Versnellingsbakken-, oliepompen-, koppelingenratio (Faq)

Onderhoud tips, en vaak voorkomende technische problemen.
Plaats reactie
Lejon
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1383
Lid geworden op: 24 jan 2009 12:55
Bezit: Honda ss50zk3 "78 "Black Betty" - Op de eeuwige jachtvelden
Skyteam Dax "05 "Lisa" - Geruild
Honda CD50H "Lola" - Geruild
Honda ss50m "75 "Elianne" - Geruild
Honda st50g "72 - Verkocht
Jincheng J1 "98 - Nu in bezit
Locatie: Leimuiden

Versnellingsbakken-, oliepompen-, koppelingenratio (Faq)

Bericht door Lejon »

Ik was aan het zoeken naar de lifan 110 4speed gear ratio en de ss50 4 speed gear ratio. En toen kwam ik een stukje tegen wat superhandig kan zijn! Er staat vanalles in over gear ratio's, oliepompdiktes, primair/secundair koppelingstandwielratio. Veel dingen waren misschien al bekend maar verspreid over t hele board. Hier dus een stukje wat alles duidelijk met foto onderbouwing samenvat.

Nog even voor de duidelijkheid: Ik heb dit stukje niet geschreven, maar ene "zippy" op gotwarrior.co.uk
(Bronvermelding onderaan voor het originele stukje)

Quote:
3 SPEED

ST50/70 ATC70 CT70 ZB50 C50/70/90
1 11---36
2 18---31
3 21---25


Z50R Z50AK0-78
1 11---35
2 17---31
3 21---25
Most have 22 teeth kickstart gears but some have 21.


4 SPEED

SS50 CT70H SL70.
1 13---35
2 17---31
3 20---26
4 24---23
Kickstart is 24 teeth.

ATC70

1 11---36
2 16---31
3 20---27
4 23---24
No kickstart fitted,but the one you need is 21 teeth.

Lifan 110.
This is a primary clutch engine.
1 11---36
2 16---31
3 20---27
4 23---24
Kickstart is 21.
This engine is the same gearing as the ATC70.

Nice 110.
This is a secondery clutch engine.
1 12---34
2 17---29
3 21---26
4 24---23
Kickstart is 22.

S65

1 12---36
2 18---29
3 21---26
4 23---24
Kickstart 23 teeth.

TRX90 QUAD.
This is a secondery clutch engine.
1 12---34
2 16---31
3 20---26
4 24---23
No kickstart fitted.

ZONGER 110.
This is a secondery clutch engine.
1 11---35
2 17---29
3 22---26
4 24---22?
Kickstart is 21.

One i found listed on the net.
DRP
1 12---36
2 17---29
3 21---26
4 23---24


Clutch's
C50/70/90 ATC70 Z50 ST50/70 CT70
Semi-auto
17---69
18---67

Manual.
SS50
16---69

CT70H S65
17---69
18---67

Rare S65
20---65


OIL PUMPS.
C70 3.25MM
C90 7.0MM
Most chinky 110 engines 8.0mm
TRX90 Quad 8.8mm this is a 225% upgreade pump.
Honda part number is 15100-GBG-931

Afbeelding

Afbeelding



Kickstarts.

Afbeelding

How the kickstart works/fits on most chinky engines. This is not found on Honda engines.

Afbeelding

Here's some that I've collected.

Honda 4 Speed Gearbox SS50

Mainshaft Layshaft Ratio Kickstart Clutch Primary Ratio Overall Ratios
1st 13 35 2.692 24 16 69 4.313 11.609
2nd 17 31 1.824 7.866
3rd 20 26 1.3 5.606
4th 24 23 0.958 4.131


Honda ATC70 4 Speed Gearbox

Mainshaft Layshaft Ratio Kickstart Clutch Primary Ratio
1st 11 36 3.273 18 67 3.722 12.182
2nd 16 31 1.938 7.213 Mainshaft 2nd 23431-065-901
3rd 20 27 1.35 5.025 Mainshaft 3rd 23451-065-901
4th 23 24 1.043 3.882 Mainshaft Gear 23471-065-901


