Paar vragen om van te leren...
Paar vragen om van te leren...
Vandaag caberateur schoongemaakt omdat hij bij de vorige eigenaar een grote tijd had stilgestaan.
Als ik hem open trok in welke versnelling ook maakte hij een boooaaap geluid.
Helaas kan ik het nu niet testen met de regen.
Alles weer in elkaar gezet.
Maar rest toch enkele vragen:
- Accu van jincheng dax is die 12V? Denk het wel maar toch even zeker weten.
- waar dient dit pijpje voor? Achter de spuitstukbout.
-Spruitstuk kan toch wel wat groter gezien de caberateur?
Uitboren? Zo ja hoe krijg ik die gekke schoeven los?
- welke schoef is wat. Denk met de veer stationair en zonder de luchtstelschroef.
- denk sproeier maat 60 (standaard 50cc blok) Sorry voor de foto's die op hun kop of zij staan. Telfoon upload.
Alvast bedankt voor de komende antwoorden....
Als ik hem open trok in welke versnelling ook maakte hij een boooaaap geluid.
Helaas kan ik het nu niet testen met de regen.
Alles weer in elkaar gezet.
Maar rest toch enkele vragen:
- Accu van jincheng dax is die 12V? Denk het wel maar toch even zeker weten.
- waar dient dit pijpje voor? Achter de spuitstukbout.
-Spruitstuk kan toch wel wat groter gezien de caberateur?
Uitboren? Zo ja hoe krijg ik die gekke schoeven los?
- welke schoef is wat. Denk met de veer stationair en zonder de luchtstelschroef.
- denk sproeier maat 60 (standaard 50cc blok) Sorry voor de foto's die op hun kop of zij staan. Telfoon upload.
Alvast bedankt voor de komende antwoorden....
-
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 145
- Lid geworden op: 10 jun 2007 19:18
- Bezit: Honda CD50H 1972
Honda C310A 1963 (rood) in opbouw
Honda C310A 1964 (blauw) in opbouw - Locatie: Bleiswijk
Re: aar vragen om van te leren...
Jingcheng is 12 V
Pijpje durf ik niet te zeggen
Stationair is idd met veer en luchtschroef idd zonder veer
Op de foto is de linker je stationair sproeier en de rechter de hoofdsproeier van idd 60
Uitboren ben ik zelf niet z'n fan van.. maar er zijn mensen hier op het forum anders over denken..
Pijpje durf ik niet te zeggen
Stationair is idd met veer en luchtschroef idd zonder veer
Op de foto is de linker je stationair sproeier en de rechter de hoofdsproeier van idd 60
Uitboren ben ik zelf niet z'n fan van.. maar er zijn mensen hier op het forum anders over denken..
Alles kan stuk!!
Re: aar vragen om van te leren...
Een te grote carburateur zal vaak bwoaap doen op een kleine cilinder inhoud. Daarom heeft men maar de vacuüm carburateur uitgevonden voor gashendelrossers.
Heeft iemand nog een C4.0SE blok van en Opel liggen? Dus niet de C3.0SE!!!
Re: aar vragen om van te leren...
Dank voor uw snelle en duidelijke antwoorden.Hulshoofd schreef:Jingcheng is 12 V
Pijpje durf ik niet te zeggen
Stationair is idd met veer en luchtschroef idd zonder veer
Op de foto is de linker je stationair sproeier en de rechter de hoofdsproeier van idd 60
Uitboren ben ik zelf niet z'n fan van.. maar er zijn mensen hier op het forum anders over denken..
Hier heb ik erg veel aan!
Hij doet al boaap als ik vol gas wil gaan rijden.Eric schreef:Een te grote carburateur zal vaak bwoaap doen op een kleine cilinder inhoud. Daarom heeft men maar de vacuüm carburateur uitgevonden voor gashendelrossers.
Gas terug nemen is dan de beste optie en dan versnelt hij weer.
Is dat pijpje dan zo'n vacuüm ding?
Re: aar vragen om van te leren...
Nee. Bij een vacuüm carburateur trek je een kanaaltje open die dan aan je gasschuif kan zuigen. Als je genoeg toeren hebt, gaat de gasschuif helemaal open. Bij te weinig gaat hij langzamer open en door het toenemende toerental wordt het vacuüm ook hoger. Nu trek je in een keer de gasschuif omhoog en heb je gewoon te weinig lucht flow om de carburateur goed te laten werken.
Heeft iemand nog een C4.0SE blok van en Opel liggen? Dus niet de C3.0SE!!!
Re: aar vragen om van te leren...
Weer wat geleerd.
Ik trek niet hoppa open.
Warmdraaien en lekker toeren.
Ben mijn jeugdige racerij voorbij en wil lang van dit brommertje genieten.
Helaas is er in zeeland niet echt een 4 takt specialist voor brommers.
