Helaas heb ik nooit een sleutel bij mijn stuurslot gehad. Heb al contact opgenomen met sleutelprof Luke om een sleutel op slotnummer bij te laten maken, maar dat is helaas niet mogelijk.
De enige optie die dan nog resteert, is een nieuw (origineel) stuurslot.
Hier wat foto’s:
Hoe is dit slot te verwijderen en is het mogelijk om een nieuwe te plaatsen?
Ja, die kan er gewoon uit.
Eerst de kerfnagel en het ronde plaatje verwijderen, daarna het slot eruit. De kop van de kerfnagel kun je vastpakken met een griptang en iets draaien tot ie los zit. Daarna met een schroevendraaier onder het plaatje verder eruit werken.
Ik dacht dat ik bij die van mij de cilinder (van het slot) uitgeboord heb. Net genoeg om het slot vrij te maken om te kunnen draaien met een schroevendraaier.
Sloten zijn te koop. Vergeet niet om ook een nieuwe kerfnagel erbij te kopen.
Succes!
Groeten,
Danny
Niet zeuren, de aarde is plat, en daar houden we het voorlopig op. Ga je over de rand dan val je er vanaf.
Bedankt voor je reactie. Het lijkt nog een relatief eenvoudige klus.
Op de Honda onderdelenlijst kan ik geen kerfnagel en afdekplaatje ontdekken.
Enig idee waar ik die (origineel) zou kunnen kopen?
Bezit: oa. c50 presscub injectie 2008 (2x) c50 presscub 2005 c50 business 1996 c50 economy 1981 c70 passport 1975 c110 sportscub frans 1968? apollo hmc 303 1972? lely senior duo 1959? dan nog een vaag bami crossding met een honda-achtig 50cc BBS-tuning blok. en een sloop bami pitbike met een 124cc loncin.
afgebroken sleutelstukje eruit zien te pielen, en aan de hand daarvan een nieuwe sleutel laten bijmaken
Hoedt u voor iedereen die zich expert wil noemen, zij willen meer lijken dan wat ze zijn.
Expert is geen beschermde titel, iedere kluns kan zich expert noemen, het betekent niets.
Denk zelf na, en oordeel slechts na ampele overwegingen.
Gebruik een pincet, als je geluk hebt dan kun je de sleutel er daar mee uit trekken. Ook kun je iets op de afgebroken sleutel lijmen en dan heb je ook kans dat je hem er zo uitrekt . Nog een mogelijkheid is zijwaarts een gaatje door de sleutel boren ( indien mogelijk) zodat je daarin iets kunt stoppen en het als een wip kunt gebruiken om het stuk sleutel eruit te wippen.
Dat lukte allemaal niet.
Aan het boren geweest en als je zo ver bent gekomen (zie foto) zou je toch denken dat de boel er een keer uit moet komen.
Het achterste (zilveren) gedeelte blijft maar zitten en komt er niet uit.
Weet nu even niet hoe ik verder moet gaan. Iemand nog een idee?
Je hebt het nogal groot aangepakt, een gaatje van rond 5 of 6 was genoeg geweest. Linkse tap erin...en klaar.
Nu zou je denk ik, de voorvork moeten verwijderden, om hem via achter weer terug te duwen.
Ik heb laatst ook al mijn sloten, vervangen. Was gemiddeld 10 minuutjes werk per brom.
Nu hoop ik maar dat straks je nieuwe slot nog wil passen, ivm dat het wellicht te groot is opgeboord.