RDW en een Nieuw frame voor mijn Honda c50lac

Wil je je ervaring delen of je problemen neerleggen, dan kan dat hier.
Nicoscub
bamilover
Berichten: 1795
Lid geworden op: 18 dec 2010 12:37
Bezit: Honda c90 p.i.p.
Honda c50lac
Honda c90 OT
Honda z50j2 p.i.p.
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

RDW en een Nieuw frame voor mijn Honda c50lac

Bericht door Nicoscub »

Hallo Honda vrienden,

Ik ben bezig met de restauratie van mijn cee en ik val een klein beetje hoe het gaat bij de RDW, ze weten zelf niet hoe hun procedure is!
Ik heb een nieuw frame gekocht bij CMSNL.nl en ik ben bezig om alle spullen van mijn 25 jaar oude cee die ik vorig jaar uit Engeland heb gehaald te halen dus alles los zodat ik alleen maar een oud verroest kaal frame heb en een hagelnieuw kaal frame.

Nou heb ik vandaag gebeld met de RDW voor een afspraak en hoe dat nou allemaal gaat, vertellen ze mij dat ik een identificatie check moet laten doen en als ik mijn cee weer helemaal in elkaar gezet heb moet ik het oude framenummer in het nieuwe frame laten zetten.

Nou zat ik te lezen op 123brommer.nl dat zo'n identificatie check alleen gedaan wordt als je van 2 brommers 1 maakt en dat is in mijn geval dus niet zo.

Morgen ga ik nog een poging wagen om te bellen met de RDW, vandaag zouden ze mij terug bellen en hebben ze dat niet gedaan en ik heb zeker 5 verschillende mensen aan te telefoon gehad wel gezellig natuurlijk maar de meter tikt door!

Nou vraag ik mezelf af of iemand hier op het forum ervaringen hiermee hebben?

Vriendelijke groeten,

Nicoscub
Laatst gewijzigd door Nicoscub op 01 mar 2011 08:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Als je het koud hebt, ga dan in de hoek staan............. Daar is het 90°
https://www.nicovanstrien.nl
Afbeelding

NIX
chaly addict
Berichten: 18901
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
Bezit: Een hamer
Locatie: Milsbeek

Re: Nieuw frame voor mijn Honda c50lac

Bericht door NIX »

Bij auto's is het zo dat je bij een ongenummrd chassis een verklaring van de fabrikant moet hebben dat het van hun afkomstig is. Je moet dus een soort van verkoopverklaring van CMS of Honda erbij hebben. Het komt erop neer dat je aantoont een frame te hebben dat niet gejat is en waarvan duidelijk is dat het aan de fabrieksspecificaties voldoet. Daar dekt de RDW zich graag voor in.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.

Nicoscub
bamilover
Berichten: 1795
Lid geworden op: 18 dec 2010 12:37
Bezit: Honda c90 p.i.p.
Honda c50lac
Honda c90 OT
Honda z50j2 p.i.p.
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Re: Nieuw frame voor mijn Honda c50lac

Bericht door Nicoscub »

Ja dat klopt had ik ook ergens gelezen dat is natuurlijk helemaal geen probleem gelukkig!
Als je het koud hebt, ga dan in de hoek staan............. Daar is het 90°
https://www.nicovanstrien.nl
Afbeelding

brommerhobby
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 182
Lid geworden op: 28 jan 2007 00:11
Locatie: randstad

Re: RDW en een Nieuw frame voor mijn Honda c50lac

Bericht door brommerhobby »

Je gaat met je complete brommer en je nieuwe frame naar de RDW , daar word dan alles geïdentificeerd en vastgelegd , dan weer naar huis en alles over bouwen , dan weer naar de RDW
en die controleren dan weer alles en als dat in orde is slaan ze het nummer in het nieuwe frame .
Oude frame met nummer moet je dan inleveren .
cb125s 1978
SS50M 1973

Nicoscub
bamilover
Berichten: 1795
Lid geworden op: 18 dec 2010 12:37
Bezit: Honda c90 p.i.p.
Honda c50lac
Honda c90 OT
Honda z50j2 p.i.p.
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Re: RDW en een Nieuw frame voor mijn Honda c50lac

Bericht door Nicoscub »

Ja zo is het mij ook verteld alleen ik heb gelezen op 123brommer.nl dat deze procedure gehanteerd word als je van 2 brommers 1 gaat maken dat er geidentificeerd moet worden wat waar op gezet wordt zodat ze kunnen zien wat je uiteindelijk op de brommer hebt gezet die je wil laten keuren.

