Glasparelen

Wil je je ervaring delen of je problemen neerleggen, dan kan dat hier.
Plaats reactie
Ottodesmo
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 70
Lid geworden op: 26 feb 2007 16:19
Locatie: Amsterdam

Glasparelen

Bericht door Ottodesmo »

Goedemorgen,

Even een berichtje ter leering ende vermaeck: dankzij dit bericht http://4takt.net/viewtopic.php?f=9&t=25 ... =glasparel heb ik het weekend mijn fraai geglasparelstraalde koppelingsdeksel gedemonteerd en gewassen, gespoeld, gesopt en in de vaatwasser gehad.

Ik had dit deksel op het forum gekocht en het was aan de binnenzijde en buitenzijde geglaspareld. Twee keer in een bad met ontvetter en met perslucht schoon gespoten zag het er brandschoon uit en monteerde ik het deksel. Toen las ik bovenstaande string, en heb ik 'm toch maar gedemonteerd om 'm in een sopje te wassen. Er kwam aardig was glasparel mee. Dus nog drie baden, en toen in de vaatwasser. Daar kwam ie zwart uit dus toe een sodabad. En toen zag ie er ruk uit dus met scotchbrite kaal gemaakt en de buitenkant gepolijst. Uren mee bezig geweest. Nog twee ontvetterbaden en nu glimt 'ie van buiten en zit er in de binnenkant geen glasparel meer.

Moraal van het verhaal: NOOIT glasparelen van binnen! Dit deksel had funest kunnen zijn voor mijn nieuwe kruk, cilinder/zuiger, oliepomp, kop....

Groet,

Otto

NIX
chaly addict
Berichten: 18883
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
Bezit: Een hamer
Locatie: Milsbeek

Re: Glasparelen

Bericht door NIX »

Ik zou sowieso motordelen bij voorkeur niet glasparelen, tenzij je echt weet waar je mee bezig bent.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.

Plaats reactie