Aantal vraagjes over een 110cc blok

Wil je je ervaring delen of je problemen neerleggen, dan kan dat hier.
Plaats reactie
Wouter Honda
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 116
Lid geworden op: 11 jan 2008 14:55
Locatie: Texel & Delft

Aantal vraagjes over een 110cc blok

Bericht door Wouter Honda »

Hallo,
Ik had wat vragen over mijn 110cc blok. Waarschijnlijk van het merk zongcheng maar kan dit nergens terugvinden.

Aangezien het blok nogal wat olie lekt heb ik een paar vragen
1. Waar kan ik pakkingen voor dit blok verkrijgen of is de lekkage ook op te lossen met vloeibare pakking?

2. Wat is de boring van de cilinder?

3. Op hoeveel mm moet ik de in en uitlaatklep afstellen? Net zoveel als een echt Honda blok?

Hopelijk kan iemand mij helpen met deze problemen zodat ik straks niet meer zo vaak olie hoef bij te vullen.
Alvast bedankt.

Gr. Wouter

NIX
chaly addict
Berichten: 18837
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
Bezit: Een hamer
Locatie: Milsbeek

Bericht door NIX »

Ik heb vroeger uit wanhoop wel eens pakkingen geknipt uit melkkartons enzo. Het werkt, alleen als je de boel weer eens uit elkaar haalt zit het echt zo vreselijk vastgeplakt aan de vlakken.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.

Wouter Honda
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 116
Lid geworden op: 11 jan 2008 14:55
Locatie: Texel & Delft

Bericht door Wouter Honda »

Alvast bedankt voor de antwoorden.
Mischien nog iemand die weet wat de boring is? Ik moet er dagelijks mee rijden op mn ssje dus kan de kop er niet zo maar vanaf plukken.

Riko

Bericht door Riko »

De kop erafhalen is opzich geen grote opgave. Over het algemeen een klusje van een minuut of 20... Let erop dat je het goede gereedschap hebt, vooral bij de boutjes van het nokkenastandwiel, deze zijn meestal wat kwetsbaarder. Gebruik bij voorkeur een doppenset daarvoor en pak niet een maatje groter omdat de juiste maat 'kwijt' is en een maatje groter 'ook past'. Let goed op de volgorde waarin je dit doet en probeer dit te onthouden. Leg desnoods de onderdelen in volgorde van demontage.
Bij een bepaalde cilinderinhoud is het niet met zekerheid te zeggen welke boring daarbij past. Cilinderinhoud is een rekensom van boring*slag. Als de slag afwijkt, is dus ook de boring anders. Gezien je zelf aangeeft niet te weten welk merk je hebt is dit toch nodig als je echt wil weten welke boring je hebt.
Waarom wil je trouwens weten welke boring je hebt, 110cc lijkt mij meer dan voldoende dus een andere (grotere) cilinder is niet nodig volgens mij. en je bent lelijk

NIX
chaly addict
Berichten: 18837
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
Bezit: Een hamer
Locatie: Milsbeek

Bericht door NIX »

Inclusief lunchpauze.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.

Wouter Honda
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 116
Lid geworden op: 11 jan 2008 14:55
Locatie: Texel & Delft

Bericht door Wouter Honda »

Boring wilde ik weten omdat ik dan wist welke koppakkingset ik nodig had. Ik heb al wat ervaring met honda 4 takt blokken. En ook we laardig wat sleutelervaring dus dat is het probleem niet.
Ik heb de koppakkingset al binnen dus moet binnenkort maar ff het blok uitelkaar halen.
Bedankt voor de informatie

Plaats reactie