cb50 blok vast
-
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 78
- Lid geworden op: 18 jan 2015 18:48
- Bezit: honda cb50, honda camino
-
- The 4T-MSB is my life!
- Berichten: 1852
- Lid geworden op: 28 jan 2007 09:22
- Bezit: CY50 R&P
- Locatie: Knastaksel, `s zomers in knoesterveen
Re: cb50 blok vast
De puntjes ietsepietsie losser doen middels het schroefje, vliegwiel op F zetten, puntjes zo zetten dat ze op F beginnen te openen en het schroefje weer vast draaien. Geen zorgen, iedereen heeft het moeten leren.
Life is too short for lousy coffee.
Re: cb50 blok vast
Het ontstekingstijdstip word bepaald door de puntjes verder open of dichter te zetten.
Bij veel andere brommers word dit bepaald door de grondplaat te draaien maar bij honda 4 takt blokken niet.
Het idee is hier dat als je teveel afwijkt van de 0.4mm en hij staat te laat is waarschijnlijk tijd om je puntjes te vervangen.
Dus moet hij eerder ontsteken zet je de puntjes iets verder open, moet hij later ontsteken iets verder dicht.
In het werkplaatshandboek word alleen gesproken over een afstand van 0.3-0.4mm
Je kunt na het afstellen kijken of je nog enigszins in de buurt zit. Ik stelde veel af op 0.45 of 0.5mm, dit reed bij mij het best. werd het meer dan 0.5 dan stelde ik hem toch iets terug.
Een paar frisse puntjes is wel een goede basis voor je blok, en zorg dat het viltje op de grondplaat vettig is, zodat de nok in je vliegwiel gesmeerd word. Hierdoor slijt het nokje op de contactpuntjes minder hard.
Bij veel andere brommers word dit bepaald door de grondplaat te draaien maar bij honda 4 takt blokken niet.
Het idee is hier dat als je teveel afwijkt van de 0.4mm en hij staat te laat is waarschijnlijk tijd om je puntjes te vervangen.
Dus moet hij eerder ontsteken zet je de puntjes iets verder open, moet hij later ontsteken iets verder dicht.
In het werkplaatshandboek word alleen gesproken over een afstand van 0.3-0.4mm
Je kunt na het afstellen kijken of je nog enigszins in de buurt zit. Ik stelde veel af op 0.45 of 0.5mm, dit reed bij mij het best. werd het meer dan 0.5 dan stelde ik hem toch iets terug.
Een paar frisse puntjes is wel een goede basis voor je blok, en zorg dat het viltje op de grondplaat vettig is, zodat de nok in je vliegwiel gesmeerd word. Hierdoor slijt het nokje op de contactpuntjes minder hard.
-
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 78
- Lid geworden op: 18 jan 2015 18:48
- Bezit: honda cb50, honda camino
Re: cb50 blok vast
Het lijkt wel hoe losser ik de schroef doe
hoe later de punten openen,
als ik de schroef kei vast draai, gaat gewoon niet vaster
lijkt hij het dichtste te zijn, maar dan is hij nog 1cm
van de F vandaan
hoe later de punten openen,
als ik de schroef kei vast draai, gaat gewoon niet vaster
lijkt hij het dichtste te zijn, maar dan is hij nog 1cm
van de F vandaan
Re: cb50 blok vast
Zet het vliegwiel op F
draai het schroefje van de punten iets los.
verschuif de punten tot ze net open gaan
draai het schroefje weer vast en kijk of de punten niet verschuiven tijdens het aandraaien.
draai het vliegwiel wat heen en weer om min of meer in te schatten of de punten op tijd staan.
draai het schroefje van de punten iets los.
verschuif de punten tot ze net open gaan
draai het schroefje weer vast en kijk of de punten niet verschuiven tijdens het aandraaien.
draai het vliegwiel wat heen en weer om min of meer in te schatten of de punten op tijd staan.
Heeft iemand nog een C4.0SE blok van en Opel liggen? Dus niet de C3.0SE!!!
-
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 78
- Lid geworden op: 18 jan 2015 18:48
- Bezit: honda cb50, honda camino
Re: cb50 blok vast
Sorry, ben erg leek
maar wat bedoelt u met verschuif de punten?
maar wat bedoelt u met verschuif de punten?
