Pagina 1 van 1

Olielek

Geplaatst: 18 apr 2022 19:20
door Rutger1973
Hoi sleutelaars,

Vanmiddag veel voortgang geboekt. Alle electronica aangesloten en blokje aan de praat gekregen. Dank @cheapurbanbitches!

Helaas lekt er olie. Het lijkt uit dit gat te komen.

Afbeelding

Hoop dat het te zien is. Ben ik iets vergeten?

Re: Olielek

Geplaatst: 18 apr 2022 20:06
door CheapUrbanBitches
Lijkt iets voor bij de distributiekettingspanner, gezien de locatie. Het lekte niet hard, druppeltje of 5 per uur. Altijd handig om een kartonnetje eronder te leggen voor referentie.

Geen dank, lekkere biertjes brouw je! Die blonde trippel staat goed onder druk, kroonkurk ligt op het dak!

Re: Olielek

Geplaatst: 18 apr 2022 20:09
door butt head
meestal hoort er in zo'n gat een boutje te zitten.
echter ik zie een bami blok nummer en een extra rand. is het een startmotor blok? zo ja dan moet je verder zoeken dan er enkel een bout in draaien.

Re: Olielek

Geplaatst: 18 apr 2022 20:13
door nielspbr
Nog een boutje en een ringetje over?
Ziet er verdacht veel uit naar nummer 22. m6x18
Afbeelding

Re: Olielek

Geplaatst: 18 apr 2022 20:19
door Rutger1973
Het gaat idd om een skyteam blok 49cc met startmotor. Ik ga op onderzoek uit!

Re: Olielek

Geplaatst: 18 apr 2022 21:47
door Rutger1973
CheapUrbanBitches schreef: 18 apr 2022 20:06 Lijkt iets voor bij de distributiekettingspanner, gezien de locatie. Het lekte niet hard, druppeltje of 5 per uur. Altijd handig om een kartonnetje eronder te leggen voor referentie.

Geen dank, lekkere biertjes brouw je! Die blonde trippel staat goed onder druk, kroonkurk ligt op het dak!
Haha, ja dat klopt... iets teveel suiker toegevoegd tijdens het bottelen, die blonde schuimt aardig. Die andere 2 zijn beter :)

Re: Olielek

Geplaatst: 19 sep 2023 17:21
door Wouter dax
Ik heb net hetzelfde probleem, het gaat om een skyteam 49cc blok met startmotor, ik had de keerring vervangen voor een ander lek, hiermee had ik al de bouten er uit gehaald. Bij het terug plaatsen was het lek verholpen maar begon het volgende gat te lekken. Het gaat over nr. 18 m6 x 35 sleutel 8.
Wanneer ik deze vast probeer te draaien draait hij dol vlak voor het einde. Betekent dit dat ik best een groter gat tap en een nieuwe bout steek of zou ik het nog anders kunnen verhelpen?



Afbeelding

Re: Olielek

Geplaatst: 20 sep 2023 06:10
door MrSinga
er hoort daar idd een ring en boutje (ong. 20mm in). Zowel bij JC als bij skyteam motoren zit dat gat er nog.

Re: Olielek

Geplaatst: 20 sep 2023 08:53
door NIX
Via dat gat kun je de olie die de spanner op druk zet laten weglopen, zodat de ketting wat makkelijker er om te leggen is als je aan de kop werkt. Zonder die bout komt de ketting niet strak genoeg. Ring is vanwege de olie van koper. Indien dol, gewoon een helicoil plaatsen, is dat tapgat beter dan ooit. Wel beter eerst even de veer erachter verwijderen via dop 13.

Re: Olielek

Geplaatst: 20 sep 2023 12:49
door Wouter dax
Het lijkt erop dat de vorige eigenaar dit al gedaan had, want toen ik de bout er uit haalde zag ik allemaal stukjes metaal in de schroefdraad. Kan ik er gewoon een nieuwe indraaien? Of gaat deze niet deftig blijven zitten, en zou ik dan toch een maatje groter moeten gaan en het gat naar een m7 moeten uit tappen of uitboren met zo'n helicoil setje.

Re: Olielek

Geplaatst: 20 sep 2023 13:00
door Wouter dax
Zou ik ook een zelf tappende schroef er in kunnen draaien? Dat lijkt me net iets gemakkelijker.

Re: Olielek

Geplaatst: 20 sep 2023 13:01
door MrSinga
pak maar helicoil en hou dat op m6

Re: Olielek

Geplaatst: 20 sep 2023 13:58
door NIX
Wouter dax schreef: 20 sep 2023 13:00 Zou ik ook een zelf tappende schroef er in kunnen draaien? Dat lijkt me net iets gemakkelijker.
Als je een flink stuk uit je carter wil breken: Vooral doen. De draad is al verrot om niets. Dit alu is zachter dan van HM blokjes. Koop een helicoilsetje. Stukken goedkoper en minder gedoe dan een carter wisselen.