Iemand die het kan.

Wil je je ervaring delen of je problemen neerleggen, dan kan dat hier.
HenkSteZ
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 137
Lid geworden op: 01 apr 2022 05:22
Bezit: GL 1000 K3 1978 verkocht
GL 1000 K1 1977
Gl 1800 2012
SS 50 Z K1 1973 mee bezig

Re: Iemand die het kan.

Bericht door HenkSteZ »

Nee niet vervangen helaas volgende keer maar weer dan..
maar wel top met al die meedenken mannen echt geweldig Dit wilde ik even zeggen.

maar weer een vraag.
op de tekening heb ik een groene lijn gezet , bij de vrij stand schakelaar. Er zaten geen draden aan toen ik hem open maakte.
Er moet een groene draad aan naar de kabelboom, maar het schakelaartje moet ook een Aarde hebben waar doe ik die aan.
Want hij moet onderbroken worden. ? is dit de Massa van het schakel as. ?
Afbeelding


De rest weer gespoten en tank in de sealer lekker drogen met dit weer.. Trouwens de tank even licht gepolijst om te kijken jammer van de deuk trouwens
Afbeelding
Laatst gewijzigd door HenkSteZ op 18 jul 2022 03:34, 1 keer totaal gewijzigd.
ik heb geen problemen met andere merken, als het maar Honda is

hypercub
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1817
Lid geworden op: 28 jan 2007 09:22
Bezit: CY50 R&P
Locatie: Knastaksel, `s zomers in knoesterveen

Re: Iemand die het kan.

Bericht door hypercub »

dat met de neutraalschakelaar, die maakt in neutraal contact met een koperen lip op de schakelwals. Het is 1 groen-rood draadje, ik heb er nog wel 1 om in een envelop te doen uit de afdeling "vergeten weg te gooien". De koppeling worden de veren de platen op elkaar gedrukt door de veren, bij indrukken van de koppelingstift gaan de platen los van elkaar en heb je geen overbrenging en kan je schakelen
Life is too short for lousy coffee.

HenkSteZ
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 137
Lid geworden op: 01 apr 2022 05:22
Bezit: GL 1000 K3 1978 verkocht
GL 1000 K1 1977
Gl 1800 2012
SS 50 Z K1 1973 mee bezig

Re: Iemand die het kan.

Bericht door HenkSteZ »

Dank je wel , maar er zit een nieuwe in.. Het ging mij alleen hoe en waar ik de bedrading moest aansluiten, op die stift.
Gr henk
ik heb geen problemen met andere merken, als het maar Honda is

hypercub
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1817
Lid geworden op: 28 jan 2007 09:22
Bezit: CY50 R&P
Locatie: Knastaksel, `s zomers in knoesterveen

Re: Iemand die het kan.

Bericht door hypercub »

gewoon, rood groen draadje in sensor, male stekker uit
Life is too short for lousy coffee.

ildert
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1348
Lid geworden op: 05 feb 2007 18:40
Bezit: ss50,cd50,cb50,cb50,cb50,cy50,xl50,ss50
Locatie: dongen

Re: Iemand die het kan.

Bericht door ildert »

Fraai geworden die tank! :D
grote klappen, snel thuis

HenkSteZ
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 137
Lid geworden op: 01 apr 2022 05:22
Bezit: GL 1000 K3 1978 verkocht
GL 1000 K1 1977
Gl 1800 2012
SS 50 Z K1 1973 mee bezig

Re: Iemand die het kan.

Bericht door HenkSteZ »

ja als je dat fraai noemt.. ziet er toch niet uit.. origineel of niet.. hahahaah
ik heb geen problemen met andere merken, als het maar Honda is

ildert
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1348
Lid geworden op: 05 feb 2007 18:40
Bezit: ss50,cd50,cb50,cb50,cb50,cy50,xl50,ss50
Locatie: dongen

Re: Iemand die het kan.

Bericht door ildert »

Ieder zn ding, ik vind overgespoten er niet uit zien.
grote klappen, snel thuis

Gebruikersavatar
lil
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1926
Lid geworden op: 27 dec 2019 17:58
Bezit: oa.
c50 presscub injectie 2008 (2x)
c50 presscub 2005
c50 business 1996
c50 economy 1981
c70 passport 1975
c110 sportscub frans 1968?
apollo hmc 303 1972?
lely senior duo 1959?
dan nog een vaag bami crossding met een honda-achtig 50cc BBS-tuning blok.
en een sloop bami pitbike met een 124cc loncin.
Locatie: zuidholland

Re: Iemand die het kan.

Bericht door lil »

tot zover heeft er nog niemand intresse getoond om de tank ook over te nemen, en een andere tank dient zich ook niet zomaar aan, dat laat weinig ruimte voor afwegingen... dus dan word het toch een kwestie van jammer. en was die lak nou nog intact, maar dat is ook niet zo

zou die echt 1000 euro waard zijn? das wel een lekkere bek geld...
Hoedt u voor iedereen die zich expert wil noemen, zij willen meer lijken dan wat ze zijn.
Expert is geen beschermde titel, iedere kluns kan zich expert noemen, het betekent niets.
Denk zelf na, en oordeel slechts na ampele overwegingen.