Gr
Mark
Ik trek niet hoppa open.
Warmdraaien en lekker toeren.
Ben mijn jeugdige racerij voorbij en wil lang van dit brommertje genieten.
Helaas is er in zeeland niet echt een 4 takt specialist voor brommers.
Gr
Mark
Re: aar vragen om van te leren...
Je kan proberen om de gasnaald iets hoger of lager te zetten.
accu 12v
Welke gekke schroeven en welke schroef heeft een veer? Ik denk dat deze carburateur een stelschroef heeft die zowel de lucht als het toerental stelt.
accu 12v
Welke gekke schroeven en welke schroef heeft een veer? Ik denk dat deze carburateur een stelschroef heeft die zowel de lucht als het toerental stelt.
Heeft iemand nog een C4.0SE blok van en Opel liggen? Dus niet de C3.0SE!!!
Re: aar vragen om van te leren...
Gaan we morgen eens proberen.
Een schoef die gemerkt is zowel als op de cab sls schroef
En een waar een veer omheen zit.
Uit mijn puch ervaring was dit de stationair schroef was.
Gr mark
Een schoef die gemerkt is zowel als op de cab sls schroef
En een waar een veer omheen zit.
Uit mijn puch ervaring was dit de stationair schroef was.
Gr mark
Re: aar vragen om van te leren...
Ik denk inderdaad dat de stationair schroef is. Als deze de gasschuif omhoog drukt, weet je het zeker. Volgens mij zuigt de carburateur lucht aan via dat buisje bij stationair.
Heeft iemand nog een C4.0SE blok van en Opel liggen? Dus niet de C3.0SE!!!
-
- 4T-MSB addict
- Berichten: 941
- Lid geworden op: 06 aug 2012 21:12
- Bezit: C50 TT
Bakbrommer met C50 OT
Peda Chip
Re: aar vragen om van te leren...
Is dat buisje wel open? Niet alleen iets voor fabricage ofzo, dat hij nu nergens mee in verbinding staat?
-
- chaly addict
- Berichten: 18901
- Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
- Bezit: Een hamer
- Locatie: Milsbeek
Re: aar vragen om van te leren...
Dat buisje is de vlotterbak ontluchting.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.
-
- chaly addict
- Berichten: 18901
- Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
- Bezit: Een hamer
- Locatie: Milsbeek
Re: aar vragen om van te leren...
Dat buisje is de vlotterbak ontluchting.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.
Re: aar vragen om van te leren...
NIX schreef:Dat buisje is de vlotterbak ontluchting.
Dank u.
Weer wat wijzer!
Re: aar vragen om van te leren...
Vandaag eens gelezen over de gasnaald.
en eens gekeken hoe hij in mijn brommer zat.
kwam tot ontdekking dat het ringetje op de laagste ring stond.
dus eens op de helft gezet, Boaaap en slecht lopen tot gevolg.
op de hoogste stand liep de brommer nog slechter.
dus tussen de helft en de laagste stand dan maar, het blokje reageerde lekker actief, trok snel op en liep erg lekker.
maar alsnog heb ik gas over, half gas rijdt hij 40km op de teller (zonder spruitstuk uitgeboord te hebben of wat)
Nu rest de vraag:
Hoe kan ik ook de laatste deel van het gas gebruiken?
alles is orgineel:
- luchtfilter
- spuitstuk
- sproeier 60
- uitlaat
- blokje 50cc
- bougie tegen koffiebruin aan.
-lucht-meng-stroef in gedraaid en 1,25 slag terug
Hopelijk kan iemand mij helpen.
en eens gekeken hoe hij in mijn brommer zat.
kwam tot ontdekking dat het ringetje op de laagste ring stond.
dus eens op de helft gezet, Boaaap en slecht lopen tot gevolg.
op de hoogste stand liep de brommer nog slechter.
dus tussen de helft en de laagste stand dan maar, het blokje reageerde lekker actief, trok snel op en liep erg lekker.
maar alsnog heb ik gas over, half gas rijdt hij 40km op de teller (zonder spruitstuk uitgeboord te hebben of wat)
Nu rest de vraag:
Hoe kan ik ook de laatste deel van het gas gebruiken?
alles is orgineel:
- luchtfilter
- spuitstuk
- sproeier 60
- uitlaat
- blokje 50cc
- bougie tegen koffiebruin aan.
-lucht-meng-stroef in gedraaid en 1,25 slag terug
Hopelijk kan iemand mij helpen.
Re: aar vragen om van te leren...
Waarom komt die spruitstuk steeds weer terug? Is die dan zoveel kleiner dan de carburateur? Anders ken een grotere sproeier ook helpen.
Heeft iemand nog een C4.0SE blok van en Opel liggen? Dus niet de C3.0SE!!!