Ik heb in mijn ot70 kopje nu een nokkenas zitten die meer voor het toeren is in plaats van een lekker snel nokje. Hij is wel iets sneller dan een 041, maar volgens mij moet er nog wel wat meer in zitten. Wat raden jullie aan?
Ik ben vandaag bij Rovaza geweest, daar hadden ze een racenokje aan 45 euro en een superrace (jaja, de enige echte ) voor 85 euro. Biede van DRP.
Of kan ik beter bij Takegawa gaan kijken ofzo?
Iemand ervaring met bepaalde types?
Snelle nokkenas. Welke?
Op motorkit 3 verschillende gevonden:
Kitaco Ultra
Kitaco Ultra SE 1
Kitaco Ultra SE 2
Wat is het verschil? SE is een stapje verder dan de gewone?
Bij type SE 1 staat:
IN OPEN 10゜ BTDC
CLOSE 50゜ ABDC
EX OPEN 40゜ BBDC
CLOSE 20゜ ATDC
Bij type SE 2 staat:
IN OPEN 18゜ BTDC
CLOSE 48゜ ABDC
EX OPEN 48゜ BBDC
CLOSE 20゜ ATDC
Wat ik me dan afvraag: nokje kost 120e, stel dat ik mijn gereviseerde OT70 kop verkoop voor 100e, totaal 220e, kan ik beter wat bij leggen en dan meteen voor een brutere kop gaan of niet?
Kitaco Ultra
Kitaco Ultra SE 1
Kitaco Ultra SE 2
Wat is het verschil? SE is een stapje verder dan de gewone?
Bij type SE 1 staat:
IN OPEN 10゜ BTDC
CLOSE 50゜ ABDC
EX OPEN 40゜ BBDC
CLOSE 20゜ ATDC
Bij type SE 2 staat:
IN OPEN 18゜ BTDC
CLOSE 48゜ ABDC
EX OPEN 48゜ BBDC
CLOSE 20゜ ATDC
Wat ik me dan afvraag: nokje kost 120e, stel dat ik mijn gereviseerde OT70 kop verkoop voor 100e, totaal 220e, kan ik beter wat bij leggen en dan meteen voor een brutere kop gaan of niet?
-
- 4T-MSB regular
- Berichten: 473
- Lid geworden op: 29 jan 2007 15:08
- Locatie: Haarlem
- Contacteer:
stond pas nog een daytona oval head te koop op daxboard, voor 150,- met nokkeasBerry schreef: Wat ik me dan afvraag: nokje kost 120e, stel dat ik mijn gereviseerde OT70 kop verkoop voor 100e, totaal 220e, kan ik beter wat bij leggen en dan meteen voor een brutere kop gaan of niet?
dan had je veellllll beter die gekocht
misschien 2ehands ultra head intressant
of zoeken naar een mooie superhead, liefst met nokkeas er bij
een goeie nokkeas ga je op vooruit, maar een ot70kop is nu een maal niet een ideale kop voor 100+ cc, komt gewoon kwa totaal opbouw te kort (flow, kleppen, alles)
als je een tik extra vermogen wilt en lekker hoog toerig blok wil is een ultra nokkeas + ot70kop een optie
als je echt harder wilt moet je gewoon aan een serieuze kop gaan denken
alleen dat kost wel geld, dus je moet echt zelf beslissen hoeveel geld je er aan uit wil geven....
ultra headje vinden is misschien een optie, eventueel zelfs een SE versie
superhead betaal je al snel veel geld voor, die zijn behoorlijk gewild nog
Laatst gewijzigd door Dakana op 25 apr 2008 20:47, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- 4T-MSB regular
- Berichten: 473
- Lid geworden op: 29 jan 2007 15:08
- Locatie: Haarlem
- Contacteer:
http://www.daxboard.be/viewtopic.php?f= ... =superhead
hier, een c3 voor 300
en een A1 (imbus) voor 400 (A1 type heb ik ook)
allebei intressant
nokkeas c3 is volgens mij nieuwe type dus nog vollop verkrijgbaar
best wel even informeren nog voor de zekerheid en even zoeken wat die kost etc
hier, een c3 voor 300
en een A1 (imbus) voor 400 (A1 type heb ik ook)
allebei intressant
nokkeas c3 is volgens mij nieuwe type dus nog vollop verkrijgbaar
best wel even informeren nog voor de zekerheid en even zoeken wat die kost etc
Laatst gewijzigd door Dakana op 25 apr 2008 20:48, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- 4T-MSB regular
- Berichten: 473
- Lid geworden op: 29 jan 2007 15:08
- Locatie: Haarlem
- Contacteer:
ultra SE
http://www.daxboard.be/viewtopic.php?f= ... =superhead
onderschatte kop hoor, ding gaat vrezelijk hard
dus tja
nokkeas 100,-
of volledig kop 300-400,-
de superheadjes zijn een beetje meer allround, zeker met touring nokkeas doen die het goed op Ieder blokje (ik heb zelf ook een A1 met 8810 touring cam, die draait echt zalig op ieder touren gebied en kan lekker door gejaagd worden tot hoge toeren), de se is eigenlijk wel een beetje heel erg fel, die zit echt op een vermogens band van 7000 tot 13.500 rpm ongeveer, heel hoog dus en moet je echt aan vers.bak as koppelingen en liefst rotor ontsteking
maar je krijgt geen spijt van een tunings kopje, het verschil is enorm.. t kost alleen wel veel centen, dat wel.
