nielspbr schreef:meter op wisselspanning?...
Ik kan hem op verschillende dingen instellen. Er staat ook 2 keer een V op met bijhorende nummertjes.evilBunny schreef:De 10 euro gevallen meten meestal geen ac stroom alleen dc dus als het zo'n ding is dan gaat ie wel om de 0 aangeven. Tis trouwens ook prima op te lossen met een 10 ohm weerstand ofzo en daar de ac spanning overmeten. iets wat ze te duur vonden voor die meters ^^ (u=i*r enzo).
Eén voor wisselstroom en één voor gelijkstroom. Heb ze allebei geprobeerd maar dat maakt geen verschil.
Ik zal één van de volgende dagen eens een andere meter proberen, misschien is de deze wel stuk.
Een weerstand hangt er nergens tussen, ook niet voor het stoplicht. Die weerstand (bij mijn camino's toch) hangt er enkel tussen om als je snel rijd en remt, het koude stoplichtje niet springt van het hoge voltage.robertsp schreef:En meten op de juiste manier... Stroom meet je in serie.
Hangt je weerstand er nog wel aan?
Ik heb zelf de weerstand vervangen voor een gelijkrichter (enkelvoudige diode in dit geval), nu heb ik licht als ik stil sta én als ik rijd, maar brandt niet meer door (althans, tot nu toe nog niet).
Denk dat Honda de power in het verkeerde heeft gestopt, het licht ipv het blokje
Naar een gelijkrichter zal ik eens opzoek gaan bij de plaatselijke electronicawinkel. Dat van de power geef ik je helemaal gelijk.