Gooi maar dicht.

Wil je je ervaring delen of je problemen neerleggen, dan kan dat hier.
Edo
slagschroevendraaier elite
Berichten: 2625
Lid geworden op: 14 feb 2008 16:20
Bezit: Honda Chaly, GB500
Locatie: Alphen a/d Rijn

Gooi maar dicht.

Bericht door Edo »

Na uuuuuuren sleutelen en kloten rijdt me brommer weer, maar niet meer zoals in de zomer. (SS met 70cc en 20mm carb)

Hij start prima, stationair loopt hij ontzettend mooi laagtoerig maar daar blijft het bij. Hij wil geen gas oppakken. Als ik goed met me koppeling speel en heeel weinig gas geef kan ik wegrijden, maar al geef ik IETS teveel gas, dan stopt ie met verbranden. Als ik dan met een heel klein tikkie gas op een lange rechte weg rij en heeeeeeeeel zacht gas bij geef dan wil hij wel steeds harder gaan, zelfs naar de 60 km/u in de 3e versnelling maar als ik hem dan naar de 4e versnelling en hij weer laagtoerig is dan klinkt metee nweer dat verzuip geluid met flinke vlammen en knallen uit de uitlaat

Puntjes heb ik al op alle verschillende manieren gesteld (van 2mm na F tot 2mm voor F en geëindigd OP de F, dat reed het best). Klepspeling is goed gesteld. Als ik me kabel naast me blok hou vonkt hij mooi blauw, zelfs bij 5/10 mm van me blok af. Ik rij al sinds dag één met sproeier 88/90 in deze set-up en heeft het altijd PERFECT gedaan. Waar kan het aan liggen?

Benzine stroomt goed door overal, carb al 2 keer schoongemaakt, overal op valse lucht gecontroleerd, bougie vonkt perfect als ik hem tegen me blok hou (blauw en constant).

Iemand?
Laatst gewijzigd door Edo op 16 jan 2010 16:44, 1 keer totaal gewijzigd.

NIX
chaly addict
Berichten: 18901
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
Bezit: Een hamer
Locatie: Milsbeek

Re: Blokje loopt verrot.

Bericht door NIX »

Verstopte sproeier? bougie al gewisseld? Dopje al gewisseld? Kraantje loopt goed door? Vonken tussen de punten?
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.

Kippenverver
4T-MSB heilige
Berichten: 4576
Lid geworden op: 29 jan 2007 19:21
Bezit: Honda ST50-G
Honda SS50Z K3
Honda CB77 Superhawk
Locatie: Ommen.

Re: Blokje loopt verrot.

Bericht door Kippenverver »

Klinkt als een condensator/punten probleem.
Ga heen en vereenvoudig u!

Edo
slagschroevendraaier elite
Berichten: 2625
Lid geworden op: 14 feb 2008 16:20
Bezit: Honda Chaly, GB500
Locatie: Alphen a/d Rijn

Re: Blokje loopt verrot.

Bericht door Edo »

NIX schreef:Verstopte sproeier? bougie al gewisseld? Dopje al gewisseld? Kraantje loopt goed door? Vonken tussen de punten?
- Trust me, alles in de carb is schoon. 4 bougies geprobeerd. op 3 loopt hij verrot en op 1 loopt hij helemaal niet (in de bak ermee). Dop lijkt me niet het probleem aangezien me brompert goed vonkt als ik me bougie tegen me blok aanhou maar ik hou die optie zeker open!

- Benzinedoorloop heb ik gecontroleerd door me clipbak even weg te halen en daar met me vinger dat kleine "naaldje" dicht te duwen en los te laten. Komt een lekkere sloot benzine doorheen :)

- Hoe kan ik vonken tussen de punten zien/vaststellen? Kan ik dat gewoon zien als me brommer stationair loopt en ik kijk door me vliegwiel?

Edo
slagschroevendraaier elite
Berichten: 2625
Lid geworden op: 14 feb 2008 16:20
Bezit: Honda Chaly, GB500
Locatie: Alphen a/d Rijn

Re: Blokje loopt verrot.

Bericht door Edo »

Eric schreef:ja

En af en toe vonken is geen drama.
Oké, net gecontroleerd (het is donker dus kon het goed zien) en hij vonkt echt heeeeeel af en toe een miniscuul klein blauw puntje als ik gas oppak vanaf stationair.

ciebie
4T-MSB zombie
Berichten: 2430
Lid geworden op: 16 jan 2009 16:24
Bezit: Honda CB50J, Honda C50 lange termijn project, C70 nog langer termijn project
Locatie: Soest

Re: Blokje loopt verrot.

Bericht door ciebie »

heb je er een goede sproeier in zitten?

edit- verkeerd gelezen! dat heb je!

Henk Veen
4T-MSB regular
Berichten: 405
Lid geworden op: 28 jan 2007 09:09
Bezit: C50c C50dv Novio
Locatie: Veenendaal

Re: Blokje loopt verrot.

Bericht door Henk Veen »

Staat de timing van de nokkenas wel goed? Voldoende compressie? Ik ga ook eerder voor een zwakke vonk dan de carb, anders zou je niet in z'n 3 kunnen komen lijkt me. Heb je iets gedaan waardoor het ontstaan is?

niek is ik
4T-MSB heilige
Berichten: 5195
Lid geworden op: 28 jan 2007 12:11
Bezit: wat je bezit is onderweg naar anderen.
Locatie: Nijmegen

Re: Blokje loopt verrot.

