Pagina 1 van 1

Start problemen

Geplaatst: 31 mar 2018 14:16
door Groentje
Hai,
Ik heb mijn brommer schoongemaakt bij zo'n doe het zelf wasstraat alleen nu heb ik het probleem dat die niet meer wil starten. Toen ik daar wegreed deed die het nog prima maar nu ik hem vanmorgen wou starten deed die het niet, ik heb de bougie al vervangen en de carbarateur schoongemaakt maar heb zelf verder geen idee wat het zou kunnen zijn.
Als hij eenmaal gestart is dan moet ik gas bij geven om er voor te zorgen dat die niet afslaat.
Iemand enig idee?

Re: Start problemen

Geplaatst: 31 mar 2018 15:56
door ReezYard
Nooit meer je brommer in de wasstraat schoonspuiten!
Hoogstwaarschijnlijk is er nu vocht in de elektronica terecht gekomen.
Leen de haardroger van je moeder of zus en probeer alles te droog te blazen!
Te beginnen met de ontsteking, de bedrading in de koplamp, in de handles etc., etc.

Je kunt natuurlijk ook eerst checken of kabel van de bougie een goede (= min. 1/2 cm) vonk trekt, daarna met de bougie!
Succes!

Re: Start problemen

Geplaatst: 31 mar 2018 17:10
door Groentje
oke even een update:
Nieuwe carb er op gezet, de oude was heel vies van buiten en zeker moeders mooiste niet meer van binnen.
Deed het niet, bougie gechecked, deze was alweer helemaal zwart van het roet, dus kreeg te veel benzine. denk dat het mijn eigen schuld is doordat ik hem te vaak geprobeerd heb te laten starten.
oude schonere bougie er op gezet, deed het 1 keer weer goed en nu start die niet meer. :idea:
hij maakte wel hoge toeren, weet niet of het aan de carb lag of iets anders
Deze vonkt nog wel maar is nu geel en heel zwak.
De wastraat was dus ook 1 keer en nooit weer :oops:

Re: Start problemen

Geplaatst: 31 mar 2018 17:18
door Groentje
Oke nog een update, hij start nu wel maar hij slaat helemaal op hol.
De hoeveelheid toeren gaat heel snel om hoog.

Re: Start problemen

Geplaatst: 31 mar 2018 19:48
door nielspbr
Zit de gasschuif toevallig achterstevoren?

Re: Start problemen

Geplaatst: 31 mar 2018 20:48
door wim V8
nielspbr schreef: 31 mar 2018 19:48 Zit de gasschuif toevallig achterstevoren?

Huh?

Re: Start problemen

Geplaatst: 31 mar 2018 21:36
door Ben C50
Als hij het niet goed deed, en je hebt er toen een andere carburateur op gezet, en daarmee loopt hij anders/raar. moet deze dan niet eerst simpelweg afgesteld worden? Misschien zat er trouwens water in de oude carb.

Re: Start problemen

Geplaatst: 31 mar 2018 23:26
door nielspbr
wim V8 schreef: 31 mar 2018 20:48
nielspbr schreef: 31 mar 2018 19:48 Zit de gasschuif toevallig achterstevoren?

Huh?
Probeer maar eens, dan blijft je gasschuif bovenin staan...

Maar zonder dollen, haal je carb maar eens los en kijk door de kelk van de carb of je gasschuif te hoog staat. Als het alleen dat is dan is het alleen een kwestie van de stelschroef een stukje uitdraaien om de schuif verder te laten zakken. Een ander punt kan zijn dat je gaskabel te strak staat, dan zakt de schuif ook niet helemaal aar beneden.

Re: Start problemen

Geplaatst: 02 apr 2018 15:13
door Groentje
Oké ik heb gekeken naar de glasschuif, hier was niks mis mee. Hij blijft hoge touren maken ook als ik alle schroeven volledig in heb gedraaid in de carburateur. Het aanpassen van de schroeven helpt een beetje maar het aantal toeren blijft hoog

Re: Start problemen

Geplaatst: 02 apr 2018 16:31
door ReezYard
Hij start dus wel! De vonk is dus kennelijk OK!
Je weet zeker dat de carb geen valse lucht aanzuigt?
Dan worden hoge toeren veroorzaakt doordat ie te veel benzine krijgt!
Check:
* of de gasschuif echt helemaal omlaag komt
* of de naald in de gasschuif goed geborgd is met het "M-clipje"
* of de hoofdsproeier in de houder zit en of het geheel vast zit

Zet de carb dan op de standaard afstelling:
* de luchtschroef indraaien tot ie niet verder kan en dan 1.5 omwenteling terugdraaien
* de toerentalschroef uitdraaien en vervolgens indraaien totdat je ziet dat de gasschuif ietsje omhoog komt
* als de motor warm is, dan fijn tunen.

Re: Start problemen

Geplaatst: 02 apr 2018 18:19
door nielspbr
Groentje schreef: 02 apr 2018 15:13 Oké ik heb gekeken naar de glasschuif, hier was niks mis mee. Hij blijft hoge touren maken ook als ik alle schroeven volledig in heb gedraaid in de carburateur. Het aanpassen van de schroeven helpt een beetje maar het aantal toeren blijft hoog
Dat is dus fout, om het toerental te laten zakken moet je de gasschuif laten zakken en dat doe je door de gasschuistelschroef uit te draaien.

Voor de rest, zie het lijstje van Reezyard.

Re: Start problemen

Geplaatst: 02 apr 2018 19:33
door wim V8
Groentje schreef: 02 apr 2018 15:13 Oké ik heb gekeken naar de glasschuif, hier was niks mis mee. Hij blijft hoge touren maken ook als ik alle schroeven volledig in heb gedraaid in de carburateur. Het aanpassen van de schroeven helpt een beetje maar het aantal toeren blijft hoog

Dus zoals de naam al vermoedde, een groentje. ;)

Als je één van deze schroeven IN draait gaat de motor juist sneller draaien.

Doe eens een mooie foto van je SS
en eentje van de carburateur die er op zit.


Gr. Wim.

Re: Start problemen

Geplaatst: 04 apr 2018 16:36
door Groentje
Zoals Wim al zei, ben inderdaad echt een groentje :p
Ben er idd zelf oom achter gekomen dat het wel de carburateur was. Ben nu dus al continu bezig met hem proberen te stellen. Ik heb hem nu zover dat ie niet hele hoge toeren meer maakt.
Heb nu het probleem dat ik die afslaat in de stationair. Hij maakt +-2-2500 touren als ik de schroef verder uitdraai slaat die af, ook als de motor warm is. Ook is het starten soms erg lastig zonder gas bij te geven.
M'n bougie is ook zwart van t roet
Ik hoop dat de foto helpt.
Bedankt voor de vele reacties :mrgreen:

Re: Start problemen

Geplaatst: 04 apr 2018 19:10
door NIX
Check de FAQ voor afstellen carb. De ene regelt de opening van de schuif, de andere het mengsel bij stationair.