Pagina 1 van 1

Type-aanduiding origineel ontgrensde uitlaat CB50

Geplaatst: 17 mar 2018 09:23
door JoeFox
Weet iemand of er een verschil is in de aanduiding op de uitlaat zelf van een origineel begrensde en onbegrensde uitlaat. Ik heb twee originele uitlaten; eentje met zichtbaar pijpje in de bocht en een zonder? Aan de uitlaat zonder pijpje in de bocht is niet gelast. Op beide uitlaten is gestanst HMCBJ 50 HM149 en SANKEI 2016.

Re: Type-aanduiding origineel ontgrensde uitlaat CB50

Geplaatst: 17 mar 2018 12:24
door iclaudius
Bergijp niet wat je wil weten!!

Re: Type-aanduiding origineel ontgrensde uitlaat CB50

Geplaatst: 17 mar 2018 13:31
door mr.Lux
Zowel op de begrensde als op de onbegrensde staan dezelfde nummers ingeslagen.Even in de bocht kijken dan zie je het wel.Groet Ivo

Re: Type-aanduiding origineel ontgrensde uitlaat CB50

Geplaatst: 17 mar 2018 14:10
door JoeFox
Ik snap de vraag: “Wat wil je weten?
Ik heb mijn CB50j zelf opghaald uit Duistsland.
Bij mijn weten hebben alle CBJ50 modellen uit Duitsland een begrensde uitlaat. De gemonteeerde uitlaat blijkt echter géén pijpje in de bocht te hebben en ik vroeg me dus af of dit een origineel ontgrensde uilaat is? De verkoper heeft mij ook niet vertelt dat er een ontgrensde uitlaat gemonteerd was, terwijl hij wel wist dat het vliegwiel vastgezet was.
Ik kan de andere uitlaat met pijpje in de bocht ook niet testen omdat ik mijn CB50 helemaal gedemonteerd heb voor restauratie.

Re: Type-aanduiding origineel ontgrensde uitlaat CB50

Geplaatst: 17 mar 2018 14:17
door iclaudius
OK, ik snap je.
Mooi dat je kunt kiezen uit 2 (qua constructie) verschillende pijpjes..
Heb een paar jaar geleden ook een CB50j uit Duitsland gehaald, en het pijpje eruit gehaald (niet makkelijk) Bleek eigenlijk bijna niks uit te maken!
Succes met je restauratie

Re: Type-aanduiding origineel ontgrensde uitlaat CB50

Geplaatst: 17 mar 2018 14:31
door JoeFox
Bedankt voor de aanmoediging.
Ik zal na de restauratie beide uitlaten testen en merk dan wel aan de topsnelheid of de uitlaat zonder zichtbaar pijpje in de bocht ontgrensd is of niet. Had overigens uit de foruminformatie begrepen dat een ontgrensde uitlaat naast een vastgezet of vervroegend vliegwiel de meeste kans biedt op een wat hogere topsnelheid en betere trekkacht. Eventueel nog aangevuld met een 16mm carburateur. Het hoeft voor mij allemaal niet zo hard te gaan, maar wat meer trekkracht in de Limburgse heuvels zou wel fijn zijn.
Bedankt voor de reacties tot nu toe.

Re: Type-aanduiding origineel ontgrensde uitlaat CB50

Geplaatst: 17 mar 2018 14:42
door iclaudius
Dat was precies ook mijn bedoeling toen, met de set-up van jou CB ga je lekker, een Vervroegend vliegwiel doet wél wonderen.
Ik deed het vanwege de eeuwige tegenwind (Zeeland)....

Re: Type-aanduiding origineel ontgrensde uitlaat CB50

Geplaatst: 18 mar 2018 17:46
door ildert
Zoals eerder gezegd is aan de type aanduiding op de pijp zelf niet te zien of het om een ongrensde pijp gaat of niet. Het verschil in gebruik is daarin tegen behoorlijk. Ontgrenzen van een begrensde uitlaat is meer werk dan alleen de binnenbuis uit de bocht halen. In de demper ,elf zitten ook nog diverse begrenzingen en die moet dus ook helemaal uit elkaar om dat te verwijderen.

Re: Type-aanduiding origineel ontgrensde uitlaat CB50

Geplaatst: 24 mar 2018 23:43
door Silvercb50
Hallo Joe,

Op de begrensde uitlaat is een G ingeslagen.
In de demper vlak achter de las van de bocht aan de demper.
Een onbegrensde uitlaat heeft dat niet.
Gr

Re: Type-aanduiding origineel ontgrensde uitlaat CB50

Geplaatst: 16 jul 2018 08:13
door JoeFox
Hiep hiep hoera,
Ik heb dus een onbegrensde uitlaat. Op mijn tweede uitlaat is in derdaad een G ingeslagen en zie ik ook het smalle pijpje in de bocht zitten.
Bedankt voor de informatie. Dit is precies wat ik wilde weten.