Ik heb er al een aantal topics over gezien maar...toch benieuwd want ik geloof niet dat dit hetzelfde is als wat ik eerder gelezen heb.
Ik heb sinds afgelopen weekend een Dax (1977?). Bij de vorige eigenaar heeft de brommer eigenlijk alleen maar stil gestaan, er staat zo'n 8000km op.
Nu is het mijn doel de dax wel gewoon te gebruiken maar het schakelen gaat erg moeizaam.
Het is een semi-automaat, schakelpatroon is 1N23, als de motor uit staat kan je heel makkelijk schakelen tussen 1<->N<->2, zodra de motor draait gaat het al lastiger om de bak vanuit N in 2 te krijgen (soms gaat het N lampje wel uit maar zit hij niet daadwerkelijk in 2) en zodra ik wegrij in 1 komt de bak gemakkelijk in N maar daarna zeeeer moeizaam in 2. Soms moet ik echt hard trappen om 'm erin te krijgen en tegen die tijd sta ik alweer stil.
De Dax heeft in 2017 een onderhoudsbeurt gehad, toen is hij klaargemaakt om ermee te gaan rijden bij de vorige eigenaar. Er zit genoeg olie in (olie gepeild volgens methode elders op dit forum).
Is dit omdat de dax zolang heeft stil gestaan? Moet ik er gewoon meer mee rijden om het te versoepelen? of moet ik ergens anders naar kijken?
Alvast bedankt!
![Afbeelding](https://img.hondavereniging.nl/fotos/msb/2020_02/7510018528.jpg)