Pistonpenveertjes

Wil je je ervaring delen of je problemen neerleggen, dan kan dat hier.
Plaats reactie
Ron
4T-MSB beginner
Berichten: 9
Lid geworden op: 05 jan 2008 19:24
Locatie: Huizen

Pistonpenveertjes

Bericht door Ron »

Heb 3 kwartier zitten klooien om zo,n pistonpenveertje te monteren maar ik krijg het niet voor elkaar met die open veertjes wie heeft daar een goede manier voor???
Vroeger waren die veertjes aan de uiteinde omgebogen en kon je dat veertje inknijpen met een tangetje en zo in de groef van je zuiger leggen.
Maar ja vroeger was alles beter.
keep them roling

Niekjes
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 184
Lid geworden op: 11 feb 2007 18:07
Locatie: Elst(gld)

Bericht door Niekjes »

eerst 1 kant van de veertjes erin drukken en dan met een schroevendraaier de veertjes door duwen heel makelijk!!

lukt me binnen 10sec! wil t wel doen voor je!!
NIET LULLEN MAAR SPELEN!!!

NIX
chaly addict
Berichten: 18883
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
Bezit: Een hamer
Locatie: Milsbeek

Bericht door NIX »

Op een kwart met een punttangetje beetpakken. Het grootste deel in de groef drukken en het tangetje zeg maar in het inhammetje van de zuiger laten uitkomen. Laatste stukje moet je soms met een schroevendraaier in de groef drukken.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.

Jean Raoul du Cable
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 70
Lid geworden op: 28 jan 2007 08:47
Locatie: Nieuwland (buitengebied) (NouveauPays voor de frans-taligen)

Bericht door Jean Raoul du Cable »

En in een opgeruimde omgeving doen. Mocht'ie dan wegschieten, dan kun je hem makkelijk terugvinden.

Omdat ik zelf een hekel aan opruimen heb, doe ik altijd mijn duim deels op het pistonpengat houden.
Verder de raad van NIX opvolgen.
De meeste mensen noemen mij eigenwijs. Zelf ben ik een heel andere mening toegedaan.

NIX
chaly addict
Berichten: 18883
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
Bezit: Een hamer
Locatie: Milsbeek

Bericht door NIX »

Voor de wat minder handigen onder ons: Prop even een doek inde carters, Als ie daar in vliegt is zo'n gepiel om hem er weer uit te krijgen. Is me gelukkig sinds m'n 12e niet meer overkomen, maar dat hoeft niet voor iedereen te gelden.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.

Plaats reactie