Hallo mensen,
Ik heb een probleem, met me CB77 al een heel eind, maar nu is er een probleem, vermoedelijk zit er een kabelbreuk in de grote bougiedraad die naar de bobine gaat.
De breuk zit waarschijnlijk net waar de kabel de bobine uitgaat, dus een stukje vervangen kan niet, de hele kabel zal vernieuwd moeten worden.
Maar nu is het probleem.... kan je die kabel wel vervangen/netjes uit de bobine halen ?
Het is gewoon een 12v TEC bobine zoals we die ook hebben op onze kleinere Honda'tje hebben.
Ik heb geprobeerd de kabel wat te draaien om hem eruit te krijgen, maar volgens mij gaat dat niet ?
Iemand die dit weet, of je de kabel netjes uit de bobine kan halen ?
Alvast heel erg bedankt allemaal
Bobine - Bougiedraad vervangen
Bobine - Bougiedraad vervangen
Honda CB50J -> 80J -> *in voorbreiding 125T*
Honda PC50
Honda CB77 *24-3-2011, klaar*
Plymouth Barracuda
Yamaha XT500 *in de prak, maar wordt gered*
Honda PC50
Honda CB77 *24-3-2011, klaar*
Plymouth Barracuda
Yamaha XT500 *in de prak, maar wordt gered*
Re: Bobine - Bougiedraad vervangen
BIj de meeste 12v bobines kun je 'm er zo uitdraaien en anders eruit trekken....
Nieuwe bobine kost ook de wereld niet, toch?
Nieuwe bobine kost ook de wereld niet, toch?
Re: Bobine - Bougiedraad vervangen
Klopt, maar zo'n zelfde vinden is wel een probleem.roow schreef:BIj de meeste 12v bobines kun je 'm er zo uitdraaien en anders eruit trekken....
Nieuwe bobine kost ook de wereld niet, toch?
Het nummer van de bobine is : TEC FL-705-12v
Nergens te vinden, de Honda CB750 gebruikt FL-703 , maar daar is de aansluiting en vorm totaal anders van. Gaat niet mooi passen.
Honda CB50J -> 80J -> *in voorbreiding 125T*
Honda PC50
Honda CB77 *24-3-2011, klaar*
Plymouth Barracuda
Yamaha XT500 *in de prak, maar wordt gered*
Honda PC50
Honda CB77 *24-3-2011, klaar*
Plymouth Barracuda
Yamaha XT500 *in de prak, maar wordt gered*
Re: Bobine - Bougiedraad vervangen
Zit er niet een accu-onsteking op je cb?
Dan is het namelijk niet gewoon zo'n bobine zoals op onze brommertjes zitten. Die van onze bommertjes hebben 1 aansluiting, die van een motor met accu-onsteking hebben er meestal twee. Die van een cb750 ook.
Dan is het namelijk niet gewoon zo'n bobine zoals op onze brommertjes zitten. Die van onze bommertjes hebben 1 aansluiting, die van een motor met accu-onsteking hebben er meestal twee. Die van een cb750 ook.
Re: Bobine - Bougiedraad vervangen
RobHonda schreef:er zit best een verschil tussen een ss en een cb blok
-
- The 4T-MSB is my life!
- Berichten: 1350
- Lid geworden op: 05 feb 2007 18:40
- Bezit: ss50,cd50,cb50,cb50,cb50,cy50,xl50,ss50
- Locatie: dongen
Re: Bobine - Bougiedraad vervangen
zijn het deze? http://cgi.ebay.com/ebaymotors/IGNITION ... ccessories
dan zou cb500 '76 ze ook hebben?
http://www.cmsnl.com/honda-cb500-four-k ... t/F29.html
pn's 30501-323-023, 30502-323-023
....ziet er wel heel anders uit...hm.
dan zou cb500 '76 ze ook hebben?
http://www.cmsnl.com/honda-cb500-four-k ... t/F29.html
pn's 30501-323-023, 30502-323-023
....ziet er wel heel anders uit...hm.
grote klappen, snel thuis
Re: Bobine - Bougiedraad vervangen
Jaren rond gereden met een bobine kabel waarbij ik een parker aan beide zijden van de kabel heb gedraaid. Vulcaniserende tape eromheen en rijden maar.
-
- chaly addict
- Berichten: 18837
- Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
- Bezit: Een hamer
- Locatie: Milsbeek
Re: Bobine - Bougiedraad vervangen
Onze Tec bobines zijn prima als accu-bobine te gebruiken. Er zit namelijk een massa op. De zwarte draad is voor de punten, de massadraad peuter je los, soldeer je een draad aan, netjes isoleren en gaat naar de accu. Vonken, maar.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.
