand nog tips qua laswerk? ik laat het lassen door een kennis van me, maar heb geen idee of het nog uitmaakt welke techniek gebruikt word.
alvast bedankt!
Re: Restauratie groene C50
Dezelfde post als in een ander C50 topic:
C50 frames repareren is best een onderneming. Ze zijn altijd rotter dan je denkt. Je zegt de hele achterkant gaat eraf. Vanaf waar is dat?
Ik zou zeggen: maak het hele frame kaal tot op het metaal : alles achter de centrale koker. en laat daar eens footos van zien (ik ben nl heel benieuwd wat er onder zit hahaha). Er zait nu nog verf en dan lijkt het mee te vallen. Maar ik denk dat het ding veeeeeeeel rotter is dan je op die foto ziet, door het beruchte dubbele plaatwerk. Zo niet, dan heb je veel mazzel. Sloop sowieso aan de binnenkant van het achtersatbord het dubbele plaatwerk eruit om te zien wat eronder zit.
C50 frames repareren is best een onderneming. Ze zijn altijd rotter dan je denkt. Je zegt de hele achterkant gaat eraf. Vanaf waar is dat?
Ik zou zeggen: maak het hele frame kaal tot op het metaal : alles achter de centrale koker. en laat daar eens footos van zien (ik ben nl heel benieuwd wat er onder zit hahaha). Er zait nu nog verf en dan lijkt het mee te vallen. Maar ik denk dat het ding veeeeeeeel rotter is dan je op die foto ziet, door het beruchte dubbele plaatwerk. Zo niet, dan heb je veel mazzel. Sloop sowieso aan de binnenkant van het achtersatbord het dubbele plaatwerk eruit om te zien wat eronder zit.
cracque frontal
Re: Restauratie groene C50
Volgens mij kun je het beste alles ongeveer vanaf de kastjes weg halen. Denco heeft drie nieuwe stukken die je erop kunt laten zetten. Twee stukken voor het spatbord en een lampsteun. Als de schokbreker as nog goed is, kun je die over laten zetten in het nieuwe stuk. Mogelijk gaat je middenbok ook verloren, omdat hij één is geworden met de as.
-
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 35
- Lid geworden op: 27 nov 2011 17:34
- Bezit: C50
- Locatie: Barcelona
Re: Restauratie groene C50
.. even een update van de restauratie ..
Frame was gescheurd ter hoogte van de accu kast.. beetje te gevaarlijk om daar mee door te rijden, dus: scheurtje gelast en omdat hij toch uit elkaar moest gelijk hele achterkant vervangen. Het plan was om zo min mogelijk 'patina' te verliezen.. daarom alleen de achterkant is aangepakt. Het frame is helaas niet 100% recht geworden (oude was ook krom,...stuur los betekend directe bocht naar links ,nooit stuur loslaten dus), maar naar omstandigheden goed resultaat. En hij rijdt net zo goed als hij eerder deed.
Verder heb ik de motor compleet gereviseerd (wassertjes, nippeltjes, pakkingen, 3 plaats koppeling ipv 2, etc), nieuwe draadboom, voorvering, lagers. Ben juni 2015 begonnen en omdat in spanje welgeteld 0 onderdelen te krijgen zijn (heb volgend mij de enige c50 in heel spanje, levert wel veel bekijks op btw) veel online besteld of in nederland opgehaald,.. net een weekje klaar. Enig probleem is dat m'n koppeling een vervelend geluid maakt wat ik niet kan thuis brengen. (Voor zover ik weet heb ik alles correct in elkaar gezet.. zal het geluid in andere post plaatsen).
Dit was mn eerste keer ever dat ik een motor uberhaupt open heb gedraaid. gelukkig wel advies van een ervaren sleutelaar gehad. Hij rijd weer prima... kan weer lekker genieten van mn C onder de spaans zon.
Frame was gescheurd ter hoogte van de accu kast.. beetje te gevaarlijk om daar mee door te rijden, dus: scheurtje gelast en omdat hij toch uit elkaar moest gelijk hele achterkant vervangen. Het plan was om zo min mogelijk 'patina' te verliezen.. daarom alleen de achterkant is aangepakt. Het frame is helaas niet 100% recht geworden (oude was ook krom,...stuur los betekend directe bocht naar links ,nooit stuur loslaten dus), maar naar omstandigheden goed resultaat. En hij rijdt net zo goed als hij eerder deed.
Verder heb ik de motor compleet gereviseerd (wassertjes, nippeltjes, pakkingen, 3 plaats koppeling ipv 2, etc), nieuwe draadboom, voorvering, lagers. Ben juni 2015 begonnen en omdat in spanje welgeteld 0 onderdelen te krijgen zijn (heb volgend mij de enige c50 in heel spanje, levert wel veel bekijks op btw) veel online besteld of in nederland opgehaald,.. net een weekje klaar. Enig probleem is dat m'n koppeling een vervelend geluid maakt wat ik niet kan thuis brengen. (Voor zover ik weet heb ik alles correct in elkaar gezet.. zal het geluid in andere post plaatsen).
Dit was mn eerste keer ever dat ik een motor uberhaupt open heb gedraaid. gelukkig wel advies van een ervaren sleutelaar gehad. Hij rijd weer prima... kan weer lekker genieten van mn C onder de spaans zon.
-
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 54
- Lid geworden op: 16 okt 2015 23:15
- Bezit: Honda c 50 goed
honda c 50 matzwart in montage
honda c 50 ratbike avant la lettre - Locatie: santorini, Griekenland
Re: Restauratie groene C50
Maar zie ik dit goed en heb je een nl.c50 naar Spanje meegenomen??
