SS50 restauratie verslag

Wil je je ervaring delen of je problemen neerleggen, dan kan dat hier.
iclaudius
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1400
Lid geworden op: 19 jul 2010 17:16
Bezit: Mezelf
Locatie: Tussen de Scheldes

Re: SS50 restauratie verslag

Bericht door iclaudius »

KiP schreef: 03 mei 2021 19:34 Inbusjes ook nog vervangen voor een klassieke ogende optie?
Zit wat in!! 8-)
Roestig boutje, even zelf oppoetsen

Skiller
4T-MSB regular
Berichten: 405
Lid geworden op: 30 jan 2007 20:40
Bezit: Nog in opbouw:
Honda SS50Z K1-AR
Honda CR750
Locatie: Hoogeveen

Re: SS50 restauratie verslag

Bericht door Skiller »

De boutjes waren uit mijn hoofd M5 trouwens op een origineel zadel.

JeroenSmits
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 71
Lid geworden op: 04 jan 2021 17:25
Bezit: Honda SS50 (1972)
Honda ST50 (1973)
Locatie: Nuenen

Re: SS50 restauratie verslag

Bericht door JeroenSmits »

Zo, wederom een bestelling van montagetechniek binnen, dit keer met M5 boutjes, moertjes en kraalringen:-)

Flinke verbetering! Ter vergelijk op de 2de en 3de foto nog een M6 setje toegevoegd.

Thanks voor de feedback, maakt het brommertje weer een stukje netter!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

JeroenSmits
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 71
Lid geworden op: 04 jan 2021 17:25
Bezit: Honda SS50 (1972)
Honda ST50 (1973)
Locatie: Nuenen

Re: SS50 restauratie verslag

Bericht door JeroenSmits »

Btw over de inbussen in het blok... De originele kruiskoppen vind ik onhandig... niet dat blok iedere maand uit elkaar moet, maar risico op doorschietende schroeverdraaien is te groot. Ik zit nog te denken om de inbussen te vervangen door de MB/MT varianten (dopsleutel 8). Bij een volgende bestelling bij de 4 takt winkel eens een paar bestellen voor de look.

Gebruikersavatar
nielspbr
Mr Kockengen
Berichten: 16224
Lid geworden op: 02 mar 2009 17:50
Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
Locatie: Kockengen

Re: SS50 restauratie verslag

Bericht door nielspbr »

Schaf een setje JIS schroevendraaiers/bits aan. Werkt prima bij alle honda en chinese blokken en brommers.

edit: overigens ook op japans/chinees/koreaanse electronica trouwens.

Ronaldo
4T-MSB addict
Berichten: 845
Lid geworden op: 20 sep 2009 15:18
Bezit: Honda CY 50 _ 82cc
Honda Motra CT50
Honda VF1000R sc16
Immitatie Honda dax 150cc Daytona
Honda NSS300 Forza
Yamaha XV700 Virago
Suzuki AN650 Burgman
BMW e21 Alpina
Locatie: Omgeving Den Haag

Re: SS50 restauratie verslag

Bericht door Ronaldo »

Klopt Niets.

Verschil merk je echt, en alles blijft heel.

Gebruikersavatar
lil
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1941
Lid geworden op: 27 dec 2019 17:58
Bezit: oa.
c50 presscub injectie 2008 (2x)
c50 presscub 2005
c50 business 1996
c50 economy 1981
c70 passport 1975
c110 sportscub frans 1968?
apollo hmc 303 1972?
lely senior duo 1959?
dan nog een vaag bami crossding met een honda-achtig 50cc BBS-tuning blok.
en een sloop bami pitbike met een 124cc loncin.
Locatie: zuidholland

Re: SS50 restauratie verslag

Bericht door lil »

doppie 8 boutjes ftw
Hoedt u voor iedereen die zich expert wil noemen, zij willen meer lijken dan wat ze zijn.
Expert is geen beschermde titel, iedere kluns kan zich expert noemen, het betekent niets.
Denk zelf na, en oordeel slechts na ampele overwegingen.

JeroenSmits
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 71
Lid geworden op: 04 jan 2021 17:25
Bezit: Honda SS50 (1972)
Honda ST50 (1973)
Locatie: Nuenen

Re: SS50 restauratie verslag

Bericht door JeroenSmits »

Productief weekendje tot nu toe! Hoop spuit zooi gehaald en gebruikt!

Candy gold was even zoeken. Konden helaas geen orgineel nummer achterhalen, dus het is een Ford kleur geworden (Electric Spice:-)).

Dik in de spuitplamuur, lekker schuren, kleurtje erop en daarna 2K blanke lak. Zeer tevreden al zeg ik het zelf. En wat denken jullie?:-)


Afbeelding

Afbeelding

JeroenSmits
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 71
Lid geworden op: 04 jan 2021 17:25
Bezit: Honda SS50 (1972)
Honda ST50 (1973)
Locatie: Nuenen

Re: SS50 restauratie verslag

Bericht door JeroenSmits »

Verder de grijze delen met Motip Wheel steel grijs behandeld, inclusief 1K blanke lak.

Onderpoten waren in de loop der jaren wat getekend... een en ander kunnen opvullen, maar niet alle putjes weg. Ik ben er wederom heel blij mee! De combi met de ankerplaat is ook top!

