Hallo,
Ik kon hierover niks in de FAQ vinden dus vandaar een nieuw topic.
Ik heb mijn ontsteking nagekeken via de Haynes Manual en daarin staat dat de "contact breakers" open beginnen moeten gaan net nadat vliegwiel met het F teken het markeerteken bovenaan passeert. Het onderste puntje van de "contact breaker" kan je verstellen en deze heb ik al in vele posities gehad maar ik krijg het niet zoals in de manual beschreven.
Bij mij blijft de "contact breaker" nog verder dichtgaan totdat je deze niet meer kunt zien (omdat er maar 2 openingen in de "rotor" zitten)
Ik vraag mij af hoe ik dit weer goed kan afstellen?
Moet ik de "contact breaker arm" op een of andere manier aanpassen om het correct te krijgen?
Bij voorbaat dank.
Ontsteking SS50 niet correct
-
- moppersmurf
- Berichten: 8904
- Lid geworden op: 28 jan 2007 21:51
- Bezit: paar brommers
- Locatie: neede gelderland
Re: Ontsteking SS50 niet correct
noem die dingen maar gewoon contactpunten.
vliegwiel naar F draaien schroeven draaier pakken kruis of plat afhankelijk van het schroefje.
draai deze iets los kwart of halve slag dat hij nog net weerstand heeft. pak dan een platte schroeven draaier en steek deze tussen de opening van de voet plaat van de contactpunten. in de grond plaat zit ook zon zelfde inham waar de andere kant van de schroeven draaier invalt. als je nu de schroeven draaier iets links om of rechts om draait zie je dat de opening tussen de punten groter of kleiner word.
draai iets aan het vliegwiel en zet het punt F gelijk met de kleine inham boven in het carter. dat is het punt waar je contactpunten open moeten gaan. dan moet je met de platte schroeven draaier die ik als laatste genoemd heb even iets draaien dat op dat punt de contact punten open gaan. laten we zeggen dat je het armpje van de contact punten ziet bewegen.
draai het schroefje die de contactpunten op de grond plaat schroeft vast. controleer het tijd stip door het vliegwiel een paar keer rustig links en rechts om te draaien.
als hij goed staat niets er meer aan doen. als hij nog niet goed staat het zelfde als hier boven beschreven staat herhalen tot het wel goed is.
vliegwiel naar F draaien schroeven draaier pakken kruis of plat afhankelijk van het schroefje.
draai deze iets los kwart of halve slag dat hij nog net weerstand heeft. pak dan een platte schroeven draaier en steek deze tussen de opening van de voet plaat van de contactpunten. in de grond plaat zit ook zon zelfde inham waar de andere kant van de schroeven draaier invalt. als je nu de schroeven draaier iets links om of rechts om draait zie je dat de opening tussen de punten groter of kleiner word.
draai iets aan het vliegwiel en zet het punt F gelijk met de kleine inham boven in het carter. dat is het punt waar je contactpunten open moeten gaan. dan moet je met de platte schroeven draaier die ik als laatste genoemd heb even iets draaien dat op dat punt de contact punten open gaan. laten we zeggen dat je het armpje van de contact punten ziet bewegen.
draai het schroefje die de contactpunten op de grond plaat schroeft vast. controleer het tijd stip door het vliegwiel een paar keer rustig links en rechts om te draaien.
als hij goed staat niets er meer aan doen. als hij nog niet goed staat het zelfde als hier boven beschreven staat herhalen tot het wel goed is.
ik praat niet alleen maar poep
bami = bami. troep = troep.
bami = bami. troep = troep.
-
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 37
- Lid geworden op: 08 jul 2015 17:56
- Bezit: Honda Benly 50S
Honda CD50
Honda SS50 - Locatie: Odawara (Japan)
Re: Ontsteking SS50 niet correct
Bedankt! Dat van de platte schroevendraaier had ik nog niet gevonden.
Ik zal er binnenkort eens naar kijken.
Ik zal er binnenkort eens naar kijken.
-
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 67
- Lid geworden op: 29 aug 2015 13:20
- Locatie: Zwartebroek
Re: Ontsteking SS50 niet correct
Als je ze niet meer goed afgesteld kan krijgen kunnen ze ook gewoon versleten zijn...