Willys jeep op schaal met C321E blok
Re: Beschadigde zitting, Belgische honda c321e
ik heb hier een klep met 5,5 steel, 23.85 schotel en 64,5 mm hoog.
Hij is geparelstraald en netjes.
Mocht je interesse hebben, hoor ik het graag.
Groetjes,
Dennis
Hij is geparelstraald en netjes.
Mocht je interesse hebben, hoor ik het graag.
Groetjes,
Dennis
''UNOX MAN''
Re: Beschadigde zitting, Belgische honda c321e
Hoi Dennis, bedankt voor het aanbieden van de klep.
Maar ik had al een 25mm klep gevonden en besteld bij Leertouwer en die heb ik binnen, op zich ziet die er goed uit.
De lengte en diameter van de steel zijn goed, het hapje waar de spietjes komen klopt ook en de schotel is aan te passen, allemaal goed dus.
En volgens mij is het zelfs een nieuwe klep, dus dat is mooi.
Ik heb de klep en de kop neergelegd bij een specialist en hij gaat er binnenkort aan beginnen.
Ik had gehoopt er bij te kunnen zijn als hij de kop en het klepje gaat bewerken maar dat wordt helaas lastig.
Jammer, anders had ik foto's met jullie kunnen delen van de bewerkingen.
Zodra ik mijn spulletjes terug heb zal ik wel foto's plaatsen van het eind resultaat.
Ik heb er alle vertrouwen in.
Maar ik had al een 25mm klep gevonden en besteld bij Leertouwer en die heb ik binnen, op zich ziet die er goed uit.
De lengte en diameter van de steel zijn goed, het hapje waar de spietjes komen klopt ook en de schotel is aan te passen, allemaal goed dus.
En volgens mij is het zelfs een nieuwe klep, dus dat is mooi.
Ik heb de klep en de kop neergelegd bij een specialist en hij gaat er binnenkort aan beginnen.
Ik had gehoopt er bij te kunnen zijn als hij de kop en het klepje gaat bewerken maar dat wordt helaas lastig.
Jammer, anders had ik foto's met jullie kunnen delen van de bewerkingen.
Zodra ik mijn spulletjes terug heb zal ik wel foto's plaatsen van het eind resultaat.
Ik heb er alle vertrouwen in.
Laatst gewijzigd door FransV op 11 mei 2017 12:07, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 142
- Lid geworden op: 16 feb 2016 15:29
- Bezit: C50 LA-E, Bami monkey
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Beschadigde zitting, Belgische honda c321e
We zijn benieuwd Frans
er is altijd een beun oplossing
Re: Beschadigde zitting, Belgische honda c321e
Het is gelukt!, De klep van 25mm die ik gevonden had is afgedraaid en geslepen naar 23,5mm (de rechtse op de foto)
De zitting is iets groter gemaakt en aangepast zodat de klep weer genoeg draagt.
Ik ben er blij mee!
Nou binnenkort de boel weer maar eens in elkaar zetten.
Zijn er ergens aanhaal momenten te vinden op internet?
Ik moet eerlijk zeggen dat ik nog niet heb gezocht hoor, ook niet op het forum.
Ik heb nog zitten denken over de koeling.
Als ik nou eens een temperstuur schakelaar pak van een wat oudere auto,
zo een sensor die normaal ergens in het koelkanaal of de radiator zit.
Als ik dan een beugeltje of klemmetje maak zodat ik de sensor tegen de kop kan klemmen, dan kan ik de sensor weer een ventilatortje laten schakelen, ik zat te denken bijv zo een beetje grote ventilator die nog al eens in besturings kasten worden gebruikt.
Ik weet niet of het genoeg koelt, maar het gaat zeker wel helpen denk ik...
De zitting is iets groter gemaakt en aangepast zodat de klep weer genoeg draagt.
Ik ben er blij mee!
Nou binnenkort de boel weer maar eens in elkaar zetten.
Zijn er ergens aanhaal momenten te vinden op internet?
Ik moet eerlijk zeggen dat ik nog niet heb gezocht hoor, ook niet op het forum.
Ik heb nog zitten denken over de koeling.
Als ik nou eens een temperstuur schakelaar pak van een wat oudere auto,
zo een sensor die normaal ergens in het koelkanaal of de radiator zit.
Als ik dan een beugeltje of klemmetje maak zodat ik de sensor tegen de kop kan klemmen, dan kan ik de sensor weer een ventilatortje laten schakelen, ik zat te denken bijv zo een beetje grote ventilator die nog al eens in besturings kasten worden gebruikt.
Ik weet niet of het genoeg koelt, maar het gaat zeker wel helpen denk ik...