Bij mijn brommer hoeft niks geidentificeerd te worden alles blijft zoals het is en er is maar 1 brommer en het enige dat ik er aan toevoeg is een hagelnieuw frame!

Het zou zeker zo kunnen zijn zoals je schrijft alleen ik vindt het onlogisch dat de procedure zo is!

In ieder geval heel erg bedankt voor je reactie, waardeer het zeer!

Morgen ga ik wel een afspraak maken zodat ik er achter ga komen wat er gaat gebeuren!
Als je het koud hebt, ga dan in de hoek staan............. Daar is het 90°
https://www.nicovanstrien.nl
Afbeelding

Mano
Krasser
Berichten: 2729
Lid geworden op: 16 jul 2010 22:51
Bezit: CD50
Locatie: Zuilen

Re: RDW en een Nieuw frame voor mijn Honda c50lac

Bericht door Mano »

:|
Laatst gewijzigd door Mano op 09 mar 2011 23:45, 1 keer totaal gewijzigd.
RobHonda schreef:er zit best een verschil tussen een ss en een cb blok

Afbeelding

Nicoscub
bamilover
Berichten: 1795
Lid geworden op: 18 dec 2010 12:37
Bezit: Honda c90 p.i.p.
Honda c50lac
Honda c90 OT
Honda z50j2 p.i.p.
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Re: RDW en een Nieuw frame voor mijn Honda c50lac

Bericht door Nicoscub »

Dan zou ik het stukje waar het framenummer op staat eruit moeten slijpen/zagen en een stukje uit mijn nieuwe frame slijpen/zagen en dat stukje met framenummer in het nieuwe frame lassen.

Klinkt logisch alleen is het wel volgens de regels van de RDW :roll:

En welke methode kost meer geld/moeite?
Als je het koud hebt, ga dan in de hoek staan............. Daar is het 90°
https://www.nicovanstrien.nl
Afbeelding

Thomgun
4T-MSB addict
Berichten: 573
Lid geworden op: 27 jun 2010 10:01
Bezit: Honda C50 K1
Honda Z50A K2
Locatie: Hattem

Re: RDW en een Nieuw frame voor mijn Honda c50lac

Bericht door Thomgun »

Lijkt mij dat lassen+slijpen het makkelijkst is...
NIX schreef:Dit systeem werkt echt briljant.
warnouts schreef:Ik wil een nieuwe uitlaat want mijn uitlaat maakt veel te weinig lawaai.

Gebruikersavatar
nielspbr
Mr Kockengen
Berichten: 16275
Lid geworden op: 02 mar 2009 17:50
Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
Locatie: Kockengen

Re: RDW en een Nieuw frame voor mijn Honda c50lac

Bericht door nielspbr »

Zonde van een nieuw frame, ik zou er gewoon met beide heen gaan (brommer + oude frame en rekening) en de nummer over laten zetten.

(Was het niet zo dat eigenlijk een dealer deze alleen op nieuw blanco frame over mag bouwen? Hoe zetten die dan het nummer?)

Mano
Krasser
Berichten: 2729
Lid geworden op: 16 jul 2010 22:51
Bezit: CD50
Locatie: Zuilen

Re: RDW en een Nieuw frame voor mijn Honda c50lac

Bericht door Mano »

:?:
Laatst gewijzigd door Mano op 09 mar 2011 23:44, 2 keer totaal gewijzigd.
RobHonda schreef:er zit best een verschil tussen een ss en een cb blok

Afbeelding

Nicoscub
bamilover
Berichten: 1795
Lid geworden op: 18 dec 2010 12:37
Bezit: Honda c90 p.i.p.
Honda c50lac
Honda c90 OT
Honda z50j2 p.i.p.
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Re: RDW en een Nieuw frame voor mijn Honda c50lac

Bericht door Nicoscub »

nielspbr schreef:Zonde van een nieuw frame, ik zou er gewoon met beide heen gaan (brommer + oude frame en rekening) en de nummer over laten zetten.

