Hi allemaal,
Na een tijd al met veel plezier jullie berichten gelezen te hebben heb ik nu zelf een vraag over de bedrading van een C50 NT.
Ik heb de C50 voorzien van een chinees blok met handkoppeling. Voor het ontkoppelen heb ik de linker stuurschakelaar vervangen voor een skyteam schakelaar met koppelingshendel. Nu zit ik met het aansluiten van de bedrading. De koplamp heb ik werkend alleen de achterlamp werkt niet meer. Als ik de orginele schakelaar terugplaats werkt het wel.
De orginele heeft:
Blauw Wit Geel = voorlamp
Bruin
Zwart + groen= claxon
Waar is bruin voor?
Skyteam heeft:
Geel roze aangesloten op blauw wit voor de voorlamp
Zwart/wit en groen/geel voor de claxon
En licht blauw en lichtgroen voor de knipperlichten, die ik niet gebruik want die zitten al rechts.
En nog een zwarte draad.
Heeft een van jullie een idee waarom het achterlicht het niet doet? Het remlicht doet het wel. Moet er nog iets op de bruine van de kabelboom worden aangesloten?
Alvast super bedankt voor het meedenken!
Bedrading C50 NT
- nielspbr
- Mr Kockengen
- Berichten: 16256
- Lid geworden op: 02 mar 2009 17:50
- Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
- Locatie: Kockengen
Re: Bedrading C50 NT
Bij een (oudere?) skyteam gaan de stadslicht, tellerverlichting en achterlicht aan op de bruine draad die van de (skyteam) rechter stuurschakelar af komt. De rechter schakelaar heeft namelijk de hoofdschakelaar voor de verlichting. Een standje verder schakelt de rechterschakelaar geel ook door naar bruinwit. Bruinwit geeft de spanning via de stekkers in de koplamp door naar de linker schakelaar die het daar naar blauw of wit doorgeeft. Onder normale omstandigheden worden bruin en bruinwit gevoed door geel.
(er is ook nog een parkeerlichtstand met voeding vanaf de accu maar die is voornamelijk goed in het opblazen van zekeringen als je per ongeluk de sleutel omdraait terwijl je parkeerlichten aan staan.)
(er is ook nog een parkeerlichtstand met voeding vanaf de accu maar die is voornamelijk goed in het opblazen van zekeringen als je per ongeluk de sleutel omdraait terwijl je parkeerlichten aan staan.)
Re: Bedrading C50 NT
Zou ik in de koplamp een verbinding kunnen leggen tussen Honda geel en bruin? In de Honda schakelaar zijn die ook verbonden als ik het goed heb.nielspbr schreef: ↑02 mei 2024 19:23 Bij een (oudere?) skyteam gaan de stadslicht, tellerverlichting en achterlicht aan op de bruine draad die van de (skyteam) rechter stuurschakelar af komt. De rechter schakelaar heeft namelijk de hoofdschakelaar voor de verlichting. Een standje verder schakelt de rechterschakelaar geel ook door naar bruinwit. Bruinwit geeft de spanning via de stekkers in de koplamp door naar de linker schakelaar die het daar naar blauw of wit doorgeeft. Onder normale omstandigheden worden bruin en bruinwit gevoed door geel.
(er is ook nog een parkeerlichtstand met voeding vanaf de accu maar die is voornamelijk goed in het opblazen van zekeringen als je per ongeluk de sleutel omdraait terwijl je parkeerlichten aan staan.)
- nielspbr
- Mr Kockengen
- Berichten: 16256
- Lid geworden op: 02 mar 2009 17:50
- Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
- Locatie: Kockengen
Re: Bedrading C50 NT
Even bij gebrek aan c schema het schema van een nt monkey erbij gepakt.
bruin(honda monkey) is daar de tellerverlichting en die zit op geel nog voor de lichtschakelaar (altijd aan bij lopende motor)
Achterlicht is trouwens ook geel.
bruin(honda monkey) is daar de tellerverlichting en die zit op geel nog voor de lichtschakelaar (altijd aan bij lopende motor)
Achterlicht is trouwens ook geel.
Re: Bedrading C50 NT
Dank je Niels, ik ga morgen even kijken.
Re: Bedrading C50 NT
Het werkt nu. Heb een verbinding gemaakt tussen geel en blauw in de koplamp met een vertakking naar de koplamp. Achterlicht werkt zo ook. Is niet helemaal zoals orgineel wat de voorlamp brand minder hard zo. Zal nog wat verder zoeken.