HenkSteZ
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 137
Lid geworden op: 01 apr 2022 05:22
Bezit: GL 1000 K3 1978 verkocht
GL 1000 K1 1977
Gl 1800 2012
SS 50 Z K1 1973 mee bezig

Re: Iemand die het kan.

Bericht door HenkSteZ »

lil schreef: 18 jul 2022 11:32 tot zover heeft er nog niemand intresse getoond om de tank ook over te nemen, en een andere tank dient zich ook niet zomaar aan, dat laat weinig ruimte voor afwegingen... dus dan word het toch een kwestie van jammer. en was die lak nou nog intact, maar dat is ook niet zo
Volgens mij heb ik dan iets gemist.. ik heb mijn tank nooit aangeboden om te ruilen of te verkopen.
Ik kreeg wel een paar email's of ik hem wilde verkopen, en de laatste was of ik hem wilde ruilen tegen een K3 gespoten tank.
Maar ik heb hem net klaar met ontroesten, ontvet en helemaal in de seal gezet. En het gaat mij niet om wat hij waard is.
Alleen ga ik geen geliefde ouwe tank die volgens anderen een hoop waard is ruilen tegen een andere tank.
Verkopen kan ik zelf ook. Maar goed mijn tank gaat niet weg.. En koop maar ergens eens een andere.. nergens te koop ja voor bedragen waar je van om lazert.

Dus tot dit mijn tank.. en ik hem nog steeds geen kleurnummer hahahaha daar ging het uit eindelijk om
ik heb geen problemen met andere merken, als het maar Honda is

HenkSteZ
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 137
Lid geworden op: 01 apr 2022 05:22
Bezit: GL 1000 K3 1978 verkocht
GL 1000 K1 1977
Gl 1800 2012
SS 50 Z K1 1973 mee bezig

Re: Iemand die het kan.

Bericht door HenkSteZ »

kan iemand mij simpel uitleggen hoe ik de motor kan starten.
Dus hoe sluit ik de bobine aan ik heb 3 draden uit mijn ontsteking..
Dan ga ik van de week een poging wagen om te kijken of hij loopt
moet nog olie erin doen en mijn bouten op moment zetten

kleppen zijn gesteld, ketting is op tijd en gesteld. pakkingen zitten erin, koppeling werkt ook.
Dus........ spannend.. zal eerst ook even de compressie meten misschien ook wel handig.. als ik hem kan vinden.

MAAR nergens kan ik in het grote boek vinden op hoeveel NM de bouten moeten worden aan getrokken
Dus die van het delen van het blok bouten..
Zo dat waren weer voldoende vragen om deze dag door te komen.
ik heb geen problemen met andere merken, als het maar Honda is

Gebruikersavatar
lil
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1926
Lid geworden op: 27 dec 2019 17:58
Bezit: oa.
c50 presscub injectie 2008 (2x)
c50 presscub 2005
c50 business 1996
c50 economy 1981
c70 passport 1975
c110 sportscub frans 1968?
apollo hmc 303 1972?
lely senior duo 1959?
dan nog een vaag bami crossding met een honda-achtig 50cc BBS-tuning blok.
en een sloop bami pitbike met een 124cc loncin.
Locatie: zuidholland

Re: Iemand die het kan.

Bericht door lil »

HenkSteZ schreef: 18 jul 2022 11:43Volgens mij heb ik dan iets gemist.. ik heb mijn tank nooit aangeboden om te ruilen of te verkopen.
Ik kreeg wel een paar email's of ik hem wilde verkopen, en de laatste was of ik hem wilde ruilen tegen een K3 gespoten tank.
Maar ik heb hem net klaar met ontroesten, ontvet en helemaal in de seal gezet. En het gaat mij niet om wat hij waard is.
Alleen ga ik geen geliefde ouwe tank die volgens anderen een hoop waard is ruilen tegen een andere tank.
Verkopen kan ik zelf ook. Maar goed mijn tank gaat niet weg.. En koop maar ergens eens een andere.. nergens te koop ja voor bedragen waar je van om lazert.
dat werd voorgesteld. en het ging om de lak. en het ging niet om jouw belang maar om het algemene honda liefhebbers belang om zo'n originele tank met originele lak te redden door voor te stellen hem te ruilen, aangezien je hem toch wou overspuiten dus voor jou was die lak toch al niks waard dus voor jou maakt het weinig uit om effe te ruilen, maar voor anderen dus des te meer, want eenmaal overgespoten is hij gewoon voorgoed verloren.


o enne, aandraaimomenten van de carterbouten was geloof ik 0,8 kgm, ik weet niet hoeveel newtonmeter dat is maar vooral niet te strak iig, want die schroefdraad draai je zomaar kapot

hadden die draden nog bepaalde kleuren?...
Hoedt u voor iedereen die zich expert wil noemen, zij willen meer lijken dan wat ze zijn.
Expert is geen beschermde titel, iedere kluns kan zich expert noemen, het betekent niets.
Denk zelf na, en oordeel slechts na ampele overwegingen.