]50 cc<100 cc
-
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 35
- Lid geworden op: 27 nov 2011 17:34
- Bezit: C50
- Locatie: Barcelona
Re: Restauratie groene C50
ja idd.. ..ssst..niet doorvertellen
-
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 54
- Lid geworden op: 16 okt 2015 23:15
- Bezit: Honda c 50 goed
honda c 50 matzwart in montage
honda c 50 ratbike avant la lettre - Locatie: santorini, Griekenland
Re: Restauratie groene C50
Mm, dat mag dus niet hè!
Al goed ingeburgerd in zuid europa merk ik
Al goed ingeburgerd in zuid europa merk ik
]50 cc<100 cc
-
- Vierkantofiel
- Berichten: 5187
- Lid geworden op: 16 jan 2007 22:17
- Bezit: Morris Ital
- Locatie: Zaagcity
Re: Restauratie groene C50
Mooi gedaan hoor.
- gerbrandicus
- Astrealover
- Berichten: 1977
- Lid geworden op: 27 jan 2007 21:18
- Locatie: Gorinchem
Re: Restauratie groene C50
Allemachtig zeg, die maat van jou kan mooi lassen! Als hij eens op vakantie is in NL mag hij mijn C ook wel doen
Het witte vlak hoort haaks op het spatbord te staan, maar ik kan me voorstellen dat het zo makkelijker was.
Nog best lekker weer daar hè, mijn zus woont vlakbij Dénia, die zat een paar weken terug nog te puffen op het terras.
Het witte vlak hoort haaks op het spatbord te staan, maar ik kan me voorstellen dat het zo makkelijker was.
Nog best lekker weer daar hè, mijn zus woont vlakbij Dénia, die zat een paar weken terug nog te puffen op het terras.
-
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 35
- Lid geworden op: 27 nov 2011 17:34
- Bezit: C50
- Locatie: Barcelona
Re: Restauratie groene C50
lassen is van binnenuit.. dus, 't ziet er daar een stuk minder fraai uit. daar is dan het tussenschot overheen gegaan. Maar idd van buiten is er vrij weinig te zien.. heb plamuur foto's weg gelaten btw. Je ziet de las punten duidelijk zitten. (nu niet meer natuurlijk). ....en hoewel lassen misschien iets voor mannen lijkt,.. dit is door een hele lieve dame gedaan!
Verder heb ik het witte stuk gemaakt zoals het eerder was. Dacht dat het zo hoorde. Was bepaald niet fijn afplakken. Ik vind het wel mooier zo dan korter met rechte rand. Nu alleen nog een keer goeie originele achterveren erop.
...en als je je groene kaart niet op tijd vervangt en aangehouden wordt, ga je naar de gevangenis Was nog een hoop gedoe om 500 eurie boete te voorkomen.
Verder heb ik het witte stuk gemaakt zoals het eerder was. Dacht dat het zo hoorde. Was bepaald niet fijn afplakken. Ik vind het wel mooier zo dan korter met rechte rand. Nu alleen nog een keer goeie originele achterveren erop.
...en als je je groene kaart niet op tijd vervangt en aangehouden wordt, ga je naar de gevangenis Was nog een hoop gedoe om 500 eurie boete te voorkomen.
-
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 54
- Lid geworden op: 16 okt 2015 23:15
- Bezit: Honda c 50 goed
honda c 50 matzwart in montage
honda c 50 ratbike avant la lettre - Locatie: santorini, Griekenland
Re: Restauratie groene C50
Ziet er verder wel top uit. En roesten doet ie in Spanje ook amper neem ik aan. Als je geen brokken maakt kun je er zo nog jaren meer door! Alleen vriendjes blijven met de politie
]50 cc<100 cc
-
- chaly addict
- Berichten: 18901
- Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
- Bezit: Een hamer
- Locatie: Milsbeek
Re: Restauratie groene C50
Ben benieuwd of het kromme in het frame zit of in de voorvork. Laatste kan krom zijn, maar ook last hebben van flink versleten bussen Meestal zit het voorwiel dan ook flink scheef). Als het in het frame zit, dan is er een keer flink mee gebotst en verdenk ik de buis. De nieuwe achterkant staat er los van omdat het kromme zicht tussen achterbrugas en balhoofd bevindt.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.
-
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 35
- Lid geworden op: 27 nov 2011 17:34
- Bezit: C50
- Locatie: Barcelona
Re: Restauratie groene C50
ja lijkt me ook.. het zou misschien in het voorwiel kunnen zitten.. voorvork, achterbrug en buis zijn, in ieder geval op het oog, recht.
Versleten bussen - voorvork?? waar zitten die?? ...heb lagers etc vervangen..
(..heb trouwens al ns een fijn ongeluk gehad... auto die afslaat terwijl je er net aan komt zetten... stukje gevlogen,.. landing was minder.. wel engeltje op mn schouder gehad.. maar later geen verschil gemerkt qua rijden..)
Versleten bussen - voorvork?? waar zitten die?? ...heb lagers etc vervangen..
(..heb trouwens al ns een fijn ongeluk gehad... auto die afslaat terwijl je er net aan komt zetten... stukje gevlogen,.. landing was minder.. wel engeltje op mn schouder gehad.. maar later geen verschil gemerkt qua rijden..)
Re: Restauratie groene C50
Heel mooi gemaakt! Ook het laswerk ziet er top uit! Lang leve goed repro plaatwerk
''UNOX MAN''