-
- The 4T-MSB is my life!
- Berichten: 1155
- Lid geworden op: 24 jan 2007 19:49
- Bezit: Honda ss50m 1967
Honda ss50m 1966
Honda st50
Honda cf50 - Locatie: Vaassen;einde der beschaving
Re: Bobine - Bougiedraad vervangen
Enne de bobines zoals op de foto's daarvan kan ik je zeggen dat je daar de draad niet uit kunt halen...NIX schreef:Onze Tec bobines zijn prima als accu-bobine te gebruiken. Er zit namelijk een massa op. De zwarte draad is voor de punten, de massadraad peuter je los, soldeer je een draad aan, netjes isoleren en gaat naar de accu. Vonken, maar.
Wel heb je van die bougiekabel verlengers; dus 2 halve bougie doppen aan elkaar waar je aan beide kanten bougie kabel in kan draaien voor het egval je nog 2 centimeter goede bougiekabel hebt..
Wat ik zo kan zien is dat een parallel twin of niet?? vonkt via beide bougies tegelijk??
Dat moet in principe elke bobine van een viercilinder werken (zelfde principe tenzij 4 bobines worden gebruikt)
Voor mijn BeMtroubleyou heb ik een dik jaar rondgereden met een eendbobine omdat de bayersche motorwerke niet in staat bleek een oplossing te vinden voor het telkens oproken van de bobine..500 gulden later maar naar de sloop gegaan voor een eend bobine van 10 euro...zaten de oranje bougiekabels ook nog aan en reed prima!! (eigenlijk beter moek zeggen)
Dit voorkomt dat je op topsnelheid het ding in de 1 trapt en daardoor het wegdek gaat beschadigen....
http://h5speedje.blogspot.com/
Ik weet dat lezen moeilijk is maar neem er dan de tijd voor.....
http://h5speedje.blogspot.com/
Ik weet dat lezen moeilijk is maar neem er dan de tijd voor.....
Re: Bobine - Bougiedraad vervangen
Heb in Engeland nog een setje kunnen vinden !
Voor 100pleuro, komt deze kant op. Ik vind het prima.
Straks kijken of ik het oude setje nog kan repareren, heb ik dat mooi op voorraad liggen.
De bobine set komt van een CL350 , Honda heeft jarenlang (gok zo'n 20jaar) vanaf eind jaren 50 tot ergens in de jaren 70, zo goed als hetzelfde systeem gebruikt voor de electra. Het systeem van een Honda CB350 (twinners dan wel uit de jaren 70) is zo goed als hetzelfde als die van de 1e Honda C70's uit 1959.
Aansluitingen en montage punten zullen wel wat anders zijn, maar over het algemeen is de werking ervan precies hetzelfde, allemaal accu-ontsteking , 12v en punten ontsteking, dus de bobine's zijn prima uitwisselbaar.
Kan je mooi vergelijken op CMSNL , allemaal zo goed-als-hetzelfde het hele electra, ontsteking, en magneet gebeuren.
Voor 100pleuro, komt deze kant op. Ik vind het prima.
Straks kijken of ik het oude setje nog kan repareren, heb ik dat mooi op voorraad liggen.
De bobine set komt van een CL350 , Honda heeft jarenlang (gok zo'n 20jaar) vanaf eind jaren 50 tot ergens in de jaren 70, zo goed als hetzelfde systeem gebruikt voor de electra. Het systeem van een Honda CB350 (twinners dan wel uit de jaren 70) is zo goed als hetzelfde als die van de 1e Honda C70's uit 1959.
Aansluitingen en montage punten zullen wel wat anders zijn, maar over het algemeen is de werking ervan precies hetzelfde, allemaal accu-ontsteking , 12v en punten ontsteking, dus de bobine's zijn prima uitwisselbaar.
Kan je mooi vergelijken op CMSNL , allemaal zo goed-als-hetzelfde het hele electra, ontsteking, en magneet gebeuren.
Honda CB50J -> 80J -> *in voorbreiding 125T*
Honda PC50
Honda CB77 *24-3-2011, klaar*
Plymouth Barracuda
Yamaha XT500 *in de prak, maar wordt gered*
Honda PC50
Honda CB77 *24-3-2011, klaar*
Plymouth Barracuda
Yamaha XT500 *in de prak, maar wordt gered*