-
- 4T-MSB addict
- Berichten: 941
- Lid geworden op: 06 aug 2012 21:12
- Bezit: C50 TT
Bakbrommer met C50 OT
Peda Chip
Re: Beschadigde zitting, Belgische honda c321e
Er zijn ook thermostaten voor oliekoelers
- nielspbr
- Mr Kockengen
- Berichten: 16275
- Lid geworden op: 02 mar 2009 17:50
- Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
- Locatie: Kockengen
Re: Beschadigde zitting, Belgische honda c321e
Als ik mij goed herinner overschat je de oliepomp op een c320/321. Je mag al blij zijn als er olie in de kop komt voor de smering van de tuimelaars.Ben C50 schreef:Er zijn ook thermostaten voor oliekoelers
- gerbrandicus
- Astrealover
- Berichten: 1977
- Lid geworden op: 27 jan 2007 21:18
- Locatie: Gorinchem
Re: Beschadigde zitting, Belgische honda c321e
Wat een prachtig ding. Wat een nostalgie, heeft vast een boel sentimentele waarde.
Maar is het geen beter idee om er een C90 blokje in te zetten? Die heeft 85cc, een lange slag krukas en dus een bak meer koppel. Semi automaat, dus geen koppeling meer. Je schakelt dan sequentieel ipv dat ouderwetse systeem van de C320.
Zijn beresterke blokken die absoluut niet storingsgevoelig zijn, itt het C320 blokje. Een ander voordeel is dat je indien gewenst een elektrostart blokje kunt nemen. C90 (het type vanaf 1982) heeft 12volt CDI ontsteking, dus dan kun je gemakkelijk een accu opladen en een ventilator aandrijven. Of beter: Een oliekoeler monteren.
Het gemakkelijkst is een Chinees elektrostart blokje monteren, met naar keuze tussen de 50 en 140cc. Meer is ook kant en klaar verkrijgbaar. Maar een origineel C90 elektrostart blokje is het mooist vind ik.
Maar is het geen beter idee om er een C90 blokje in te zetten? Die heeft 85cc, een lange slag krukas en dus een bak meer koppel. Semi automaat, dus geen koppeling meer. Je schakelt dan sequentieel ipv dat ouderwetse systeem van de C320.
Zijn beresterke blokken die absoluut niet storingsgevoelig zijn, itt het C320 blokje. Een ander voordeel is dat je indien gewenst een elektrostart blokje kunt nemen. C90 (het type vanaf 1982) heeft 12volt CDI ontsteking, dus dan kun je gemakkelijk een accu opladen en een ventilator aandrijven. Of beter: Een oliekoeler monteren.
Het gemakkelijkst is een Chinees elektrostart blokje monteren, met naar keuze tussen de 50 en 140cc. Meer is ook kant en klaar verkrijgbaar. Maar een origineel C90 elektrostart blokje is het mooist vind ik.
- wim V8
- 4T-MSB heilige
- Berichten: 4091
- Lid geworden op: 30 aug 2013 17:43
- Bezit: Honda CD 50 project(in parts)
Honda GiorCub '99 4bak c50 scooter :-)
NSU Prima D '57 2T scooter.
Piaggio Ciao '70 (under restoration)
Piaggio Boxer1.'72(as found)
VeloFrejus '50 Jolly motore a rullo.
Demm Turismo quatro tempi '59
Fiat 1100R '68 (summer daily) - Locatie: Castricum
Re: Beschadigde zitting, Belgische honda c321e
Die C320's waren toch ook onverslijtbaar?
Gr. Wim.
Gr. Wim.
Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.
Link naar mijn Honda's:
viewtopic.php?f=15&t=26869
Link naar mijn Honda's:
viewtopic.php?f=15&t=26869
Re: Beschadigde zitting, Belgische honda c321e
Ik heb nog een c90 elektrostart blokje liggen ![Wink ;)](./images/smilies/apple_icon_e_wink.png)
![Wink ;)](./images/smilies/apple_icon_e_wink.png)
Gezocht: Honda C50/70 Passport
Re: Beschadigde zitting, Belgische honda c321e
Ja, ik blijf het een mooi ding vinden en kan niet wachten tot hij weer rijdt.
Ik wil graag dit blok behouden omdat het ooit zo gemaakt is en om dat het blok nog onder de brommer van mijn pa heeft gezeten.
We zijn er nu ook al een heel eind mee, dus ik ga dit sowieso afmaken, ombouwen kan altijd nog, maar ik ben er nog niet mee bezig hoor.
Wat ik zelf ook erg gaaf vind is dat het schakelen werkt net als bij een auto, er zit gewoon een koppelingspedaal in en schakelen gaat via een normale pook, 1 links voor, 2 links achter, 3 rechts voor, achteruit rechts achter.
Bij de achteras zit een omkeerbakje van een oud dafje, dit maakt het mogelijk om de draairichting om te keren.
Mijn pa is in die tijd behoorlijk lang aan het puzzelen en knutselen geweest om het schakelsysteem werkend te krijgen, als ik het blok er uit gooi en en dus ook zijn schakelsysteem, dan komt hij wel met een knuppel achter mij aan denk ik![Laughing :lol:](./images/smilies/apple_icon_lol.png)
En ik moet eerlijk zeggen, het blok is ooit van onder de brommer gekomen en zo in het jeepje gebouwd, daarna heb ik er een jaar of 7 probleemloos mee gereden. af en toe olie bijvullen en verversen en verder nooit enig probleem gehad.
