Vastloper PC50 (OHC)

Wil je je ervaring delen of je problemen neerleggen, dan kan dat hier.
Plaats reactie
iclaudius
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1386
Lid geworden op: 19 jul 2010 17:16
Bezit: Mezelf
Locatie: Tussen de Scheldes

Vastloper PC50 (OHC)

Bericht door iclaudius »

Van de week op weg naar m'n werk, en het was best al koud weer die dag, de PC ging ineens wat inhouden, ik dacht oh, even op reserve zetten, daarna nog stroever rijden..ik dacht; er staat toch nauwelijks tegenwind?? (daar heeft ie best wel last van, en dat is gewoon zo!!)
Toen was er een akelig geluid, en de brommer viel heel rap terug...gelijk in de remmen, en het was ijzig stil daarna :o Ik dacht; dit is dan m'n eerste vastloper in m'n brommerleven GVD :evil:
Het oliepeil was in orde en zo'n 600 KM oud...Best raar eigenlijk.
Heb hem gister opengemaakt, en daar kwam er een dik schaafspoor in de cilinder tevoorschijn en dikke sporen op het zuigertje!! Toch maar een reserve-setje erop gedaan, en de PC loopt weer als een zonnetje.
Dat deed ie daarvoor ook, is het dan domme pech hebben?? :?

Gebruikersavatar
Lacsap
4T-MSB regular
Berichten: 344
Lid geworden op: 03 nov 2017 21:03
Bezit: PC50A
C310S

Re: Vastloper PC50 (OHC)

Bericht door Lacsap »

Het is natuurlijk alweer twee maandjes geleden, maar heb je de oorzaak al gevonden?
Klinkt als een stukje wat ergens af-/ uitgebroken is en door het likkertje tussen zuiger en cilinder is gegooid...

iclaudius
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1386
Lid geworden op: 19 jul 2010 17:16
Bezit: Mezelf
Locatie: Tussen de Scheldes

Re: Vastloper PC50 (OHC)

Bericht door iclaudius »

Je hebt gelijk lacsap, Even melden wat er was!!
Heb de zaak open gemaakt, en het spul is gewoon heet gelopen. Ook de zuiger/cilinder hadden een overmaat maat! Het leek of de zuiger er iets té strak in zat.
Maar het grootste probleem was de benzine toevoer, die was niet in orde. De pc kreeg nét genoeg om te blijven lopen, en kreeg daardoor soms (niet altijd dus) een te arm mengsel (krijtwitte bougie) en werd té heet (meerdere malen) en liep dan vast!!Rook kwam uit het peilstok gat.
Nu een ander cil/zuiger setje, en de toevoer gefixt. Geknikt slangetje in het frame nota bene, was de oorzaak!!
Alles is alweer 2000 km oud en loopt als een zonnetje (ook in de vorst)!! :twisted:

Plaats reactie