Nu ik de spulletjes van de spuiter terug gehad heb kan ik de SS weer gaan opbouwen. Kan iemand mij vertellen wat de beste volgorde is? Alles is uit elkaar dus het gaat om een complete opbouw.
En hoe zit het met aarding?
Moeten de volgende onderdelen aarde maken met het frame:
- bobine
- motorblok
- contactslot
nog meer of minder?
Dan moet ik daar ter plekke ff het frame schoon maken.
Groet
Jeroen
Volgorde opbouwen Honda SS
-
- moppersmurf
- Berichten: 8904
- Lid geworden op: 28 jan 2007 21:51
- Bezit: paar brommers
- Locatie: neede gelderland
Re: Volgorde opbouwen Honda SS
ik ben met mijn ssje begonnen met de draadboom, contact, bobinne, remlichtschakelaar
daar na de voorvork, achterbrug en veren.
dan het achter spatbord, stuur met schakelaars en verlichting zo ver mogelijk aan sluiten
blok wielen.
jiffy, middenbok en rempedaal.
toen het voorspatbord, carbu, uitlaat
tank, zadel.
daar na de voorvork, achterbrug en veren.
dan het achter spatbord, stuur met schakelaars en verlichting zo ver mogelijk aan sluiten
blok wielen.
jiffy, middenbok en rempedaal.
toen het voorspatbord, carbu, uitlaat
tank, zadel.
ik praat niet alleen maar poep
bami = bami. troep = troep.
bami = bami. troep = troep.
- Mike Mechanic
- 4T-MSB addict
- Berichten: 669
- Lid geworden op: 27 jan 2007 21:25
- Bezit: 1 (jur) het houden of genieten ve zaak, die iemand in zijn macht heeft, alsof zij aan hem toebehoort 2 al iemands bezittingen.
- Locatie: Amersfoort
Re: Volgorde opbouwen Honda SS
Die ken ik, hangt het blok er al onder . . .Eric schreef:Oowja... De bobine
ホンダ
-
- 4T-MSB addict
- Berichten: 969
- Lid geworden op: 31 jan 2010 20:52
- Bezit: Kawasaki GPX 600 R
Geen brommert meer :( - Locatie: Eemnes
Re: Volgorde opbouwen Honda SS
En dan mag je hem er weer af halen om de bobine erop te monteren het is toch van de zotte.Mike Mechanic schreef:Die ken ik, hangt het blok er al onder . . .Eric schreef:Oowja... De bobine
Honda CoolDriver50
- Mike Mechanic
- 4T-MSB addict
- Berichten: 669
- Lid geworden op: 27 jan 2007 21:25
- Bezit: 1 (jur) het houden of genieten ve zaak, die iemand in zijn macht heeft, alsof zij aan hem toebehoort 2 al iemands bezittingen.
- Locatie: Amersfoort
Re: Volgorde opbouwen Honda SS
Lang leve de CD kappen, past prima een bobine achterCB50dude schreef:En dan mag je hem er weer af halen om de bobine erop te monteren het is toch van de zotte.Mike Mechanic schreef:Die ken ik, hangt het blok er al onder . . .Eric schreef:Oowja... De bobine
ホンダ
-
- slagschroevendraaier elite
- Berichten: 2625
- Lid geworden op: 14 feb 2008 16:20
- Bezit: Honda Chaly, GB500
- Locatie: Alphen a/d Rijn
Re: Volgorde opbouwen Honda SS
Ik heb er geen foto van gemaakt, maar wat ik had gedaan was een tafeltje bouwen met een oppervlak van 15 bij 30 cm. Vier lange poten eronder en dan een voetstuk van 150 bij 30 cm.
Dan motorblok vastschroeven op dat tafeltje en dan de hele brommer om het motorblok heen bouwen. Werkt perfect! Inderdaad wel eerst de bobine in het frame schroeven.
Dan motorblok vastschroeven op dat tafeltje en dan de hele brommer om het motorblok heen bouwen. Werkt perfect! Inderdaad wel eerst de bobine in het frame schroeven.
Re: Volgorde opbouwen Honda SS
Volgens mij begin je met een biertje,...
Iemand anders heeft het zo (zie link) gedaan met een CD.
Leuke foto impressie van de volgorde die hij heeft toegepast
http://picasaweb.google.com/11801946879 ... XbWnlb2BDA
Iemand anders heeft het zo (zie link) gedaan met een CD.
Leuke foto impressie van de volgorde die hij heeft toegepast
http://picasaweb.google.com/11801946879 ... XbWnlb2BDA
RobHonda schreef:er zit best een verschil tussen een ss en een cb blok
Re: Volgorde opbouwen Honda SS
Eerst het kilometertelleraandrijftandwiel (scrabble?) in de naaf en dan de ankerplaat er op. Dit om schade te voorkomen.
Eerst de overloopslang van de carburateur en eventueel de ontluchtingsslang van de accu daarna het motorblok.(de bobine was al genoemd) Dit om niet eindeloos te hoeven hengelen met een ijzerdraadje.
