blok word te heet.

Wil je je ervaring delen of je problemen neerleggen, dan kan dat hier.
irmin
4T-MSB addict
Berichten: 626
Lid geworden op: 28 jan 2007 13:35
Locatie: utreg

Re: blok word te heet.

Bericht door irmin »

justin schreef: heb helaas geen motor rijbewijs.heb wel zitten denken om een blok van 110 cc te nemen maar als ik dan polic tegen kom ben ik hem zeker kwijt.ziet er meteen ook zo groot uit.vind het niet erg maar je ziet meteen dat het geen 50 cc is.met 70 is het soms ook lullen als een brugman ;)

ze hebben ook 85 cc koppen waar 50 op staad.wil der mee gaan rijzen naar frankrijk zou die 15 cc extra veel hepen of vraag ik dan teveel van blok met assen een zo?

Over dat eerste: daarom ben ik 50cc tweetakt gaan rijden. Helaas........
Over het tweede: 85cc is zeker genoeg om met een bakbrommer lekker door te crossen door frankrijk. En ik spreek uit eigen ervaring. Je blok moet dat aankunnen anders moet je 'm weggooien. Bij mij is er met dat aantal cc's nooit iets kapot gegaan ( wel altijd ori honda gereden).
cracque frontal

August
4T-MSB regular
Berichten: 286
Lid geworden op: 28 jan 2007 16:01
Locatie: Memmingen

Re: blok word te heet.

Bericht door August »

Meer dan 100 graden is helemaal geen probleem. Ook niet gek met zo'n zware bak. Vanaf 130 graden moet je je pas een beetje zorgen maken.

Wat je nog kunt doen is een soort luchthapper maken op of voor de kop zodat je wat meer luchtkoeling daar hebt.
NIX schreef:heb nog een verlengde pukkel op een imi vliegwiel liggen. Moet ik alleen nog een SS bij bouwen.

justin
4T-MSB beginner
Berichten: 11
Lid geworden op: 06 jan 2012 19:49

Re: blok word te heet.

Bericht door justin »

het is al weer een tijd geleden maar wou iedereen nog bedanken voor de tips wou nog even laten zien wat het geworden is heb na wat aanpassingen er een range rover olie radiatur der op gekregen ook noh een ventilator der op me brommer weegt zelf 200 kilo .was met en vriend van me voor in de bak gaan rijden toen het rond de 25 graden was ongeveer 40 kilometer af gelegd hij is rond de 90 graden gebleven.met een snelheid van rond de 55 ik ben weer helemaal blij :D
Bijlagen
olie koeler van een range rover
olie koeler van een range rover

bart beekhuizen
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1517
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:09
Bezit: c310, huisman bakbrommer, apollo bakbrommer,
Locatie: Doorwerth
Contacteer:

Re: blok word te heet.

Bericht door bart beekhuizen »

ik had oon een hele zware bak, ook meer als 200kgm heeft tom (nitelife) nu.
124cc en nooit problemen met warmte gehad met een oliekoeler. 110 blokken zijn kut, die hebben nog de olipomp van een 70 cc, de kleppen verbranden snel als je, m op zijn donder geeft. je blok mag touwens best wat warmer als 100 graden worden hoor, goede olie verbrand pas bij 120 graden. ik heb mijn bak in de bergen wel 170 zien worden.... dan smelt de bedrading van de ondstekeng, maar hij bleef lopen ( bovenop de berg olie gewisseld want die is dood.)
een te grote oelikoeler is ook niet goed, stel je het temperatuurverschil eens voor van het dexeltje op de cilinderkop en de daarbij komende uitzetting- en krimpkrachten. arm dexeltje. een koeler van een eend is uitstekend om je blok te koelen, en die naast je blok onder je bak, of aan je stuurpen (van Apollo uitgaande) maar wel onder het niveau van je blok. als ie dan te heet word is er iets anders mis. arm mengsel, te voege ondsteking..? ik ken een 50cc apollo bakje wat vreselijk afgebeult word en zonder oliekoeler niet te heet word... (loopt toch nog 50). sterkte. irmin reed volgens mij ook altijd met 70cc.
Afbeelding

Plaats reactie