Gebruikersavatar
wim V8
4T-MSB heilige
Berichten: 4014
Lid geworden op: 30 aug 2013 17:43
Bezit: Honda CB50 '73 (daily)
Honda CD 50 project(compl.in parts)
Honda GiorCub chill 4bak scooter :-)
Piaggio Ciao '70 (under restoration)
Piaggio Bravo '73(as new) Daily
Piaggio Boxer1.'69(need restoration)
VeloFrejus '50 Jolly motore a rullo.
Demm Turismo quatro tempi '59
Fiat 1100R '68 (summer daily)
Locatie: Castricum

Re: Iemand die het kan.

Bericht door wim V8 »

HenkSteZ schreef: 18 jul 2022 12:00
Kan iemand mij simpel uitleggen hoe ik de motor kan starten.
Dus hoe sluit ik de bobine aan ik heb 3 draden uit mijn ontsteking.
Dan ga ik van de week een poging wagen om te kijken of hij loopt .
Moet nog olie erin doen en mijn bouten op moment zetten.

Kleppen zijn gesteld, distributieketting is op tijd en gesteld.
Pakkingen zitten erin, koppeling werkt ook.
Dus........ spannend, zal eerst ook even de compressie meten misschien ook wel handig. Als ik hem kan vinden.

Maar nergens kan ik in het grote boek vinden op hoeveel NM de bouten moeten worden aangetrokken.
Dus die van het delen van het blok bouten.
Zo dat waren weer voldoende vragen om deze dag door te komen.

Nou, wat een vragen zeg, haha.

Begin bij de laatste.
Je mag de blokbouten zo strak als je kan met de hand en je JIS schroevendraaier aandraaien :)
Die krijg je namelijk nooit te strak op die manier. Daarom nam men dit soort boutjes.

Compressie meten heeft geen zin bij een cilinder die nieuw geboord en geslepen is.
Die moet nog ingereden worden, en zal nu een lagere compressie hebben dan over 1000km.
Je kan t wel doen voor de leuk.
Voor het verschil.

Om te starten kan je gewoon de zwarte draad aan de bobine doen, dan heb je een vonk
en kan je starten.


Gr. Wim.
Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.

Link naar mijn Honda's:
viewtopic.php?f=15&t=26869

ceedee
4T-MSB addict
Berichten: 602
Lid geworden op: 28 jan 2007 09:55
Locatie: zeist

Re: Iemand die het kan.

Bericht door ceedee »

Ik vind het een wondermooi tankje, mooier dan de latere types,
als ie veel slechter in de lak zat, zou ik hem (laten) spuiten maar is nu toch niet nodig?
ruilen voor twee slechtere gedeukte ondergekladderde? :mrgreen:

HenkSteZ
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 137
Lid geworden op: 01 apr 2022 05:22
Bezit: GL 1000 K3 1978 verkocht
GL 1000 K1 1977
Gl 1800 2012
SS 50 Z K1 1973 mee bezig

Re: Iemand die het kan.

Bericht door HenkSteZ »

potverdorie.. want een snelle antwoorden.
Maar van de tank was dan een mis communicatie ik Wilde hem al gelijk overspuiten en iemand anders zei moet je niet doen..
maar goed.. dan ben ik nu wel duidelijk hoop ik ..

en even iets over de compressie, er zit dezelfde cilinder op en dezelfde zuiger alleen nieuwe zuigerveren.
net gemeten maar kon zo even snel mijn verloop niet vinden voor 17 mm.. dus even heel kort gedaan was net iets over de 3 bar

De bobine alleen de zwarte draad .. en massa lijkt me toch ook wel handig.. met 1 draad gebeurd er volgens mij weinig.

Caadee stuur maar eens een foto

Zo alles in 1 beantwoord.. lekker makkelijk.. en nu duik ik het zwembad even in
Dank je wel allemaal
Laatst gewijzigd door HenkSteZ op 18 jul 2022 16:43, 1 keer totaal gewijzigd.
ik heb geen problemen met andere merken, als het maar Honda is

Gebruikersavatar
lil
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1926
Lid geworden op: 27 dec 2019 17:58
Bezit: oa.
c50 presscub injectie 2008 (2x)
c50 presscub 2005
c50 business 1996
c50 economy 1981
c70 passport 1975
c110 sportscub frans 1968?
apollo hmc 303 1972?
lely senior duo 1959?
dan nog een vaag bami crossding met een honda-achtig 50cc BBS-tuning blok.
en een sloop bami pitbike met een 124cc loncin.
Locatie: zuidholland

Re: Iemand die het kan.

Bericht door lil »

haal snel dat emailadres weg anders word je prooi van allerlei spambots die het hele internet afstruinen op zoek naar emailadressen.
gebruik gewoon de berichtenservice van het forum
Hoedt u voor iedereen die zich expert wil noemen, zij willen meer lijken dan wat ze zijn.
Expert is geen beschermde titel, iedere kluns kan zich expert noemen, het betekent niets.
Denk zelf na, en oordeel slechts na ampele overwegingen.

Plaats reactie