Een SS valt in ieder geval vóór dat bj.Christiaan schreef:Ok weet ik dat ook weer,Eric schreef:Alleen vanaf een bepaald bj.
SS50 naar Motorkent.
-
- slagschroevendraaier elite
- Berichten: 2625
- Lid geworden op: 14 feb 2008 16:20
- Bezit: Honda Chaly, GB500
- Locatie: Alphen a/d Rijn
Re: SS50 naar Motorkent.
Re: SS50 naar Motorkent.
Mijn keuringsmeester vondt alles prima.
Aangetrapt, hand voor de koplamp en weer uitgezet.
Toen ik hem vertelde dat ie 60/70 liep, vond hij het eigenlijk maar gevaarlijk.
100 moest ie minstens lopen
Aangetrapt, hand voor de koplamp en weer uitgezet.
Toen ik hem vertelde dat ie 60/70 liep, vond hij het eigenlijk maar gevaarlijk.
100 moest ie minstens lopen
- gerbrandicus
- Astrealover
- Berichten: 1977
- Lid geworden op: 27 jan 2007 21:18
- Locatie: Gorinchem
Re: SS50 naar Motorkent.
Ik ben net een uurtje terug van ZB motorkeuring.
Was € 153,25 maar was omdat hij nog geen kenteken had. Als je al brommerkenteken hebt zal het deel 'Identificatie' twv € 53,00 wegvallen.
Eelco: Gewoon spiegels monteren, ik geloof dat alleen links verplicht is maar doe maar gewoon allebei. Remlicht moet het minimaal op 1 rem doen (weet even niet meer of dat voor of achter was) maar doe maar gewoon allebei, voorrem incl schakelaar heb ik wel voor je evt. Toeter moet je hebben en moet het, net als remlicht, doen op de accu, dus ook met motor uit. km-teller moet verlichting hebben.
Belangrijk: Zorg dat je technische gegevens bij je hebt van dat bami blok. Zonder gaat waarschijnlijk niet lukken. Blokcode moet op je technische gegevens staan, dus de code waar het bloknummer mee begint. Zodat duidelijk is dat het om die motor gaat.
Omdat je al brommerkenteken hebt zul je niet hoeven aantonen uit welk jaar hij is. Als de brommer door schouwing op kenteken is gekomen staat er ergens eerste afgifte 2005 ofzo dus dat is ongunstig voor je verzekering en wegenbelasting. Dus even het daadwerkelijke bouwjaar aantonen adv de lijsten van de HVN website, anders een bouwjaarverklaring van Honda NL (had ik). Scheelt toch weer zo'n 150 euro per jaar ofzo(verz + bel).
Knippers niet verplicht, maar als ze erop zitten moeten ze het doen + aan wat eisen voldoen (minimaal x cm van frame af bv). Denk ook aan de borging van de assen. Achterbrugas + voor & achteras. Zelfborgende moeren mogen ook, wel zo handig.
Niels: Jij kunt op die Baja toch een bami koplampje knutselen? Is dat ook weer klaar. Desnoods schakel je één lamp uit en gebruik je er maar één. Hij gaat als motor neem ik aan?
Bij de keuring van mijn Benly 90S werd hij afgekeurd, niet vanwege lichtbeeld (Japans, dus ook verkeerde kant eigenlijk) maar omdat hij geen stadsverlichting had (verplicht vanaf bepaald jaar). Licht kan niet uit bij een Benly en bij die Baja vast ook niet, dus daar had ik niet aan gedacht. Maar moest dus echt. Dus ik snel naar huis geracet, een CD50 lampunit gepakt, gat erin geboord, tellerlampje erin geknutseld en aangesloten. Mocht constant meebranden, dat deed hij dan ook. Toen goedgekeurd.
Dus check die voertuigeisen even, of het voor jou ook verplicht is.
Als iemand nog spiegels moet hebben, laat maar weten. Ik heb orgi CD/SS maar ook universele die je gewoon met klemmen om je stuur klemt, ideaal voor als er geen voorziening is voor orgi.
Was € 153,25 maar was omdat hij nog geen kenteken had. Als je al brommerkenteken hebt zal het deel 'Identificatie' twv € 53,00 wegvallen.
Eelco: Gewoon spiegels monteren, ik geloof dat alleen links verplicht is maar doe maar gewoon allebei. Remlicht moet het minimaal op 1 rem doen (weet even niet meer of dat voor of achter was) maar doe maar gewoon allebei, voorrem incl schakelaar heb ik wel voor je evt. Toeter moet je hebben en moet het, net als remlicht, doen op de accu, dus ook met motor uit. km-teller moet verlichting hebben.
