Honda C70 loopt niet goed

Wil je je ervaring delen of je problemen neerleggen, dan kan dat hier.
Plaats reactie
Lob
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 29
Lid geworden op: 23 okt 2012 09:57
Bezit: Honda Jazz
Honda c50 (binnenkort)

Honda C70 loopt niet goed

Bericht door Lob »

Er is al een topic over dit onderwerp maar lukt me niet reactie te plaatsen?
http://www.4takt.net/viewtopic.php?f=9&t=14346

Honda C70 uit 72 omgebouwd naar 12 volt CDI. Heb hem zo overgenomen. Frame is dus met zo'n balg naar filter element door het frame. loopt stationair goed maar half en vol gas niet. ( houdt in) Alles al geprobeerd: andere carb/ sproeier etc.. Zit nu 16 mm carb met 75 sproeier op. Ook al 82 geprobeerd met weinig succes. Bougie is koffie kleur en vonkt goed
Alles al erop en eraf gehaald. Ook filter zonder balg aangesloten. Gekke is dat ie goed draait met alleen een powerfiltertje erop( dan krijgt ie toch meer lucht?0. Ook zonder iets aangesloten reageert ie goed. Top is dan 65, wat natuurlijk te langzaam is voor een 70 CC. maar houdt niet in
Rijd uit nood nu maar met een powerfiltertje maar is niet lekker en zeker niet als het regent. . Lijkt erop dat ik hem een keer weg moet brengen, maar wil eigenlijk zelf oplossen.

Gebruikersavatar
robertsp
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1950
Lid geworden op: 13 apr 2011 09:03
Bezit: C50, CD50, Amigo
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Re: Honda C70 loopt niet goed

Bericht door robertsp »

Zie PB.

Ik heb zelf nog nooit problemen gehad met een powerfilter in de regen op een C.
Of je topsnelheid laag is is afhankelijk van je tandwiel verhouding.

"filter zonder balg aangesloten"??? Ik zou zeggen probeer eens mét balg, maar zónder filter. Heb je namelijk niet gewoon een oud vies luchtfilter?
Sloten en replica sleutels Sleutels verkrijgbaar bij verschillende 4takt boeren.

Edo
slagschroevendraaier elite
Berichten: 2625
Lid geworden op: 14 feb 2008 16:20
Bezit: Honda Chaly, GB500
Locatie: Alphen a/d Rijn

Re: Honda C70 loopt niet goed

Bericht door Edo »

Je lijkt eigenlijk zelf het antwoord al te geven; zonder luchtfilter doet ie het beter.

Overigens kan dit ook betekenen dat je brommer MET uitgebreid luchtfilter wat armer afgesteld moet worden. Maar eerst je filter vernieuwen, als je die wilt behouden.

ciebie
4T-MSB zombie
Berichten: 2430
Lid geworden op: 16 jan 2009 16:24
Bezit: Honda CB50J, Honda C50 lange termijn project, C70 nog langer termijn project
Locatie: Soest

Re: Honda C70 loopt niet goed

Bericht door ciebie »

Met powerfilter krijgt ie dus meer lucht, dus met normaal filter staat ie te rijk afgesteld dus moet er een kleinere sproeier is.. of je zorgt dat het originele filter netjes schoon is en goed doorstroomt! maar dit lijkt me gewoon een kwestie van even de afstel FAQ lezen en netjes afstellen

Lob
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 29
Lid geworden op: 23 okt 2012 09:57
Bezit: Honda Jazz
Honda c50 (binnenkort)

Re: Honda C70 loopt niet goed

Bericht door Lob »

Met balg zonder filter ook geprobeerd.....idem effect. Heb voor 15 tands en achter ??? standaard in ieder geval.
Papieren element is als nieuw trouwens.

robertsp schreef:Zie PB.

Ik heb zelf nog nooit problemen gehad met een powerfilter in de regen op een C.
Of je topsnelheid laag is is afhankelijk van je tandwiel verhouding.

"filter zonder balg aangesloten"??? Ik zou zeggen probeer eens mét balg, maar zónder filter. Heb je namelijk niet gewoon een oud vies luchtfilter?

Lob
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 29
Lid geworden op: 23 okt 2012 09:57
Bezit: Honda Jazz
Honda c50 (binnenkort)

Re: Honda C70 loopt niet goed

Bericht door Lob »

Ga hier ook nog mee aan de slag, maar kleiner dan 75 sproeier in een 16 mm carb? Ga het toch even uitproberen als ik er 1 kan vinden.
Edo schreef:Je lijkt eigenlijk zelf het antwoord al te geven; zonder luchtfilter doet ie het beter.

Overigens kan dit ook betekenen dat je brommer MET uitgebreid luchtfilter wat armer afgesteld moet worden. Maar eerst je filter vernieuwen, als je die wilt behouden.

Lob
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 29
Lid geworden op: 23 okt 2012 09:57
Bezit: Honda Jazz
Honda c50 (binnenkort)

Re: Honda C70 loopt niet goed

Bericht door Lob »

Ga kijken of ik aan een kleinere sproeier kan komen en dan maar weer proberen
ciebie schreef:Met powerfilter krijgt ie dus meer lucht, dus met normaal filter staat ie te rijk afgesteld dus moet er een kleinere sproeier is.. of je zorgt dat het originele filter netjes schoon is en goed doorstroomt! maar dit lijkt me gewoon een kwestie van even de afstel FAQ lezen en netjes afstellen

Lob
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 29
Lid geworden op: 23 okt 2012 09:57
Bezit: Honda Jazz
Honda c50 (binnenkort)

Re: Honda C70 loopt niet goed

Bericht door Lob »

Lob schreef:Er is al een topic over dit onderwerp maar lukt me niet reactie te plaatsen?
http://www.4takt.net/viewtopic.php?f=9&t=14346

Honda C70 uit 72 omgebouwd naar 12 volt CDI. Heb hem zo overgenomen. Frame is dus met zo'n balg naar filter element door het frame. loopt stationair goed maar half en vol gas niet. ( houdt in) Alles al geprobeerd: andere carb/ sproeier etc.. Zit nu 16 mm carb met 75 sproeier op. Ook al 82 geprobeerd met weinig succes. Bougie is koffie kleur en vonkt goed
Alles al erop en eraf gehaald. Ook filter zonder balg aangesloten. Gekke is dat ie goed draait met alleen een powerfiltertje erop( dan krijgt ie toch meer lucht?0. Ook zonder iets aangesloten reageert ie goed. Top is dan 65, wat natuurlijk te langzaam is voor een 70 CC. maar houdt niet in
Rijd uit nood nu maar met een powerfiltertje maar is niet lekker en zeker niet als het regent. . Lijkt erop dat ik hem een keer weg moet brengen, maar wil eigenlijk zelf oplossen.
opgelost!

dank voor alle berichten. 1 ervan klopt ( in ieder geval bij mij). Ik heb er een 86 sproeier in gezet en niet een kleinere ( dat zou je wel verwachten als lucht toevoer niet goed is? Standaard papieren filter weer aangesloten maar zonder balg. IP daarvan knietjes van waterafvoerpijp ( 2 bochtjes aan alkaar zetten) rechtstreeks tussen carb en frame inlaat pijpje. Tot mijn grote verrassing loopt hij nu goed en ook vol gas geen gesputter!
Heb nog wel een elektrische vraag maar die zal ik elders plaatsen

Plaats reactie