Koppelingsdeksel vastzetten

Wil je je ervaring delen of je problemen neerleggen, dan kan dat hier.
Plaats reactie
Teedee
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 33
Lid geworden op: 19 jan 2008 17:45
Locatie: Amersfoort

Koppelingsdeksel vastzetten

Bericht door Teedee »

Jongens, ik durf het bijna niet te vragen, maar hoe krijg ik in vredesnaam het koppelingsdeksel weer op zijn plaats?

Om de een of andere reden lijkt het alsof hij ter hoogte van de koppeling ergens op blijft steken. Ik heb geprobeerd de boutjes er in te draaien en 'm daarmee aan te trekken, maar al halverwege merkte ik dat de koppelingsstelmoer dan geen kant meer op kon, terwijl ik die uit voorzorg al helemaal rechtsom gedraaid had.

Die plaatjes die er allemaal los tussen liggen, zouden die de oorzaak kunnen zijn? Met de brommer staand hangen die allemaal wat naar beneden. Neerleggen had ik even geen puf in, want dan stroomt alle benzine uit de carb en het ding staat in de huiskamer.
Gedraag je fier en met takt! Ofzo...

Henk Veen
4T-MSB regular
Berichten: 405
Lid geworden op: 28 jan 2007 09:09
Bezit: C50c C50dv Novio
Locatie: Veenendaal

Bericht door Henk Veen »

Semi neem ik aan? Houdt het frame zo schuin mogelijk. Leg alles goed op koppeling. Druk het carter er voorzichting op en beweeg gelijk het carter wat heen en weer. Dan valt ie er vanzelf een keer goed in.

Teedee
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 33
Lid geworden op: 19 jan 2008 17:45
Locatie: Amersfoort

Bericht door Teedee »

Jep, semi.

Had gehoopt dat het rechtop kon, binnen is het nogal wat warmer sleutelen :wink:

Maarreh, dank voor het advies! Zal 'm vanavond even naar buiten drukken.
Gedraag je fier en met takt! Ofzo...

XL50deSeauje
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1225
Lid geworden op: 28 jan 2007 16:33
Bezit: CF70SS50MSS50XL50CT50JZB50Z50GSS50ZK1
Locatie: Nâluk
Contacteer:

Bericht door XL50deSeauje »

Misschien toevallig een pasbusje teveel ergens zitten?
Helm op de buddy, voorwiel naar rechts, tas bij het voorwiel.
De RZN

Teedee
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 33
Lid geworden op: 19 jan 2008 17:45
Locatie: Amersfoort

Bericht door Teedee »

Gelukt! Brommer platgelegd en met veel prutswerk en een klein kunststof hamertje ging het. pasbusjes ben ik overigens niet eens aangeweest.

't Blijft een bamiding, dus de pasvorm zal er wellicht ook mee te maken hebben...
Gedraag je fier en met takt! Ofzo...

Jean Raoul du Cable
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 70
Lid geworden op: 28 jan 2007 08:47
Locatie: Nieuwland (buitengebied) (NouveauPays voor de frans-taligen)

Bericht door Jean Raoul du Cable »

De passing van je assen moet goed natuurlijk goed zijn. Leg je je carter er maar zo op, dan zit er hoogstwaarschijnblijk iets niet goed.
Je krukas en je versnellingsapparaat moet echt recht voor de bussen zitten, anders gaat het nevernooitniet.
Het past niet makkelijk, maar met wat geduld krijgt iedereen het voor elkaar.

Als het carter uiteindelijk past, dan kun je alles rustig vastzetten, waar bij je niet bout voor bout moet werken, maar steeds een bout een paar slagen vast draaien om vervolgens de volgende te pakken. Vanzelf kom je dan weer bij de eerste uit. En dan maak je nog een rondje en dan nog een...
De meeste mensen noemen mij eigenwijs. Zelf ben ik een heel andere mening toegedaan.

Teedee
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 33
Lid geworden op: 19 jan 2008 17:45
Locatie: Amersfoort

Bericht door Teedee »

Er zat nogal wat speling op de kickstartas. Hij drukte schuin naar beneden. Dat kan er ook wat mee te maken hebben natuurlijk. Uiteindelijk heb ik met een plastic hamer zachtjes rondom geklopt en daarna heb ik de boutjes kruislings aangedraaid. Eerst handvast, daarna lichtjes tot de aanslag en toen vast.

Enneh, wat zeggen ze over mannen met bamiblokken? ik kan er wel iets bij verzinnen, gna...

Gelukkig heb ik nog een keurig net C-blok liggen voor als de bami aanbrandt. :wink:
Gedraag je fier en met takt! Ofzo...

Plaats reactie