Honda 3 Speed Gearbox 50/70

Mainshaft Layshaft Ratio Clutch Primary Ratio
1st 11 37 3.364 18 67 3.722 12.522
2nd 17 31 1.824 6.789
3rd 21 25 1.19 4.429

Honda 3 Speed Gearbox 90

Mainshaft Layshaft Ratio Kickstart Clutch Primary Ratio
1st 12 34 2.833 22 17 69 4.059 11.499
2nd 17 28 1.647 6.685
3rd 22 23 1.045 4.241


Honda 5 Speed Gearbox SS50

Mainshaft Layshaft Ratio Kickstart Clutch Primary Ratio
1st 12 36 3 23 16 69 4.313 12.938
2nd 17 30 1.765 7.612
3rd 20 28 1.4 6.038
4th 22 25 1.136 4.899
5th 24 23 0.958 4.131

Honda Nice 4 Speed Gearbox

Overall Ratios
Mainshaft Layshaft Ratio Kickstart Clutch Primary Ratio
1st 12 34 2.833 22 17 69 4.059 11.500
2nd 17 29 1.706 6.924
3rd 21 26 1.238 5.025
4th 24 23 0.958 3.890


Takegawa 5 Speed Street Gearbox
Mainshaft Layshaft Ratio Kickstart Clutch Primary Ratio
1st 14 33 2.357 25 18 67 3.722 8.774
2nd 17 30 1.765 6.570
3rd 20 28 1.4 5.211
4th 22 25 1.136 4.228
5th 24 23 0.958 3.566



Afbeelding

Afbeelding

More on oil pumps.
Left 6v with drive and right 12v with drive.

Afbeelding

C70 C90 TRX90 note how the TRX90 one has more clearance around it for the bigger oil flow.

Afbeelding

6v case on top of 12v case showing the difference between the oilways for the pumps.

Afbeelding

Black smug is the bit you have to grind out to make the 6v case fit the 12v oil pump.

Afbeelding


To make it look like the 12v one.

Afbeelding

As a side note you can get uprated 6v oilpumps somepeople fit them to bigbore monkeybikes,think they cost about £50+

Most clutchs 6v or 12v manual and semi-auto are 17-69 or 18-67,but you can get others aswell 16-69 for the SS50 and a very rare one fitted to some S65's 20-65,have this one fitted in my C90 engined Dax with a ATC70 4 speed gearbox.
Small clutch gearwheels 20-18-17-16.

Afbeelding


Large gearwheels.
69
67
65

Afbeelding


All will fit the same manual clutch body Honda or chinky.

Bron: http://gotwarrior.co.uk/monkeyrun/forum ... =27&t=4292
Laatst gewijzigd door Lejon op 20 mei 2013 14:12, 1 keer totaal gewijzigd.
"Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebars to the saddle"

Lejon
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1383
Lid geworden op: 24 jan 2009 12:55
Bezit: Honda ss50zk3 "78 "Black Betty" - Op de eeuwige jachtvelden
Skyteam Dax "05 "Lisa" - Geruild
Honda CD50H "Lola" - Geruild
Honda ss50m "75 "Elianne" - Geruild
Honda st50g "72 - Verkocht
Jincheng J1 "98 - Nu in bezit
Locatie: Leimuiden

Re: Versnellingsbakken-, oliepompen-, koppelingenratio (Faq)

Bericht door Lejon »

Mochten Henkjan of Niels dit ook een zinnig stukje vinden kan een van jullie het dan in de faq plaatsen?
"Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebars to the saddle"

Lejon
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1383
Lid geworden op: 24 jan 2009 12:55
Bezit: Honda ss50zk3 "78 "Black Betty" - Op de eeuwige jachtvelden
Skyteam Dax "05 "Lisa" - Geruild
Honda CD50H "Lola" - Geruild
Honda ss50m "75 "Elianne" - Geruild
Honda st50g "72 - Verkocht
Jincheng J1 "98 - Nu in bezit
Locatie: Leimuiden

Re: Versnellingsbakken-, oliepompen-, koppelingenratio (Faq)

Bericht door Lejon »

Toevoeging:
Versnellingsbakverhoudingen van een lifan 150 zijn trouwens hetzelfde als die van een ATC70 en Lifan 110
"Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebars to the saddle"

Plaats reactie