Re: cb50 blok vast
In de plaat, waar de punten aan vastzitten, zit er een inkepen. Ook de punten hebben een inkeping. Hier kan je een schroevendraaier steken en door de schroevendraaier te draaien, verstel/verschuif je de punten. Dus tijdens het draaien goed naar de punten kijken met een zaklamp oid.
Heeft iemand nog een C4.0SE blok van en Opel liggen? Dus niet de C3.0SE!!!
-
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 78
- Lid geworden op: 18 jan 2015 18:48
- Bezit: honda cb50, honda camino
Re: cb50 blok vast
Net wat liggen kloojen,
nu vonkt de bougie niet meer
nu vonkt de bougie niet meer
-
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 78
- Lid geworden op: 18 jan 2015 18:48
- Bezit: honda cb50, honda camino
Re: cb50 blok vast
Dankje voor de steun man,
Net ofdat jij alles al van
Het begin af aan wist,
En in het werkplaatshandboek
Staat het uitgelegd met rijdende motor
En batterij, wat ik dus duidelijk niet heb
Net ofdat jij alles al van
Het begin af aan wist,
En in het werkplaatshandboek
Staat het uitgelegd met rijdende motor
En batterij, wat ik dus duidelijk niet heb
Re: cb50 blok vast
voor een vonk heb je geen accu nodig, en een draaiende motor ook niet.... stel je ontsteking goed af. En als je kunt natuurlijk adviezen negeren en melden dat het er niet beter op wordt of adviezen gebruiken om er wat van op te steken
Re: cb50 blok vast
In het WPH staat inderdaad alleen hoe je moet afstellen met testlampje of stroob, maar het gaat hier om hoe je moet verstellen en dat staat ook niet in het WPH want dit is voor vele gesneden koek.
Dit zijn contactpuntjes. Je kunt ze stellen door het onderste plaatje te verschuiven. Ze ziet een sleufgat, daar zit ahgi het boutje in. Dit boutje draai je een klein beetje los. Dan kun je het plaatje waar het sleufgat in zit een beetje op een neer bewegen. Dan kun je de puntjes dus verder of minder ver uit elkaar zetten op het moment dat ze geopent worden. Je draait je boutje los, versteld het achterplaatje, en draait het boutje vast.
De makkelijke manier om dit te doen, want je het komt nauwkeurig, is een platte schroevendraaien in het kleine inkepinkje onderin de foto te plaatsen, en in het gleufje in de grondplaat, en dan de schroevendraaier een klein slagje te verdraaien, zodat je het plaatje net even aantikt.
Dit zijn contactpuntjes. Je kunt ze stellen door het onderste plaatje te verschuiven. Ze ziet een sleufgat, daar zit ahgi het boutje in. Dit boutje draai je een klein beetje los. Dan kun je het plaatje waar het sleufgat in zit een beetje op een neer bewegen. Dan kun je de puntjes dus verder of minder ver uit elkaar zetten op het moment dat ze geopent worden. Je draait je boutje los, versteld het achterplaatje, en draait het boutje vast.
De makkelijke manier om dit te doen, want je het komt nauwkeurig, is een platte schroevendraaien in het kleine inkepinkje onderin de foto te plaatsen, en in het gleufje in de grondplaat, en dan de schroevendraaier een klein slagje te verdraaien, zodat je het plaatje net even aantikt.
-
- chaly addict
- Berichten: 18899
- Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
- Bezit: Een hamer
- Locatie: Milsbeek
Re: cb50 blok vast
viewtopic.php?f=57&t=35
De FAQ staat ook vol info, maar om de een of andere reden is iedereen tegenwoordig zo verwend dat ze verwachten dat het elke keer voor iedereen apart weer opnieuw uitgetikt wordt.
De FAQ staat ook vol info, maar om de een of andere reden is iedereen tegenwoordig zo verwend dat ze verwachten dat het elke keer voor iedereen apart weer opnieuw uitgetikt wordt.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.
-
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 78
- Lid geworden op: 18 jan 2015 18:48
- Bezit: honda cb50, honda camino
Re: cb50 blok vast
Motor reed goed op rolantie,
Alleen vanaf ik gas geef, hapert hij
En valt uit,
En het benzinekraan is goed
Maar toch loopt er geen benzine
Naar de carburator??
Alleen vanaf ik gas geef, hapert hij
En valt uit,
En het benzinekraan is goed
Maar toch loopt er geen benzine
Naar de carburator??