Volgorde opbouwen Honda SS

Wil je je ervaring delen of je problemen neerleggen, dan kan dat hier.
Plaats reactie
jeroendb
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 114
Lid geworden op: 20 aug 2008 13:31
Locatie: amersfoort

Volgorde opbouwen Honda SS

Bericht door jeroendb »

Nu ik de spulletjes van de spuiter terug gehad heb kan ik de SS weer gaan opbouwen. Kan iemand mij vertellen wat de beste volgorde is? Alles is uit elkaar dus het gaat om een complete opbouw.

En hoe zit het met aarding?
Moeten de volgende onderdelen aarde maken met het frame:
- bobine
- motorblok
- contactslot

nog meer of minder?

Dan moet ik daar ter plekke ff het frame schoon maken.

Groet
Jeroen

butt head
moppersmurf
Berichten: 8904
Lid geworden op: 28 jan 2007 21:51
Bezit: paar brommers
Locatie: neede gelderland

Re: Volgorde opbouwen Honda SS

Bericht door butt head »

ik ben met mijn ssje begonnen met de draadboom, contact, bobinne, remlichtschakelaar
daar na de voorvork, achterbrug en veren.
dan het achter spatbord, stuur met schakelaars en verlichting zo ver mogelijk aan sluiten
blok wielen.
jiffy, middenbok en rempedaal.
toen het voorspatbord, carbu, uitlaat
tank, zadel.
ik praat niet alleen maar poep


bami = bami. troep = troep.

Gebruikersavatar
Mike Mechanic
4T-MSB addict
Berichten: 669
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:25
Bezit: 1 (jur) het houden of genieten ve zaak, die iemand in zijn macht heeft, alsof zij aan hem toebehoort 2 al iemands bezittingen.
Locatie: Amersfoort

Re: Volgorde opbouwen Honda SS

Bericht door Mike Mechanic »

Eric schreef:Oowja... De bobine :oops: :mrgreen:
Die ken ik, hangt het blok er al onder . . .
ホンダ

CB50dude
4T-MSB addict
Berichten: 969
Lid geworden op: 31 jan 2010 20:52
Bezit: Kawasaki GPX 600 R
Geen brommert meer :(
Locatie: Eemnes

Re: Volgorde opbouwen Honda SS

Bericht door CB50dude »

Mike Mechanic schreef:
Eric schreef:Oowja... De bobine :oops: :mrgreen:
Die ken ik, hangt het blok er al onder . . .
En dan mag je hem er weer af halen om de bobine erop te monteren het is toch van de zotte. :roll:
Honda CoolDriver50

Gebruikersavatar
Mike Mechanic
4T-MSB addict
Berichten: 669
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:25
Bezit: 1 (jur) het houden of genieten ve zaak, die iemand in zijn macht heeft, alsof zij aan hem toebehoort 2 al iemands bezittingen.
Locatie: Amersfoort

Re: Volgorde opbouwen Honda SS

Bericht door Mike Mechanic »

CB50dude schreef:
Mike Mechanic schreef:
Eric schreef:Oowja... De bobine :oops: :mrgreen:
Die ken ik, hangt het blok er al onder . . .
En dan mag je hem er weer af halen om de bobine erop te monteren het is toch van de zotte. :roll:
Lang leve de CD kappen, past prima een bobine achter :lol:
ホンダ

Edo
slagschroevendraaier elite
Berichten: 2625
Lid geworden op: 14 feb 2008 16:20
Bezit: Honda Chaly, GB500
Locatie: Alphen a/d Rijn

Re: Volgorde opbouwen Honda SS

Bericht door Edo »

Ik heb er geen foto van gemaakt, maar wat ik had gedaan was een tafeltje bouwen met een oppervlak van 15 bij 30 cm. Vier lange poten eronder en dan een voetstuk van 150 bij 30 cm.

Dan motorblok vastschroeven op dat tafeltje en dan de hele brommer om het motorblok heen bouwen. Werkt perfect! Inderdaad wel eerst de bobine in het frame schroeven.