En hij heeft het best zwaar gehad, te weinig koeling en vaak genoeg reed ik zelf, zat mijn zusje er naast , mijn pa op de motorkap en mijn moeder overdwars op het achterbankje
Ik heb nu toch al mijn onderdelen al gekocht dus ik ga de boel eens in elkaar zetten.
Ik wou net de zuigerveren monteren maar die zijn niet allemaal het zelfde.
De olie schraap veer is duidelijk maar ik heb nog 2 veren. Eentje is echt scherp en de ander heeft hele kleine schuine kantjes.
Welke moet waar?, links op de foto heeft schuine kantjes , rechts is scherp.
Ik wil graag dit blok behouden omdat het ooit zo gemaakt is en om dat het blok nog onder de brommer van mijn pa heeft gezeten.
We zijn er nu ook al een heel eind mee, dus ik ga dit sowieso afmaken, ombouwen kan altijd nog, maar ik ben er nog niet mee bezig hoor.
Wat ik zelf ook erg gaaf vind is dat het schakelen werkt net als bij een auto, er zit gewoon een koppelingspedaal in en schakelen gaat via een normale pook, 1 links voor, 2 links achter, 3 rechts voor, achteruit rechts achter.
Bij de achteras zit een omkeerbakje van een oud dafje, dit maakt het mogelijk om de draairichting om te keren.
Mijn pa is in die tijd behoorlijk lang aan het puzzelen en knutselen geweest om het schakelsysteem werkend te krijgen, als ik het blok er uit gooi en en dus ook zijn schakelsysteem, dan komt hij wel met een knuppel achter mij aan denk ik
![Laughing :lol:](./images/smilies/apple_icon_lol.png)
En ik moet eerlijk zeggen, het blok is ooit van onder de brommer gekomen en zo in het jeepje gebouwd, daarna heb ik er een jaar of 7 probleemloos mee gereden. af en toe olie bijvullen en verversen en verder nooit enig probleem gehad.
En hij heeft het best zwaar gehad, te weinig koeling en vaak genoeg reed ik zelf, zat mijn zusje er naast , mijn pa op de motorkap en mijn moeder overdwars op het achterbankje
![Very Happy :D](./images/smilies/apple_icon_e_biggrin.png)
Ik heb nu toch al mijn onderdelen al gekocht dus ik ga de boel eens in elkaar zetten.
Ik wou net de zuigerveren monteren maar die zijn niet allemaal het zelfde.
De olie schraap veer is duidelijk maar ik heb nog 2 veren. Eentje is echt scherp en de ander heeft hele kleine schuine kantjes.
Welke moet waar?, links op de foto heeft schuine kantjes , rechts is scherp.
- nielspbr
- Mr Kockengen
- Berichten: 16275
- Lid geworden op: 02 mar 2009 17:50
- Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
- Locatie: Kockengen
Re: Beschadigde zitting, Belgische honda c321e
Glimmende ring(links) boven.
Staat er een letter op de veer, dan is dat de bovenkant. De veersloten 120 graden verdraaid monteren.
Staat er een letter op de veer, dan is dat de bovenkant. De veersloten 120 graden verdraaid monteren.
- gerbrandicus
- Astrealover
- Berichten: 1977
- Lid geworden op: 27 jan 2007 21:18
- Locatie: Gorinchem
Re: Beschadigde zitting, Belgische honda c321e
Oh het staat toch op het forum, dat had ik niet gezien, maar dank jullie, dan ga ik ze zo monteren!
Ik heb nog een vraagje, ik heb een pakking set 06110-001-020.
Maar het is net of ik iets over heb klopt dat?.
Zie foto: ik heb 2 van die dikke groene ringetjes maar volgens mij heb ik er toch maar 1 nodig?
Of zie ik iets over het hoofd?
Ik heb nog een vraagje, ik heb een pakking set 06110-001-020.
Maar het is net of ik iets over heb klopt dat?.
Zie foto: ik heb 2 van die dikke groene ringetjes maar volgens mij heb ik er toch maar 1 nodig?
Of zie ik iets over het hoofd?
-
- Vierkantofiel
- Berichten: 5187
- Lid geworden op: 16 jan 2007 22:17
- Bezit: Morris Ital
- Locatie: Zaagcity
Re: Beschadigde zitting, Belgische honda c321e
dit zijn de afdichtingen tussen cylinder en cylinderkop bij de doorvoer van de stoterstangen. Daar heb je er twee van.
![Afbeelding](https://images.weserv.nl/?url=i100.photobucket.com/albums/m1/torrievtm2000/517053093_l.gif)
Re: Beschadigde zitting, Belgische honda c321e
Die o-ringetjes zijn toch voor de stoterstangen?
Dat dikke ringetje past precies in een ander kamertje in de cilinder.
Als ik het goed zie loopt daar door de olie terug het blok in.
Dus dan heb ik toch nog steeds zo een dik ringetje over?
Dat dikke ringetje past precies in een ander kamertje in de cilinder.
Als ik het goed zie loopt daar door de olie terug het blok in.
Dus dan heb ik toch nog steeds zo een dik ringetje over?