Snelle nokkenas. Welke?

Wil je je ervaring delen of je problemen neerleggen, dan kan dat hier.
Plaats reactie
Berry
4T-MSB addict
Berichten: 504
Lid geworden op: 28 jan 2007 15:48
Locatie: Bilthoven

Snelle nokkenas. Welke?

Bericht door Berry »

Ik heb in mijn ot70 kopje nu een nokkenas zitten die meer voor het toeren is in plaats van een lekker snel nokje. Hij is wel iets sneller dan een 041, maar volgens mij moet er nog wel wat meer in zitten. Wat raden jullie aan?
Ik ben vandaag bij Rovaza geweest, daar hadden ze een racenokje aan 45 euro en een superrace (jaja, de enige echte ;) ) voor 85 euro. Biede van DRP.
Of kan ik beter bij Takegawa gaan kijken ofzo?
Iemand ervaring met bepaalde types?

Dakana
4T-MSB regular
Berichten: 473
Lid geworden op: 29 jan 2007 15:08
Locatie: Haarlem
Contacteer:

Bericht door Dakana »

kitaco ultra of ultra se :)

dat zijn de ultieme glijlager camshafts ;)

wel wat lastig te krijgen, je kan vragen bij rovaza, die hebben ook wat kitaco materiaal, anders mailen naar motorkit.com, die gasten kunnen vanalles van kitaco bestellen :)
Afbeelding

Berry
4T-MSB addict
Berichten: 504
Lid geworden op: 28 jan 2007 15:48
Locatie: Bilthoven

Bericht door Berry »

Op motorkit 3 verschillende gevonden:

Kitaco Ultra
Kitaco Ultra SE 1
Kitaco Ultra SE 2

Wat is het verschil? SE is een stapje verder dan de gewone?

Bij type SE 1 staat:

IN OPEN   10゜   BTDC
  CLOSE   50゜   ABDC
EX OPEN   40゜   BBDC
  CLOSE   20゜   ATDC

Bij type SE 2 staat:

IN OPEN   18゜   BTDC
  CLOSE   48゜   ABDC
EX OPEN   48゜   BBDC
  CLOSE   20゜   ATDC

Wat ik me dan afvraag: nokje kost 120e, stel dat ik mijn gereviseerde OT70 kop verkoop voor 100e, totaal 220e, kan ik beter wat bij leggen en dan meteen voor een brutere kop gaan of niet?

Dakana
4T-MSB regular
Berichten: 473
Lid geworden op: 29 jan 2007 15:08
Locatie: Haarlem
Contacteer:

Bericht door Dakana »

Berry schreef: Wat ik me dan afvraag: nokje kost 120e, stel dat ik mijn gereviseerde OT70 kop verkoop voor 100e, totaal 220e, kan ik beter wat bij leggen en dan meteen voor een brutere kop gaan of niet?
stond pas nog een daytona oval head te koop op daxboard, voor 150,- met nokkeas
dan had je veellllll beter die gekocht

misschien 2ehands ultra head intressant
of zoeken naar een mooie superhead, liefst met nokkeas er bij

een goeie nokkeas ga je op vooruit, maar een ot70kop is nu een maal niet een ideale kop voor 100+ cc, komt gewoon kwa totaal opbouw te kort (flow, kleppen, alles)

als je een tik extra vermogen wilt en lekker hoog toerig blok wil is een ultra nokkeas + ot70kop een optie
als je echt harder wilt moet je gewoon aan een serieuze kop gaan denken :)
alleen dat kost wel geld, dus je moet echt zelf beslissen hoeveel geld je er aan uit wil geven....

ultra headje vinden is misschien een optie, eventueel zelfs een SE versie
superhead betaal je al snel veel geld voor, die zijn behoorlijk gewild nog
Laatst gewijzigd door Dakana op 25 apr 2008 20:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding

Dakana
4T-MSB regular
Berichten: 473
Lid geworden op: 29 jan 2007 15:08
Locatie: Haarlem
Contacteer:

Bericht door Dakana »

http://www.daxboard.be/viewtopic.php?f= ... =superhead

hier, een c3 voor 300
en een A1 (imbus) voor 400 (A1 type heb ik ook)

allebei intressant
nokkeas c3 is volgens mij nieuwe type dus nog vollop verkrijgbaar
best wel even informeren nog voor de zekerheid en even zoeken wat die kost etc
Laatst gewijzigd door Dakana op 25 apr 2008 20:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding

Dakana
4T-MSB regular
Berichten: 473
Lid geworden op: 29 jan 2007 15:08
Locatie: Haarlem
Contacteer:

Bericht door Dakana »

ultra SE
http://www.daxboard.be/viewtopic.php?f= ... =superhead

onderschatte kop hoor, ding gaat vrezelijk hard


dus tja

nokkeas 100,-
of volledig kop 300-400,-
de superheadjes zijn een beetje meer allround, zeker met touring nokkeas doen die het goed op Ieder blokje (ik heb zelf ook een A1 met 8810 touring cam, die draait echt zalig op ieder touren gebied en kan lekker door gejaagd worden tot hoge toeren), de se is eigenlijk wel een beetje heel erg fel, die zit echt op een vermogens band van 7000 tot 13.500 rpm ongeveer, heel hoog dus en moet je echt aan vers.bak as koppelingen en liefst rotor ontsteking

maar je krijgt geen spijt van een tunings kopje, het verschil is enorm.. t kost alleen wel veel centen, dat wel.
Afbeelding

Berry
4T-MSB addict
Berichten: 504
Lid geworden op: 28 jan 2007 15:48
Locatie: Bilthoven

Bericht door Berry »

Hmm daar gaat mijn zomervakantie...:( ....:P

Thanks voor de info Stefan! Ik zat eigenlijk te denken om eerst eens lekker te gaan rijden deze vakantie. Blok is eindelijk goed. Maar nu ik aan het rijden ben, wil ik toch wat harder...het is ook nooit goed!

Een echte kop heeft wel mijn voorkeur, maar mijn portomonnee denk ik iets minder momenteel. Ook een beetje zonde, net die ot70 kop helemaal top gemaakt, nieuwe tuimelaars, klepjes, opnieuwe ingeslepen... Lastig, lastig.

Toch maar eens kijken of er een financieel gaatje te vinden is binnenkort...

arthur
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 173
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:24
Bezit: CT70 motodax
Locatie: Utrecht

Bericht door arthur »

Berry schreef:Hmm daar gaat mijn zomervakantie...:( ....:P

Thanks voor de info Stefan! Ik zat eigenlijk te denken om eerst eens lekker te gaan rijden deze vakantie. Blok is eindelijk goed. Maar nu ik aan het rijden ben, wil ik toch wat harder...het is ook nooit goed!

Een echte kop heeft wel mijn voorkeur, maar mijn portomonnee denk ik iets minder momenteel. Ook een beetje zonde, net die ot70 kop helemaal top gemaakt, nieuwe tuimelaars, klepjes, opnieuwe ingeslepen... Lastig, lastig.

Toch maar eens kijken of er een financieel gaatje te vinden is binnenkort...
Dat financieel gaatje is vandaag gekomen :P vakantiegeld de bomb!!

Dakana
4T-MSB regular
Berichten: 473
Lid geworden op: 29 jan 2007 15:08
Locatie: Haarlem
Contacteer:

Bericht door Dakana »

Berry schreef:Hmm daar gaat mijn zomervakantie...:( ....:P

Thanks voor de info Stefan! Ik zat eigenlijk te denken om eerst eens lekker te gaan rijden deze vakantie. Blok is eindelijk goed. Maar nu ik aan het rijden ben, wil ik toch wat harder...het is ook nooit goed!

Een echte kop heeft wel mijn voorkeur, maar mijn portomonnee denk ik iets minder momenteel. Ook een beetje zonde, net die ot70 kop helemaal top gemaakt, nieuwe tuimelaars, klepjes, opnieuwe ingeslepen... Lastig, lastig.

Toch maar eens kijken of er een financieel gaatje te vinden is binnenkort...
tja eigenlijk is dan een hoog toerige nokkeas toch wel de verstandige keus denk ik

maja je hebt zo'n mooie koppeling nou er op, nu kan het!!
dus een echte head kit nu er op is echt wel de moeite waard, dan begeef je je zelf ineens in een heel andere klasse kwa vermogen hoor :)
Afbeelding

jifu-dax
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 193
Lid geworden op: 28 jan 2007 13:00
Locatie: Noord-Brabant
Contacteer:

Bericht door jifu-dax »

bijvoorbeeld de +r kop 4sm met een s35 nok leker heet!!

Dakana
4T-MSB regular
Berichten: 473
Lid geworden op: 29 jan 2007 15:08
Locatie: Haarlem
Contacteer:

Bericht door Dakana »

moet je tapeind verplaatsen .. hoop werk hoor
Afbeelding

opazoetekauw
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 53
Lid geworden op: 30 mar 2007 23:17

Bericht door opazoetekauw »

het schijnt dat die ot c70 nok ook snel is(met die ringvormige groef aan de kant waar het tandwiel NIET zit). maar ik heb gehoord dat de nok van een ss50m( 5 bak) nog sneller schijnt te zijn dan een ot c70 nok. maar is een kitaco ultra nok dan nog weer sneller dan een ss50m nok? zelf heb ik een otc70 nok gehad, en vond dat hij bij de lage toeren net zo goed reed als voorheen, doen de ss50m nok en kitaco ultra het bij de lage toeren ook goed?

Plaats reactie