Over 2 weken komen de chromen delen binnen, kan de opbouw weer echt verder!

Afbeelding

Afbeelding

ildert
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1359
Lid geworden op: 05 feb 2007 18:40
Bezit: ss50,cd50,cb50,cb50,cb50,cy50,xl50,ss50
Locatie: dongen

Re: SS50 restauratie verslag

Bericht door ildert »

Fraai!

Candy kleuren zijn opgebouwd uit een zilver metallic base coat met een gekleurde blanke lak waarbij het aantal lagen de intensiteit van de kleur bepaald
grote klappen, snel thuis

carel_m
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 39
Lid geworden op: 04 mei 2020 12:31
Bezit: Honda CT70 - Dax
Honda XRV 650 -Africa Twin (RD03)
Locatie: 's-Hertogenbosch, NL

Re: SS50 restauratie verslag

Bericht door carel_m »

Ziet er goed uit allemaal! Leuk project ook hoor. Ik wilde mijn Dax door een specialist laten spuiten in een candy-kleur maar dit diy project van jou ziet er ook prima uit moet ik zeggen. Mooi gelukt!

Heb je voor de grijze delen ook een primer aangebracht voordat je Motip erop gespoten hebt?

JeroenSmits
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 71
Lid geworden op: 04 jan 2021 17:25
Bezit: Honda SS50 (1972)
Honda ST50 (1973)
Locatie: Nuenen

Re: SS50 restauratie verslag

Bericht door JeroenSmits »

Thanks! Zelf ook goed tevreden! Btw voor kleur details, zie foto.

Grijze delen inderdaad primer en dan wheelsteel van Motip, gevogd door 1K blanke lak. Voor de alu poten werd een hechtprimer geadviseerd en dus gedaan. Na hechtprimer nog spuitplamuur om de beschadigde poten enigsinds op de lappen. Had echt geen zin om alles te plamuren (uiteraard wel met tank gedaan voor een 2 tal kleine deukjes.

Gespoten delen nog een weekje laten uitharden, en dan zal als het goed is de chromen delen binnen zijn...

Afbeelding

carel_m
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 39
Lid geworden op: 04 mei 2020 12:31
Bezit: Honda CT70 - Dax
Honda XRV 650 -Africa Twin (RD03)
Locatie: 's-Hertogenbosch, NL

Re: SS50 restauratie verslag

Bericht door carel_m »

JeroenSmits schreef: 20 mei 2021 19:03 Thanks! Zelf ook goed tevreden! Btw voor kleur details, zie foto.

Grijze delen inderdaad primer en dan wheelsteel van Motip, gevogd door 1K blanke lak. Voor de alu poten werd een hechtprimer geadviseerd en dus gedaan. Na hechtprimer nog spuitplamuur om de beschadigde poten enigsinds op de lappen. Had echt geen zin om alles te plamuren (uiteraard wel met tank gedaan voor een 2 tal kleine deukjes.

Gespoten delen nog een weekje laten uitharden, en dan zal als het goed is de chromen delen binnen zijn...

Afbeelding
Thanks voor de info, ziet er best wel profi uit zo. Mag ik vragen welke hecht-primer en blanke lak je gebruikt hebt? Ik wil de velgen, naven en ankerplaten van mijn '73 Honda Dax ook zelf gaan spuiten. Alvast dank!

cor
4T-MSB addict
Berichten: 686
Lid geworden op: 28 jan 2007 01:25
Bezit: Ss50z , cb50, chaly en monkey
Locatie: emmen

Re: SS50 restauratie verslag

Bericht door cor »

Ik gebruik vaak 1k epoxyprimer, zeer goede primer en hecht uitstekend op allu enz. Hij is er ook in 2k, deze is dus voorzien van een verharder waardoor je zeer goed hechtende laag krijgt die goed hard word. Nadeel is dat na het mengen van de verharder en verf het ook begint uit te harden in de bus( na mengen ongeveer 6 tot 8 uur bruikbaar) wil ik een primer hebben voor een zeer goede hechting voor onderdelen die nog zeer glad zijn dan gebruik ik een etchprimer.

JeroenSmits
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 71
Lid geworden op: 04 jan 2021 17:25
Bezit: Honda SS50 (1972)
Honda ST50 (1973)
Locatie: Nuenen

Re: SS50 restauratie verslag

Bericht door JeroenSmits »

@Carel_m, sorry voor de late reactie, was even druk met andere dingen.

De exacte spullen die ik gebruikt heb, kan ik je niet geven. Heb alle restjes achtergelaten bij die maat die alles gespoten heeft. Maar wat ik gedaan heb (op advies van JP carcolor in Rozendaal, die ook de kleur gemixt heeft):

- delen stralen (dus vrij ruw oppervlak daardoor)
- op de alu delen de hechtprimer om er voor te zorgen dan de filler daarna goed pakt
- 2 lager spuitplamuur om de ruwheden door stralen, en de velen krassen etc op te vullen
- motip velgengrijs
- 1K blanke lak

voor de stalen stuurdelen de hechtprimer overgeslagen.

Succes met jouw project!

Plaats reactie