vreemde verf

Wil je je ervaring delen of je problemen neerleggen, dan kan dat hier.
Kippenverver
4T-MSB heilige
Berichten: 4576
Lid geworden op: 29 jan 2007 19:21
Bezit: Honda ST50-G
Honda SS50Z K3
Honda CB77 Superhawk
Locatie: Ommen.

Bericht door Kippenverver »

Daar ook tectyl voor gebruiken, gewoon alle gaatjes/spleten volspuiten..

Maar zelf spuit ik het liefst met hammerite lak, dat gaat roest ook echt tegen, kost alleen wel wat meer (14euro per spuitbus) maar het resultaat is er dan ook wel naar..
Ga heen en vereenvoudig u!

john
4T-MSB zombie
Berichten: 3342
Lid geworden op: 27 jan 2007 23:50
Bezit: gorilla white special
ATC70
woody c50
Locatie: keukenhof city

Bericht door john »

ja ik heb wss op plekjes die ik niet zie nog wel ergens roest zitten dus hammerite is wel een goede,
ze hebben antiroest grondverf zie ik op hun site, (in pot maar vast ook wel in spuitbus.
Driving an ATC.... You can crash.. this won't happen any time, but can happen at any time...

Kippenverver
4T-MSB heilige
Berichten: 4576
Lid geworden op: 29 jan 2007 19:21
Bezit: Honda ST50-G
Honda SS50Z K3
Honda CB77 Superhawk
Locatie: Ommen.

Bericht door Kippenverver »

Klopt ja, maar ze hebben ook gewoon kleurlak, met verder dezelfde eigenschappen, dus ik spuit meestal gewoon met hammerite primer voor, en daarna met hammerite hoogglans zwart eroverheen.

(let wel, volgens de spuitbus duurt het 6weken voordat het volledig is uitgehard, en aflakken is een must, anders krijg je heel snel krassen)
Ga heen en vereenvoudig u!

john
4T-MSB zombie
Berichten: 3342
Lid geworden op: 27 jan 2007 23:50
Bezit: gorilla white special
ATC70
woody c50
Locatie: keukenhof city

Bericht door john »

het "kleuren"gebeurd met andere lak wat flink sterk is (boten verf), het is niet de bedoeling dat het hoogglans word meer zijdeglans

deze kleurencombi, alleen heb ik bruine zadels wel rode accenten. en white walls word nog een probleem om goede te vinden.
http://www.ratbike.org/albums/supernati ... eetrod.jpg



bedankt voor de info. ik hoop niet dat ik hetzelfde probleem krijg als de topicstarter. ben nu wel wat verder geholpen
Driving an ATC.... You can crash.. this won't happen any time, but can happen at any time...

Kippenverver
4T-MSB heilige
Berichten: 4576
Lid geworden op: 29 jan 2007 19:21
Bezit: Honda ST50-G
Honda SS50Z K3
Honda CB77 Superhawk
Locatie: Ommen.

Bericht door Kippenverver »

Vet, dat komt er vast über uit te zien :D

Maar als je goed voorprimert en alles goed laat drogen moet dat geen probleem worden lijkt me.
Ga heen en vereenvoudig u!

edho
4T-MSB addict
Berichten: 511
Lid geworden op: 28 jan 2007 00:37
Bezit: S90 zwart 1965
SS50 1978/80
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door edho »

Lennaert schreef:
Motip is leuk voor een standaardje of zo. Een frame krijg je er niet mooi mee.
Oneens. Zelfs met slechte verf kan je goed spuiten, het ENIGE wat je niet in de hand hebt is het slecht onder druk staan in de spuitbus waardoor die gaat 'sproeien'. Dat is waarom compressoren zo relax spuiten, constant voldoende druk en aanpasbare nozzles (hoewel je met capjes ook wel het een en ander voor elkaar krijgt)

Een echte diepglanzende lak krijg je niet zomaar met een veegje spuitbus. Goede lak gaat over een perfect vlakke ondergrond, daarover 1 of twee lagen primer, dan 2 of 3 lagen kleurlak en ten slotte 2 of als het nog niet genoeg glanst 3 lagen blanke lak. Tussendoor schuren(!) en ook het eindproduct moet gepoetst worden met een heeel fijn schuurmiddel om de lak mooi egaal te krijgen.

Pre is wel dat je werkt op een kaal frame (of met goed dekkende primer) en werkt met verf van hetzelfde merk, anders ontstaan er reacties die je lak vernaaien.

Als je een spuiter hebt die een goed eindresultaat levert voor laten we zeggen 100 euro is dat echt niet heel duur, als je ziet hoeveel werk er in zit (de jaren ervaring meegerekent) en wat er allemaal op moet zit je zelf soms al snel aan die prijs voor materiaal..
Voorbeeldje:
stralen, filler, licht schuren, 1 laag autolak, daarna nog een laagje. Klaar.
Oftewel, met goede lak in een spuitbusje maak je zelf ook een profi resultaat.

Afbeelding
.
Als je doet wat je deed, krijg je wat je had.

Plaats reactie