Belangrijk: Zorg dat je technische gegevens bij je hebt van dat bami blok. Zonder gaat waarschijnlijk niet lukken. Blokcode moet op je technische gegevens staan, dus de code waar het bloknummer mee begint. Zodat duidelijk is dat het om die motor gaat.
Omdat je al brommerkenteken hebt zul je niet hoeven aantonen uit welk jaar hij is. Als de brommer door schouwing op kenteken is gekomen staat er ergens eerste afgifte 2005 ofzo dus dat is ongunstig voor je verzekering en wegenbelasting. Dus even het daadwerkelijke bouwjaar aantonen adv de lijsten van de HVN website, anders een bouwjaarverklaring van Honda NL (had ik). Scheelt toch weer zo'n 150 euro per jaar ofzo(verz + bel).
Knippers niet verplicht, maar als ze erop zitten moeten ze het doen + aan wat eisen voldoen (minimaal x cm van frame af bv). Denk ook aan de borging van de assen. Achterbrugas + voor & achteras. Zelfborgende moeren mogen ook, wel zo handig.
Niels: Jij kunt op die Baja toch een bami koplampje knutselen? Is dat ook weer klaar. Desnoods schakel je één lamp uit en gebruik je er maar één. Hij gaat als motor neem ik aan?
Bij de keuring van mijn Benly 90S werd hij afgekeurd, niet vanwege lichtbeeld (Japans, dus ook verkeerde kant eigenlijk) maar omdat hij geen stadsverlichting had (verplicht vanaf bepaald jaar). Licht kan niet uit bij een Benly en bij die Baja vast ook niet, dus daar had ik niet aan gedacht. Maar moest dus echt. Dus ik snel naar huis geracet, een CD50 lampunit gepakt, gat erin geboord, tellerlampje erin geknutseld en aangesloten. Mocht constant meebranden, dat deed hij dan ook. Toen goedgekeurd.
Dus check die voertuigeisen even, of het voor jou ook verplicht is.
Als iemand nog spiegels moet hebben, laat maar weten. Ik heb orgi CD/SS maar ook universele die je gewoon met klemmen om je stuur klemt, ideaal voor als er geen voorziening is voor orgi.
- nielspbr
- Mr Kockengen
- Berichten: 16275
- Lid geworden op: 02 mar 2009 17:50
- Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
- Locatie: Kockengen
Re: SS50 naar Motorkent.
Ok, geen stadsverlichting en geen 12V accu dus ook geen toeter en remlicht bij motor uit. Het wordt dus tijd voor een bamidraadboom... (in de originele draadboom wordt niet geknipt want die zijn er niet meer!)
O ja, de knippers staan te dichtbij elkaar.
Ik ga nog eens 2x nadenken...
O ja, de knippers staan te dichtbij elkaar.
Ik ga nog eens 2x nadenken...
-
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 137
- Lid geworden op: 06 mar 2011 13:58
- Locatie: Alphen aan den Rijn
- Contacteer:
Re: SS50 naar Motorkent.
Als ze toch niet verplicht zijn... Hintnielspbr schreef:O ja, de knippers staan te dichtbij elkaar.
Laatst gewijzigd door F!MO op 29 jun 2011 18:56, 1 keer totaal gewijzigd.
- gerbrandicus
- Astrealover
- Berichten: 1977
- Lid geworden op: 27 jan 2007 21:18
- Locatie: Gorinchem
Re: SS50 naar Motorkent.
Ik kan die voertuigeisen zo snel niet vinden. Maar als hij van voor een bepaald jaar is hoef je bv geen knippers.
Ik dacht iets van 1996. Stadslicht hoef jij misschien ook niet.
Maar ach, dat zijn toch allemaal kleinigheden!
Accu, toeter en remlicht is ook zo gedaan, kop op!
Als je wilt kun je een keer langskomen, maken we dat ding gewoon klaar. Ik heb hier kilometers bedrading.
Ik dacht iets van 1996. Stadslicht hoef jij misschien ook niet.
Maar ach, dat zijn toch allemaal kleinigheden!
Accu, toeter en remlicht is ook zo gedaan, kop op!
Als je wilt kun je een keer langskomen, maken we dat ding gewoon klaar. Ik heb hier kilometers bedrading.