Bericht door niek is ik »

timing nok inderdaad?

en, inderdaad de vonk? geen haarscheurtje in de spoel? pas merkbaar/meetbaar als ie goed warm is?
Gaat het niet zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat!
Roxanne schreef:Donder lomp jaaahh

Edo
slagschroevendraaier elite
Berichten: 2625
Lid geworden op: 14 feb 2008 16:20
Bezit: Honda Chaly, GB500
Locatie: Alphen a/d Rijn

Re: Blokje loopt verrot.

Bericht door Edo »

niek is ik schreef:timing nok inderdaad?

en, inderdaad de vonk? geen haarscheurtje in de spoel? pas merkbaar/meetbaar als ie goed warm is?
Ook de timing van de nok is niet veranderd vanaf dat hij goed reed. Maar wat was de regel ook alweer? Het rondje op het noktandwiel liever boven of onder de inkeping? Dan ga ik zo ff kijken namelijk...

Haarscheurtje in de spoel is wel moeilijk waar te nemen denk?

Oh en naarmate me blok warmer wordt gaat hij juist iets "beter" lopen. Maar kan het ook zijn dat me sproeier wel goed "was", maar dat me luchtfilter niet meer goed doorloopt? Dat is namelijk het enige wat ik nog NIET heb gecheckt. Uhm... Zou ik dat kunnen checken door het luchtfilter er even af te halen en dan te rijden? Of is dan me sproeier-afstelling sowieso niet meer goed?

Lejon
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1383
Lid geworden op: 24 jan 2009 12:55
Bezit: Honda ss50zk3 "78 "Black Betty" - Op de eeuwige jachtvelden
Skyteam Dax "05 "Lisa" - Geruild
Honda CD50H "Lola" - Geruild
Honda ss50m "75 "Elianne" - Geruild
Honda st50g "72 - Verkocht
Jincheng J1 "98 - Nu in bezit
Locatie: Leimuiden

Re: Blokje loopt verrot.

Bericht door Lejon »

Edo, dat van je condensator weet je heel zeker?
Want die van mij heeft dus echt een soort gelijk verhaal.
stationair liep ie mooi en dan als je gas beetje open gooide meteen afslaan.
Paar harde knallen idd. Ik bel je wel als ik ga bestellen bij rovaza. Is ergens volgende week.
"Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebars to the saddle"

Edo
slagschroevendraaier elite
Berichten: 2625
Lid geworden op: 14 feb 2008 16:20
Bezit: Honda Chaly, GB500
Locatie: Alphen a/d Rijn

Re: Blokje loopt verrot.

Bericht door Edo »

Lejon schreef:Edo, dat van je condensator weet je heel zeker?
Want die van mij heeft dus echt een soort gelijk verhaal.
stationair liep ie mooi en dan als je gas beetje open gooide meteen afslaan.
Paar harde knallen idd. Ik bel je wel als ik ga bestellen bij rovaza. Is ergens volgende week.
http://www.fs1forum.com/Ontsteking.html

Als ik dat moet geloven houdt een condensator elektrische lading vast als de bobine niet "in werking is" en zorgt deze ervoor dat er dus ook geen sterke vonkvorming tussen de contactpunten is bij het moment van openen.

En aangezien ik geen schrikwekkende vonkvorming tussen mijn puntjes heb verdenk ik de condensator niet als veroorzaker.

Lejon
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1383
Lid geworden op: 24 jan 2009 12:55
Bezit: Honda ss50zk3 "78 "Black Betty" - Op de eeuwige jachtvelden
Skyteam Dax "05 "Lisa" - Geruild
Honda CD50H "Lola" - Geruild
Honda ss50m "75 "Elianne" - Geruild
Honda st50g "72 - Verkocht
Jincheng J1 "98 - Nu in bezit
Locatie: Leimuiden

Re: Blokje loopt verrot.

Bericht door Lejon »

bedankt voor de site dit helpt mij ook weer endje opweg. Helaas heb ik niet zo een meter.. :(
Ik hoorde je net langstuffen, klinkt aardig vertyft.
"Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebars to the saddle"

Edo
slagschroevendraaier elite
Berichten: 2625
Lid geworden op: 14 feb 2008 16:20
Bezit: Honda Chaly, GB500
Locatie: Alphen a/d Rijn

Re: Blokje loopt verrot.

Bericht door Edo »

Naarmate hij een tijdje rijdt wil hij wel makkelijker oppakken, als ik echt in één keer flink gas geef in eerste of tweede versnelling wil hij heel graag en HEEEEEL hard optrekken maar slaat af en toe een verbranding open waardoor hij schokt en knalt.

Het is dus toch een onstekingsprobleem denk ik, want hij wil wel heel graag wegtrekken, maar af en toe slaat hij gewoon een paar vonken over lijkt het wel..

Kippenverver
4T-MSB heilige
Berichten: 4576
Lid geworden op: 29 jan 2007 19:21
Bezit: Honda ST50-G
Honda SS50Z K3
Honda CB77 Superhawk
Locatie: Ommen.

Re: Blokje loopt verrot.

Bericht door Kippenverver »

Ik heb dat ooit eens gehad met een vliegwiel, die was gewoon kut.. Ander vliegwiel erop verhielp alle ellende.
Ga heen en vereenvoudig u!

Plaats reactie