Mano
Krasser
Berichten: 2729
Lid geworden op: 16 jul 2010 22:51
Bezit: CD50
Locatie: Zuilen

Re: Volgorde opbouwen Honda SS

Bericht door Mano »

Volgens mij begin je met een biertje,... :mrgreen:

Iemand anders heeft het zo (zie link) gedaan met een CD.
Leuke foto impressie van de volgorde die hij heeft toegepast
http://picasaweb.google.com/11801946879 ... XbWnlb2BDA
RobHonda schreef:er zit best een verschil tussen een ss en een cb blok

Afbeelding

TooCrash
4T-MSB regular
Berichten: 374
Lid geworden op: 17 mar 2007 20:23

Re: Volgorde opbouwen Honda SS

Bericht door TooCrash »

Eerst het kilometertelleraandrijftandwiel (scrabble?) in de naaf en dan de ankerplaat er op. Dit om schade te voorkomen.
Eerst de overloopslang van de carburateur en eventueel de ontluchtingsslang van de accu daarna het motorblok.(de bobine was al genoemd) Dit om niet eindeloos te hoeven hengelen met een ijzerdraadje.
Eerst met een schone poetslap het carter dichtwerken wanneer de cilinder er nog niet op zit, daarna de piston-pen-veren plaatsen. de koppeling en overbrengingstandwiel als één geheel plaatsen om te voorkomen de plaat wordt geklemd.
Niet vergeten de as van het distributie geleider wiel in de cilinder (en oliepijl) na te lopen alvorens te starten.
Eerst het blok daarna de carburateur, eerst de onderste blokbout, eerst koppeling en gas kabel en dan de tank.
Maar die eerste is toch de belangrijkste; een groef in de naaf door de meenemers is niet fijn.

Saik0
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1856
Lid geworden op: 17 mei 2009 20:37
Bezit: Mooi lulverhaal over 50 honda's die ik nooit gehad heb.
Locatie: Amsterdam

Re: Volgorde opbouwen Honda SS

Bericht door Saik0 »

TooCrash schreef:Eerst het kilometertelleraandrijftandwiel (scrabble?) in de naaf en dan de ankerplaat er op. Dit om schade te voorkomen.
Eerst de overloopslang van de carburateur en eventueel de ontluchtingsslang van de accu daarna het motorblok.(de bobine was al genoemd) Dit om niet eindeloos te hoeven hengelen met een ijzerdraadje.
Eerst met een schone poetslap het carter dichtwerken wanneer de cilinder er nog niet op zit, daarna de piston-pen-veren plaatsen. de koppeling en overbrengingstandwiel als één geheel plaatsen om te voorkomen de plaat wordt geklemd.
Niet vergeten de as van het distributie geleider wiel in de cilinder (en oliepijl) na te lopen alvorens te starten.
Eerst het blok daarna de carburateur, eerst de onderste blokbout, eerst koppeling en gas kabel en dan de tank.
Maar die eerste is toch de belangrijkste; een groef in de naaf door de meenemers is niet fijn.
Ik zou bij god niet meer weten wat ik als eerste moet doen na jouw bericht.
In het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst.
john schreef: 03 mei 2019 10:59 zonder vering gaat je rug naar de tering.

edho
4T-MSB addict
Berichten: 511
Lid geworden op: 28 jan 2007 00:37
Bezit: S90 zwart 1965
SS50 1978/80
Locatie: Zuid-Holland

Re: Volgorde opbouwen Honda SS

Bericht door edho »

Ik deed de middenbok en de voorvork vrij vroeg, dan heb je iets dat zelfstandig kan blijven staan. Werkt wel handig.
Voor aarding even een stukje kaal maken en dan een beetje vaseline ertussen bij het vastdraaien.

Afbeelding
.
Als je doet wat je deed, krijg je wat je had.

TooCrash
4T-MSB regular
Berichten: 374
Lid geworden op: 17 mar 2007 20:23

Re: Volgorde opbouwen Honda SS

Bericht door TooCrash »

Was dat van de aarding een edit? Ik kan mij niet voorstellen daar overheen gelezen te hebben. Ik gebruik zelf ook nog al eens de wijzig optie, maar als er al een keer is gepost verschijnt er een door de site gegenereerde edit toevoeging. Hoe heb je die omzeild?-Denk je aan de eventuële royalties? of overschat ik joe nu.

Aarding- Het contactslot heeft blank metaal nodig, het achterspatbord heeft een draadje nodig bij het onderste bevestigingspunt op de linker kant om te aarden bij het frame, een 6 volt bobine heeft aarding nodig op het frame,-het blok is inderdaad wat moeilijker te achterhalen, maar de wisselstroom dynamo, krijgt in de tekening, ook een aardingspunt en dat kan alleen wanneer het blok in contact staat met het frame en zou de uitlaat kunnen doen.-(in geval van een spannings begrenzer krijgt deze natuurlijk ook een plekje op het frame)

sarcus
4T-MSB regular
Berichten: 465
Lid geworden op: 28 jan 2007 03:12
Locatie: België

Re: Volgorde opbouwen Honda SS

Bericht door sarcus »

serieus
http://6volt.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Plaats reactie