Ik heb dit ook zo eens gedaan. ergens vond ik het wel prettig, dat je voor het stoplicht in z'n een enkel het gas maar open hoeft te trekken, en daar ga je.NIX schreef:Nee de gehele bak blijft hetzelfde. Alleen de schakelas wordt vervangen door een die niet de extra arm voor semi heeft en je maakt het koppelingshuis passend voor een handkoppelingscarter. Er hoeft maar heel weinig af.
Ik heb zo'n koppeling voor een C50 of C70 in een blokje zitten. Het werkt allemaal als een gewone handkoppeling en je moet echt zelf koppelen tijdens het schakelen. Maar door de centrifugaalwerking heb je minder kans op doorslippen bij hoge toeren. En bij wegrijden kun je de koppelingshandle gewoon loslaten. Je gaat pas rijden als je gasgeeft. C310 schijnt zo zelfs ori te rijden. Ik heb zelf nog nooit op zo'n geval gereden.
Schakelen is inderdaad precies hetzelfde als handkoppeling.
Er moet van de koppelingsklok een hoekje van 3 bij 3mm af ongeveer. omdat ie anders in het carter aanloopt tegen de olietoevoer van de krukas.
Tip voor het draaien van dat randje: laat alles lekker in elkaar, span het niet in de draaibank in door middel van klauwen, maar druk (met beleid) het -meedraaiend- center in de spline vertanding, en het alu deel, het koppelingshuis vlak tegen de klauwplaat.
Dan draai je 't randje makkelijk weg met een 45 graden beitel.
Voor de schakelas: of even verwisselen met een handschakelbak type, of de semi schakelas zo afdraaien of afslijpen dat de as 'eindigd' in hetzelfde vlak als waar het koppelingscarter op aanligt.
Groet! en succes!
Bart