http://www.daxboard.be/viewtopic.php?f= ... =superhead
onderschatte kop hoor, ding gaat vrezelijk hard
dus tja
nokkeas 100,-
of volledig kop 300-400,-
de superheadjes zijn een beetje meer allround, zeker met touring nokkeas doen die het goed op Ieder blokje (ik heb zelf ook een A1 met 8810 touring cam, die draait echt zalig op ieder touren gebied en kan lekker door gejaagd worden tot hoge toeren), de se is eigenlijk wel een beetje heel erg fel, die zit echt op een vermogens band van 7000 tot 13.500 rpm ongeveer, heel hoog dus en moet je echt aan vers.bak as koppelingen en liefst rotor ontsteking
maar je krijgt geen spijt van een tunings kopje, het verschil is enorm.. t kost alleen wel veel centen, dat wel.
Hmm daar gaat mijn zomervakantie... ....
Thanks voor de info Stefan! Ik zat eigenlijk te denken om eerst eens lekker te gaan rijden deze vakantie. Blok is eindelijk goed. Maar nu ik aan het rijden ben, wil ik toch wat harder...het is ook nooit goed!
Een echte kop heeft wel mijn voorkeur, maar mijn portomonnee denk ik iets minder momenteel. Ook een beetje zonde, net die ot70 kop helemaal top gemaakt, nieuwe tuimelaars, klepjes, opnieuwe ingeslepen... Lastig, lastig.
Toch maar eens kijken of er een financieel gaatje te vinden is binnenkort...
Thanks voor de info Stefan! Ik zat eigenlijk te denken om eerst eens lekker te gaan rijden deze vakantie. Blok is eindelijk goed. Maar nu ik aan het rijden ben, wil ik toch wat harder...het is ook nooit goed!
Een echte kop heeft wel mijn voorkeur, maar mijn portomonnee denk ik iets minder momenteel. Ook een beetje zonde, net die ot70 kop helemaal top gemaakt, nieuwe tuimelaars, klepjes, opnieuwe ingeslepen... Lastig, lastig.
Toch maar eens kijken of er een financieel gaatje te vinden is binnenkort...
-
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 173
- Lid geworden op: 27 jan 2007 21:24
- Bezit: CT70 motodax
- Locatie: Utrecht
Dat financieel gaatje is vandaag gekomen vakantiegeld de bomb!!Berry schreef:Hmm daar gaat mijn zomervakantie... ....
Thanks voor de info Stefan! Ik zat eigenlijk te denken om eerst eens lekker te gaan rijden deze vakantie. Blok is eindelijk goed. Maar nu ik aan het rijden ben, wil ik toch wat harder...het is ook nooit goed!
Een echte kop heeft wel mijn voorkeur, maar mijn portomonnee denk ik iets minder momenteel. Ook een beetje zonde, net die ot70 kop helemaal top gemaakt, nieuwe tuimelaars, klepjes, opnieuwe ingeslepen... Lastig, lastig.
Toch maar eens kijken of er een financieel gaatje te vinden is binnenkort...
-
- 4T-MSB regular
- Berichten: 473
- Lid geworden op: 29 jan 2007 15:08
- Locatie: Haarlem
- Contacteer:
tja eigenlijk is dan een hoog toerige nokkeas toch wel de verstandige keus denk ikBerry schreef:Hmm daar gaat mijn zomervakantie... ....
Thanks voor de info Stefan! Ik zat eigenlijk te denken om eerst eens lekker te gaan rijden deze vakantie. Blok is eindelijk goed. Maar nu ik aan het rijden ben, wil ik toch wat harder...het is ook nooit goed!
Een echte kop heeft wel mijn voorkeur, maar mijn portomonnee denk ik iets minder momenteel. Ook een beetje zonde, net die ot70 kop helemaal top gemaakt, nieuwe tuimelaars, klepjes, opnieuwe ingeslepen... Lastig, lastig.
Toch maar eens kijken of er een financieel gaatje te vinden is binnenkort...
maja je hebt zo'n mooie koppeling nou er op, nu kan het!!
dus een echte head kit nu er op is echt wel de moeite waard, dan begeef je je zelf ineens in een heel andere klasse kwa vermogen hoor
-
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 53
- Lid geworden op: 30 mar 2007 23:17
het schijnt dat die ot c70 nok ook snel is(met die ringvormige groef aan de kant waar het tandwiel NIET zit). maar ik heb gehoord dat de nok van een ss50m( 5 bak) nog sneller schijnt te zijn dan een ot c70 nok. maar is een kitaco ultra nok dan nog weer sneller dan een ss50m nok? zelf heb ik een otc70 nok gehad, en vond dat hij bij de lage toeren net zo goed reed als voorheen, doen de ss50m nok en kitaco ultra het bij de lage toeren ook goed?