hoofdsproeier

Wil je je ervaring delen of je problemen neerleggen, dan kan dat hier.
Plaats reactie
Ben C50
4T-MSB addict
Berichten: 930
Lid geworden op: 06 aug 2012 21:12
Bezit: C50 TT
Bakbrommer met C50 OT
Peda Chip

hoofdsproeier

Bericht door Ben C50 »

Ik heb het in faq's en dergelijke niet kunnen vinden, dus vandaar maar even zo;

Ik ben de c50NT aan het inrijden, met nieuwe 50 cc cilinder en zuiger. Moet dus nog even rustig aan doen. (hoelang rijd men zoiets meestal in?)
Dit zijn eigenlijk de eerste kilometers die hij echt maakt sinds hij in mijn bezit is. Voor de vastloper (na de werkelijke eerste kilometers....) hield hij wat in, en was de carburateur erg vies van binnen. Ik heb er nu maar nieuwe sproeiers in gedaan. De oude waren zo vies, en beschadigd zodat ik niet meer kon lezen wat er op stond. Ik heb nu op de gok een hoofdsproeier gekozen. Motor houdt nu wat in/loopt wat onregelmatig bij half gas, en kan nog niet echt vol gas geven omdat hij net 50km heeft gelopen. Bougie is nu redelijk zwart, maar rijd ook steeds half gas.

Kan iemand mij vertellen wat een goede maat hoofdsproeier is als uitgangspunt voor deze standaard c50nt? Dat is dus geen valstroom, maar zo'n naar voren gerichte carb. Dan verdiep ik mij over een paar honderd kilometer wel in het fijn afstellen.

jjeellee
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 46
Lid geworden op: 23 sep 2012 20:02
Bezit: SS50
Locatie: Bilthoven

Re: hoofdsproeier

Bericht door jjeellee »

Bij een SS is de hoofdsproeier 68 dacht ik, maar het ligt heel erg aan de brommer. ik heb vrienen die met 78 rijden en ik heb met 56 gereden(allemaal 50cc). Ik zou beginnen met een sproeier tussen de 60 en de 70. als je halfgas een zwarte bougie hebt moet je gasnaald 1 clipje omhoog. Mijn SS liep ook ongerelmatig half gas en ik heb er een grotere sproeier in gedaan en het is verdwenen. welke hoofdsproeier heb je nu?

succes :P
Nu al 4-takt verslaafd

ciebie
4T-MSB zombie
Berichten: 2430
Lid geworden op: 16 jan 2009 16:24
Bezit: Honda CB50J, Honda C50 lange termijn project, C70 nog langer termijn project
Locatie: Soest

Re: hoofdsproeier

Bericht door ciebie »

het inrijden van een nieuwe cilinder en zuiger moet je ongeveer 500km doen, 500km rustig aan, netjes laten op warmen en niet vol in de toeren!

ow, en lees de afstel faq even voordat je random sproeiers in je brommer steekt

Henk Veen
4T-MSB regular
Berichten: 405
Lid geworden op: 28 jan 2007 09:09
Bezit: C50c C50dv Novio
Locatie: Veenendaal

Re: hoofdsproeier

Bericht door Henk Veen »

In de NT partslist zie ik 3 maten sproeiers: 62,68 en 70. Zo te zien is 70 de standaard maat voor een C50C en C50E en 68 voor een C50la(c/e). Wel idd de naald goed afstellen, die is voor het middengebied, het lijkt er op dat de naald wat naar beneden moet. Als ie niet goed loopt bij vol gas een andere maat sproeier proberen.

Plaats reactie