(Was het niet zo dat eigenlijk een dealer deze alleen op nieuw blanco frame over mag bouwen? Hoe zetten die dan het nummer?)
Lijkt mij beide een goede oplossing als het laswerk goed gedaan wordt en alles goed gespoten wordt dan zie je er natuurlijk helemaal niks meer van maar dat moet natuurlijk wel allemaal gedaan worden en dat kost allemaal geld als je het goed wil doen!

Ik ga nog eens hard nadenken over wat ik ga doen en laat het jullie natuurlijk weten hoe het af gaat lopen.

Heel erg bedankt voor de reacties overigens, als hij af is wat ik gepland heb voor 17 april omdat ik de bloembollenrit wil meerijden dan zal ik ook wat foto's gaan plaatsen nu ligt alles uit elkaar.

Grtz, Nicoscub
Als je het koud hebt, ga dan in de hoek staan............. Daar is het 90°
https://www.nicovanstrien.nl
Afbeelding

NIX
chaly addict
Berichten: 18901
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
Bezit: Een hamer
Locatie: Milsbeek

Re: RDW en een Nieuw frame voor mijn Honda c50lac

Bericht door NIX »

Mag je ook zelf doen, het frame moet alleen wel eerlijk en OK zijn qua herkomst. Ga eens met een keurmeester praten. Gewoon een nummertje trekken bij een keuringsstation.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.

brommerhobby
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 182
Lid geworden op: 28 jan 2007 00:11
Locatie: randstad

Re: RDW en een Nieuw frame voor mijn Honda c50lac

Bericht door brommerhobby »

Nicoscub schreef:
Bij mijn brommer hoeft niks geidentificeerd te worden alles blijft zoals het is en er is maar 1 brommer en het enige dat ik er aan toevoeg is een hagelnieuw frame!
Hij word geïdentificeerd om vast te leggen dat wel de brommer waar het om gaat een nieuw frame krijgt en niet de onderdelen gebruikt worden van bv.b. de buurman die op vakantie is .
cb125s 1978
SS50M 1973

Nicoscub
bamilover
Berichten: 1795
Lid geworden op: 18 dec 2010 12:37
Bezit: Honda c90 p.i.p.
Honda c50lac
Honda c90 OT
Honda z50j2 p.i.p.
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Re: RDW en een Nieuw frame voor mijn Honda c50lac

Bericht door Nicoscub »

brommerhobby schreef:
Nicoscub schreef:
Bij mijn brommer hoeft niks geidentificeerd te worden alles blijft zoals het is en er is maar 1 brommer en het enige dat ik er aan toevoeg is een hagelnieuw frame!
Hij word geïdentificeerd om vast te leggen dat wel de brommer waar het om gaat een nieuw frame krijgt en niet de onderdelen gebruikt worden van bv.b. de buurman die op vakantie is .
Ik ben lekker bezig om info te verzamelen over hoe ik de RDW kan omzijlen en ik ben iemand tegen gekomen die een machine heeft om nummers in een frame in te slaan zodat ik niet naar de RDW hoef.

Hij is waarschijnlijk bereid om dat voor mij te doen als ik aan kan tonen dat het nieuwe frame eerlijk verkregen is en als de oude brommer op kenteken en op mijn naam staat.

Als dit niet door gaat dan ga ik voor de grote reparatie omdat dat toch ook een goede oplossing is!

Grtz Nicoscub
Als je het koud hebt, ga dan in de hoek staan............. Daar is het 90°
https://www.nicovanstrien.nl
Afbeelding

brommerhobby
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 182
Lid geworden op: 28 jan 2007 00:11
Locatie: randstad

Re: RDW en een Nieuw frame voor mijn Honda c50lac

Bericht door brommerhobby »

NIX schreef: het frame moet alleen wel eerlijk en OK zijn qua herkomst. Ga eens met een keurmeester praten bij een keuringsstation.
Zou voor deze optie gaan , weet je zeker hoe het moet en achteraf ook nooit eventuele problemen .
Alle andere opties zijn leuk maar blijven illegaal .
cb125s 1978
SS50M 1973

Plaats reactie