- nielspbr
- Mr Kockengen
- Berichten: 16275
- Lid geworden op: 02 mar 2009 17:50
- Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
- Locatie: Kockengen
Re: SS50 naar Motorkent.
Zitten erop en ze doen het en gaan er zeker niet af.F!MO schreef:Als ze zocht niet verplicht zijn... Hintnielspbr schreef:O ja, de knippers staan te dichtbij elkaar.
(Knipperen ook weer anders dan anders, afwisselend voor/achter ipv alletwee tegelijk)
@jaimy, dat hou ik in gedachten.
-
- The 4T-MSB is my life!
- Berichten: 1424
- Lid geworden op: 31 jan 2007 13:56
- Locatie: Den Haag
Re: SS50 naar Motorkent.
Niels waarom haal je die knippers er niet gewoon af voor de keuring? Dan kun je ze daarna gewoon weer op schroeven. Zo moeilijk kan het niet zijn..
Re: SS50 naar Motorkent.
Bedankt gerbrandicus
Ik ben KM teller Totaal vergeten .
en KM teller verlichting is ook een goeie
Ik heb nog wel 2 spiegels van een oude honda.
En ik heb altijd ruzie met accu's en bedrading.
Misschien doe ik zoals jij bedoelt , alleen KMteller verlichting / Remlicht / claxon / neutraal licht op de accu.
dus gewoon met 1 vol geladen erheen gaan. en dan later gewoon weer op de spoelen doen.
Iemand documentatie van een 125cc Orion motorblok voor me toevallig ?
Ik ben KM teller Totaal vergeten .
en KM teller verlichting is ook een goeie
Ik heb nog wel 2 spiegels van een oude honda.
En ik heb altijd ruzie met accu's en bedrading.
Misschien doe ik zoals jij bedoelt , alleen KMteller verlichting / Remlicht / claxon / neutraal licht op de accu.
dus gewoon met 1 vol geladen erheen gaan. en dan later gewoon weer op de spoelen doen.
Iemand documentatie van een 125cc Orion motorblok voor me toevallig ?
dnepr k650 , ural m72 , suzuki sv650 , honda ss50 , armstrong mt500
-
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 182
- Lid geworden op: 28 jan 2007 00:11
- Locatie: randstad
Re: SS50 naar Motorkent.
Dat zou een probleem kunnen zijn dat afwisselend.nielspbr schreef: (Knipperen ook weer anders dan anders, afwisselend voor/achter ipv alletwee tegelijk)
cb125s 1978
SS50M 1973
SS50M 1973
-
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 137
- Lid geworden op: 06 mar 2011 13:58
- Locatie: Alphen aan den Rijn
- Contacteer:
Re: SS50 naar Motorkent.
Zou ze er ook niet blijvend afhalen, maar als ze te dicht bij elkaar staan, dan zou ik ze voor de keuring verwijderen om daarna weer terug te zetten.nielspbr schreef:Zitten erop en ze doen het en gaan er zeker niet af.F!MO schreef:Als ze toch niet verplicht zijn... Hintnielspbr schreef:O ja, de knippers staan te dichtbij elkaar.
Maar weet je zeker dat ze te dicht bij elkaar zitten? Er hoeft maar 18cm tussen te zitten...
-
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 182
- Lid geworden op: 28 jan 2007 00:11
- Locatie: randstad
Re: SS50 naar Motorkent.
cb125s 1978
SS50M 1973
SS50M 1973
-
- chaly addict
- Berichten: 18901
- Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
- Bezit: Een hamer
- Locatie: Milsbeek
Re: SS50 naar Motorkent.
Voor de liefhebbers: http://wetten.overheid.nl/BWBR0025798
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.
-
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 182
- Lid geworden op: 28 jan 2007 00:11
- Locatie: randstad
Re: SS50 naar Motorkent.
NIX schreef:Voor de liefhebbers: http://wetten.overheid.nl/BWBR0025798
Hoofdstuk 5 permanente eisen
afdeling 4 motorfietsen
en afdeling 6 bromfietsen
Dan links in het gekleurde balkje klikken voor de volledige tekst .
cb125s 1978
SS50M 1973
SS50M 1973
-
- chaly addict
- Berichten: 18901
- Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
- Bezit: Een hamer
- Locatie: Milsbeek
Re: SS50 naar Motorkent.
Laat ze maar lekker zoeken, er zijn toch steeds beterweters.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.