Allen,
Mijn buurvrouw is dankzij haar echtscheiding achtergebleven met een fraaie originele C100, die haar ex ooit op een beurs had gekocht, echter zonder papieren o.d. Wel zit er op het rechterzijdeksel een dealerplaatje van een motor/scooterhandel in Engeland, waar de C100 dus kennelijk ooit is verkocht, maar die bestaat niet meer volgens Google.
Ik heb het ding voor buuv weer aan de praat gekregen, probleem is echter nog dat de RDW ooit desgevraagd door haar geen kenteken wou afgeven, omdat volgens hem het framenr./VIN 'niet door de fabrikant is aangebracht'.
Dat begrijp ik niet, want het framenr. C100G-033390 zit m.i. waar het hoort (links boven het blok) en ziet er ook overigens normaal uit (zie bijgaande foto's). Daar staat echter tegenover dat ik in de diverse Honda-framenr.-bronnen geen aanwijzing heb kunnen vinden dat het framenr. inderdaad wel klopt.
Weten jullie raad over dat framenr en/of hoe anders een nieuwe RDW-poging aan te pakken?
b.v.d. Jur
VIN C100 uit Engeland
-
- 4T-MSB heilige
- Berichten: 5195
- Lid geworden op: 28 jan 2007 12:11
- Bezit: wat je bezit is onderweg naar anderen.
- Locatie: Nijmegen
Re: VIN C100 uit Engeland
Dat is inderdaad geen origineel frame nummer.
Wel een mooie c100, dat wel.
Wel een mooie c100, dat wel.
Gaat het niet zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat!
Roxanne schreef:Donder lomp jaaahh
-
- moppersmurf
- Berichten: 8904
- Lid geworden op: 28 jan 2007 21:51
- Bezit: paar brommers
- Locatie: neede gelderland
Re: VIN C100 uit Engeland
dat nummer ziet er echt niet origineel uit.
ik zou zeggen dat nummer origineel is in C 1 daar na lijkt er aan geklooid.
maar zo als ik kijk lijkt hij ook gepoedercoat,
waarschijnlijk het originele nummer er uit gestraald/geschuurd en vervolgens dit nummer er in getikt,
een c100 met een verkloot nummer is waardeloos, een frame met nummer kan je wel van ebay plukken dan alles om bouwen. dan heb je een geweldig brommertje maar dat zal waarschijnlijk te veel werk zijn of te veel kosten,
frame zou voor 150 wel te vinden moeten zijn keuren kost ook zo iets.
ik zou zeggen dat nummer origineel is in C 1 daar na lijkt er aan geklooid.
maar zo als ik kijk lijkt hij ook gepoedercoat,
waarschijnlijk het originele nummer er uit gestraald/geschuurd en vervolgens dit nummer er in getikt,
een c100 met een verkloot nummer is waardeloos, een frame met nummer kan je wel van ebay plukken dan alles om bouwen. dan heb je een geweldig brommertje maar dat zal waarschijnlijk te veel werk zijn of te veel kosten,
frame zou voor 150 wel te vinden moeten zijn keuren kost ook zo iets.
ik praat niet alleen maar poep
bami = bami. troep = troep.
bami = bami. troep = troep.
- ReezYard
- 4T-MSB addict
- Berichten: 687
- Lid geworden op: 27 jan 2007 22:23
- Locatie: Cheese Town (N-H).
- Contacteer:
Re: VIN C100 uit Engeland
De C90 Club in Engeland kan je zeker uitsluitsel geven over het framenummer:
http://c90club.co.uk
Wat mij betreft ziet 't er redelijk legitiem uit!
http://c90club.co.uk
Wat mij betreft ziet 't er redelijk legitiem uit!
Groet, ennuh...... gas zit rechts!
Re: VIN C100 uit Engeland
ReezYard schreef:De C90 Club in Engeland kan je zeker uitsluitsel geven over het framenummer:
http://c90club.co.uk
Wat mij betreft ziet 't er redelijk legitiem uit!
Honda gebruikt(e) cijfers en letters van een ander formaat en andere vormgeving. Mogelijk is een vervangend frame gebruikt na bijv een schade.Het was vroeger niet ongebruikelijk dat de dealer/ reparateur in het vervangende frame het oude nummer insloeg. Hier is dat niet meer toegestaan.
Rondom het nummer zijn ook de puntlassen niet meer te zien, er is dus ter plekke wat werk verricht.
Een correct nummer van een C 100
- nielspbr
- Mr Kockengen
- Berichten: 16275
- Lid geworden op: 02 mar 2009 17:50
- Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
- Locatie: Kockengen
Re: VIN C100 uit Engeland
Zie bijvoorbeeld de kompleet andere "9"
-
- moppersmurf
- Berichten: 8904
- Lid geworden op: 28 jan 2007 21:51
- Bezit: paar brommers
- Locatie: neede gelderland
Re: VIN C100 uit Engeland
bij mijn blauwe staat ook het cijfer na de streep. c100-A
en het nummer staat er origineel zo strak in dat je er een liniaal langs kan leggen.
het cijfer 9 is inderdaad ook anders.
dat is voor het rdw al voldoende om te zeggen dat het nummer niet klopt.
en het nummer staat er origineel zo strak in dat je er een liniaal langs kan leggen.
het cijfer 9 is inderdaad ook anders.
dat is voor het rdw al voldoende om te zeggen dat het nummer niet klopt.
ik praat niet alleen maar poep
bami = bami. troep = troep.
bami = bami. troep = troep.
-
- chaly addict
- Berichten: 18901
- Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
- Bezit: Een hamer
- Locatie: Milsbeek
Re: VIN C100 uit Engeland
Probeer de DVLA eens aan te schrijven of zij dit nummer al hebben uitgeschreven voor export. Dat gaat eigenlijk alleen maar als je een idee hebt wat het Engelse kenteken was. Met die info maak je meer kans. Juist omdat onduidelijk is waarom er een afwijkend lettertype is gebruikt, zijn documenten nodig. In het verleden is wel vaker een nummer ingeslagen door een ander dan de RDW. Als het in de UK legaal gebeurd is, mag dat voor de RDW geen reden zijn het voertuig te weigeren.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.
Re: VIN C100 uit Engeland
(Met excuus voor de vertraging:)
Veel dank aan allen voor de snelle en duidelijke antwoorden. Hopelijk vind ik toch nog een oplossing (uiteindelijk wil ik nl. ook zelf met het ding gaan rijden). Wordt t.z.t. wellicht vervolgd.
Veel dank aan allen voor de snelle en duidelijke antwoorden. Hopelijk vind ik toch nog een oplossing (uiteindelijk wil ik nl. ook zelf met het ding gaan rijden). Wordt t.z.t. wellicht vervolgd.