dax lekt als een zeef bij carburateur

Wil je je ervaring delen of je problemen neerleggen, dan kan dat hier.
bob
4T-MSB regular
Berichten: 302
Lid geworden op: 28 jan 2007 14:55
Locatie: nabij Enschede

Bericht door bob »

Om je vlotterbak leeg te trekken zit er inderdaad een handschroefje.
Zal wel een rubbertje leertje stuk zijn. ff openmaken.

Heb zelf veel gedoe gehad om de vlotterbak aan te draaien. Die orginele schroefjes kreeg ik geen genoeg koppel op om het rubber goed aan te draaien. verse schroefjes met een betere kop, dichte de vlotterbak wel goed.

thomasinga
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 117
Lid geworden op: 22 mei 2007 19:55
Locatie: damsko

Bericht door thomasinga »

ga eens met je benzine kraan dicht rijden tot de brommer uitvalt.. draai dan de benzine kraan open, ga een stukje rijden en kijk of hij nog steeds lekt
audi80audi80audi80audi80audi80audi80audi80a

Marinus84
4T-MSB addict
Berichten: 561
Lid geworden op: 28 jan 2007 16:20
Locatie: Haarlem

Bericht door Marinus84 »

bob schreef:Om je vlotterbak leeg te trekken zit er inderdaad een handschroefje.
Zal wel een rubbertje leertje stuk zijn. ff openmaken.

Heb zelf veel gedoe gehad om de vlotterbak aan te draaien. Die orginele schroefjes kreeg ik geen genoeg koppel op om het rubber goed aan te draaien. verse schroefjes met een betere kop, dichte de vlotterbak wel goed.
Ik vervang alle rotte boutjes altijd met imbusjes ;)

Heel handig! Dan kan de gemiddelde IKEA bezoeker een hele brommer uit elkaar sleutelen :)

HansieHonda
4T-MSB beginner
Berichten: 3
Lid geworden op: 15 apr 2009 11:31
Locatie: Maarssen

Bericht door HansieHonda »

het is echt simpel, hij stroomt bijna altijd alleen over als je vlotter blijft hangen, vaak is een tikje op de vlotterkamer (zacht tikken met een klein hamertje) al genoeg om hem weer in positie te laten schieten en dan houd het lekken gelijk op, zo niet ........ eraf dat ding :wink: en schoonmaken.
Solex 3800 1964 TE KOOP
Zundapp KS50 1968
Vespa PK50 Xl 1984 TE KOOP
Honda Pc50

Plaats reactie