Eerst met een schone poetslap het carter dichtwerken wanneer de cilinder er nog niet op zit, daarna de piston-pen-veren plaatsen. de koppeling en overbrengingstandwiel als één geheel plaatsen om te voorkomen de plaat wordt geklemd.
Niet vergeten de as van het distributie geleider wiel in de cilinder (en oliepijl) na te lopen alvorens te starten.
Eerst het blok daarna de carburateur, eerst de onderste blokbout, eerst koppeling en gas kabel en dan de tank.
Maar die eerste is toch de belangrijkste; een groef in de naaf door de meenemers is niet fijn.
Eerst de overloopslang van de carburateur en eventueel de ontluchtingsslang van de accu daarna het motorblok.(de bobine was al genoemd) Dit om niet eindeloos te hoeven hengelen met een ijzerdraadje.
Eerst met een schone poetslap het carter dichtwerken wanneer de cilinder er nog niet op zit, daarna de piston-pen-veren plaatsen. de koppeling en overbrengingstandwiel als één geheel plaatsen om te voorkomen de plaat wordt geklemd.
Niet vergeten de as van het distributie geleider wiel in de cilinder (en oliepijl) na te lopen alvorens te starten.
Eerst het blok daarna de carburateur, eerst de onderste blokbout, eerst koppeling en gas kabel en dan de tank.
Maar die eerste is toch de belangrijkste; een groef in de naaf door de meenemers is niet fijn.
-
- The 4T-MSB is my life!
- Berichten: 1856
- Lid geworden op: 17 mei 2009 20:37
- Bezit: Mooi lulverhaal over 50 honda's die ik nooit gehad heb.
- Locatie: Amsterdam
Re: Volgorde opbouwen Honda SS
Ik zou bij god niet meer weten wat ik als eerste moet doen na jouw bericht.TooCrash schreef:Eerst het kilometertelleraandrijftandwiel (scrabble?) in de naaf en dan de ankerplaat er op. Dit om schade te voorkomen.
Eerst de overloopslang van de carburateur en eventueel de ontluchtingsslang van de accu daarna het motorblok.(de bobine was al genoemd) Dit om niet eindeloos te hoeven hengelen met een ijzerdraadje.
Eerst met een schone poetslap het carter dichtwerken wanneer de cilinder er nog niet op zit, daarna de piston-pen-veren plaatsen. de koppeling en overbrengingstandwiel als één geheel plaatsen om te voorkomen de plaat wordt geklemd.
Niet vergeten de as van het distributie geleider wiel in de cilinder (en oliepijl) na te lopen alvorens te starten.
Eerst het blok daarna de carburateur, eerst de onderste blokbout, eerst koppeling en gas kabel en dan de tank.
Maar die eerste is toch de belangrijkste; een groef in de naaf door de meenemers is niet fijn.
-
- 4T-MSB addict
- Berichten: 511
- Lid geworden op: 28 jan 2007 00:37
- Bezit: S90 zwart 1965
SS50 1978/80 - Locatie: Zuid-Holland
Re: Volgorde opbouwen Honda SS
Ik deed de middenbok en de voorvork vrij vroeg, dan heb je iets dat zelfstandig kan blijven staan. Werkt wel handig.
Voor aarding even een stukje kaal maken en dan een beetje vaseline ertussen bij het vastdraaien.
Voor aarding even een stukje kaal maken en dan een beetje vaseline ertussen bij het vastdraaien.
.
Als je doet wat je deed, krijg je wat je had.
Als je doet wat je deed, krijg je wat je had.
Re: Volgorde opbouwen Honda SS
Was dat van de aarding een edit? Ik kan mij niet voorstellen daar overheen gelezen te hebben. Ik gebruik zelf ook nog al eens de wijzig optie, maar als er al een keer is gepost verschijnt er een door de site gegenereerde edit toevoeging. Hoe heb je die omzeild?-Denk je aan de eventuële royalties? of overschat ik joe nu.
Aarding- Het contactslot heeft blank metaal nodig, het achterspatbord heeft een draadje nodig bij het onderste bevestigingspunt op de linker kant om te aarden bij het frame, een 6 volt bobine heeft aarding nodig op het frame,-het blok is inderdaad wat moeilijker te achterhalen, maar de wisselstroom dynamo, krijgt in de tekening, ook een aardingspunt en dat kan alleen wanneer het blok in contact staat met het frame en zou de uitlaat kunnen doen.-(in geval van een spannings begrenzer krijgt deze natuurlijk ook een plekje op het frame)
Aarding- Het contactslot heeft blank metaal nodig, het achterspatbord heeft een draadje nodig bij het onderste bevestigingspunt op de linker kant om te aarden bij het frame, een 6 volt bobine heeft aarding nodig op het frame,-het blok is inderdaad wat moeilijker te achterhalen, maar de wisselstroom dynamo, krijgt in de tekening, ook een aardingspunt en dat kan alleen wanneer het blok in contact staat met het frame en zou de uitlaat kunnen doen.-(in geval van een spannings begrenzer krijgt deze natuurlijk ook een plekje op het frame)
Re: Volgorde opbouwen Honda SS
serieus
http://6volt.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;