Honda C50 van brommer naar motor

Wil je je ervaring delen of je problemen neerleggen, dan kan dat hier.
Gebruikersavatar
nielspbr
Mr Kockengen
Berichten: 16255
Lid geworden op: 02 mar 2009 17:50
Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
Locatie: Kockengen

Re: Honda C50 van brommer naar motor

Bericht door nielspbr »

Cool, zou ik dus bij een z50je blok, vorige eigenaar afkomstig uit duitsland die nu met een nice blok rondrijd, een framenummer moeten gaan opvragen. Dat forum bestaat niet eens meer want die duitsers hebben zichzelf opgeheven toen de avg wetgeving werd ingevoerd.
En met een ab27 blokje uit het zuiden bijna net zoiets.

Dat wordt echt heeel hard op een natte duim zuigen.

NIX
chaly addict
Berichten: 18883
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
Bezit: Een hamer
Locatie: Milsbeek

Re: Honda C50 van brommer naar motor

Bericht door NIX »

lil schreef: 02 nov 2021 15:15 ja maar er zijn toch zat mensen die al jarenlang blokken en onderdelen en ongeschouwde brommers hebben liggen van vroeger, je kan toch niet eisen dat ze daar bonnetjes of wat ook van laten zien? en hoe zit het met de bekende viertakthandelaren? die hebben vaak ook al jarenlang een hele voorraad ouwe blokken liggen.

we moeten massaal in opstand komen
Daar heb je een verkoopverklaring voor. Of je hebt de brommer als geheel in deze staat gekocht, of je hebt een blokje gekocht met verkoopverklaring of je verklaart schriftelijk dit blok al 15 jaar in je opslag te hebben. Maar de standaardstoringsreactie van dit moment is dat ze naar het framenummer van de donor vragen. Je moet niet meteen opgeven.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.

iclaudius
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1403
Lid geworden op: 19 jul 2010 17:16
Bezit: Mezelf
Locatie: Tussen de Scheldes

Re: Honda C50 van brommer naar motor

Bericht door iclaudius »

Shit, ik wil m'n linker carterhelft gaan vervangen omdat prakties alle schroefdraden rot zijn...incl de distriespanner is al op het randje M7. Kom je ook aan de bloknummers dus!!

NIX
chaly addict
Berichten: 18883
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
Bezit: Een hamer
Locatie: Milsbeek

Re: Honda C50 van brommer naar motor

Bericht door NIX »

Who cares als deze brommer al een kenteken heeft?
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.

Gebruikersavatar
lil
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1971
Lid geworden op: 27 dec 2019 17:58
Bezit: oa.
c50 presscub injectie 2008 (2x)
c50 presscub 2005
c50 business 1996
c50 economy 1981
c70 passport 1975
c110 sportscub frans 1968?
apollo hmc 303 1972?
lely senior duo 1959?
dan nog een vaag bami crossding met een honda-achtig 50cc BBS-tuning blok.
en een sloop bami pitbike met een 124cc loncin.
Locatie: zuidholland

Re: Honda C50 van brommer naar motor

Bericht door lil »

ja zo doe ik het ook, ik bewaar heel zuinig het blok wat op het kenteken staat en rij met slechtere blokken die eerst op mogen. maar dat is niet de bedoeling van de rdw, je moet het van hun ook iedere keer melden wanneer er een ander blok op komt. dat is gewoon een ondoenlijke situatie als iemand alles netjes volgens het boekje wil doen, vooral als sleutelen aan brommertjes je hobby is.

ik denk ook dat het meer te maken heeft met toekomstige plannen van belasting heffen dan voorkomen van diefstal, want wanneer word er nou gecontroleerd op bloknummers? of framenummers zelfs, gebeurt gewoon nooit meer, boeit ze geen zak. dat deden ze vroeger wel, toen je alleen maar een verzekeringsplaatje had, en aangiftes van diefstal aan de hand van framenummers gedaan werd.

en ook willen ze natuurlijk dat je om de paar jaar een nieuwe brommer koopt, want das goed voor de economie. aan sleutelaars die brommertjes oneindig rijdend houden verdienen ze geen gulden
Hoedt u voor iedereen die zich expert wil noemen, zij willen meer lijken dan wat ze zijn.
Expert is geen beschermde titel, iedere kluns kan zich expert noemen, het betekent niets.
Denk zelf na, en oordeel slechts na ampele overwegingen.

C320i
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 139
Lid geworden op: 06 jun 2020 18:04
Bezit: SS50Z K3
SS100 V-Twin (in aanbouw)
C320i
C310
DAX LC 150 DOHC 4V
Transalp
Miimo
Honda Bosmaaier
Honda 2cilinder Buitenboordmotor
Locatie: Friesland

Re: Honda C50 van brommer naar motor

Bericht door C320i »

Het is een beetje een wassen neus met die verklaringen, je kunt simpel één zelf maken, dat vinden ze al prima bij dit oude spul.
Heb ik meerdere keren meegemaakt.

MichelVH
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 139
Lid geworden op: 04 feb 2020 21:32

Re: Honda C50 van brommer naar motor

Bericht door MichelVH »

Kleine correctie als je al een brommerplaat hebt kost het 55 euro om er een motorfiets van te maken

C320i
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 139
Lid geworden op: 06 jun 2020 18:04
Bezit: SS50Z K3
SS100 V-Twin (in aanbouw)
C320i
C310
DAX LC 150 DOHC 4V
Transalp
Miimo
Honda Bosmaaier
Honda 2cilinder Buitenboordmotor
Locatie: Friesland

Re: Honda C50 van brommer naar motor

Bericht door C320i »

lil schreef: 02 nov 2021 15:15 ja maar er zijn toch zat mensen die al jarenlang blokken en onderdelen en ongeschouwde brommers hebben liggen van vroeger, je kan toch niet eisen dat ze daar bonnetjes of wat ook van laten zien? en hoe zit het met de bekende viertakthandelaren? die hebben vaak ook al jarenlang een hele voorraad ouwe blokken liggen.

we moeten massaal in opstand komen
Gewoon een briefje schrijven met een verhaaltje dat je het blok van je vader / moeder / broer / neef hebt gekocht met de naam en handtekening van die persoon er onder. Klaar, accepteren ze altijd. Kan ook niet anders natuurlijk, het kan ook prima echt zo zijn !

Gebruikersavatar
gerbrandicus
Astrealover
Berichten: 1976
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:18
Locatie: Gorinchem

Re: Honda C50 van brommer naar motor

Bericht door gerbrandicus »

Klopt. Ik heb van alles gekeurd met andere blokken eronder. Gewoon zelf een verkoopverklaring in elkaar flansen van dat blok en het is goed. En even de specs meenemen natuurlijk.
En ik zou ook zeker niet keuren met 50cc en daarna wat dikkers eronder hangen. Dat is niet meer nodig, je kunt probleemloos keuren met 90, 110, 140cc, wat je maar wil, en dan heb je dat netjes op je kenteken staan.

Plaats reactie