Heb hier een ss50 blok met drp langeslag kruk 52mm en 51mm boring dus 106cc ongeveer
dit met OT72 kop en juiste zuiger
Rijdt heel goed alleen valt die niet stil met stationair schroef uit?
Al getest met 2 carburatoren
Blijft mooi lopen maar nog net iets te hoog naar mn zin.
Wat kan nu de oorzaak zijn?Toch valse lucht ergens tussen spruit en blok en carb?
Lekkende kleppen of ergens anders een lek?
stationair iets te hoog gaat en gaat niet meer lager bij ss blok
- Daan1508
- 4T-MSB addict
- Berichten: 524
- Lid geworden op: 04 feb 2015 13:51
- Bezit: 1971 C50
1978 C90 dikke harrie - Locatie: Gouda
Re: stationair iets te hoog gaat en gaat niet meer lager bij ss blok
Valse lucht! Check alle pakkingen eens!
-
- 4T-MSB addict
- Berichten: 528
- Lid geworden op: 02 feb 2007 09:58
- Bezit: st1300 st50 s65 etc
- Locatie: Zeebrugge
Re: stationair iets te hoog gaat en gaat niet meer lager bij ss blok
denk eerder iets aan die kop want vroeger stond die bij mij op een ST50 blok full 72cc toen met 47mm zuiger en had toen ook dit probleem
met een cb200 carburator er op vroeger..
MAAR ik ga nog eens de pakkingen vernieuwen wie weet...
Het is een 72 kop met een D bougie ook geen C dus groter tapgat of origineel zo gemaakt ook geen idee??
met een cb200 carburator er op vroeger..
MAAR ik ga nog eens de pakkingen vernieuwen wie weet...
Het is een 72 kop met een D bougie ook geen C dus groter tapgat of origineel zo gemaakt ook geen idee??
-
- 4T-MSB zombie
- Berichten: 2625
- Lid geworden op: 28 jan 2007 22:19
- Bezit: Vaillante;
MSX125
ST70
Z50A K3
En een berg projectjes - Locatie: Santa-Cruz, Belgium
Re: stationair iets te hoog gaat en gaat niet meer lager bij ss blok
Nee, D wordt gebruikt als overmaat. Origineel altijd een C bougie.
Grote kans dat je daar valse lucht trekt ook
Grote kans dat je daar valse lucht trekt ook
-
- 4T-MSB addict
- Berichten: 528
- Lid geworden op: 02 feb 2007 09:58
- Bezit: st1300 st50 s65 etc
- Locatie: Zeebrugge
Re: stationair iets te hoog gaat en gaat niet meer lager bij ss blok
Eerst eens simpele spruitstuk met goede pakkingen proberen en carburator meer horizontaal
Staat nu zoals ss beetje schuin ook maar isolator ertussen om op te hogen zou de boosdoener kunnen zijn ook
op mijn S65
Indien dit allemaal niet helpt zet ik er een andere goede ot kop op nog eens..
Rijd wel goed anders en mooi kleur bougie ook,vreemd fenomeen dat stationair gedoe maar we zoeken verder
-
- 4T-MSB zombie
- Berichten: 2625
- Lid geworden op: 28 jan 2007 22:19
- Bezit: Vaillante;
MSX125
ST70
Z50A K3
En een berg projectjes - Locatie: Santa-Cruz, Belgium
Re: stationair iets te hoog gaat en gaat niet meer lager bij ss blok
Ik denk gewoon logisch na omdat je zegt dat je het op het blok waar de kop van komt ook had.
Nu, een deftige garage kan die D terug naar een C brengen
Nu, een deftige garage kan die D terug naar een C brengen
-
Online
- chaly addict
- Berichten: 18901
- Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
- Bezit: Een hamer
- Locatie: Milsbeek
Re: stationair iets te hoog gaat en gaat niet meer lager bij ss blok
Waarom zou je? En waarom zou een D bougie voor valse lucht of een verhoogd stationair toerental zorgen? Als er al een lek zit bij de bougiedraad, zal die voor compressieverlies zorgen. Het pakkingvlak moet nagekeken en gevlakt, van cilinder 2x spruit en carb.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.
-
- 4T-MSB zombie
- Berichten: 2625
- Lid geworden op: 28 jan 2007 22:19
- Bezit: Vaillante;
MSX125
ST70
Z50A K3
En een berg projectjes - Locatie: Santa-Cruz, Belgium
Re: stationair iets te hoog gaat en gaat niet meer lager bij ss blok
Het moet haast van de kop komen vermits hij het op een ander blok ook had.
En ik ga ervan uit dat hij wel overal nieuwe dichtingen gebruikt heeft en hierop gelet heeft (als ik z'n topics zie ga ik ervan uit dat hij weet waar hij mee bezig is)
-
- 4T-MSB addict
- Berichten: 528
- Lid geworden op: 02 feb 2007 09:58
- Bezit: st1300 st50 s65 etc
- Locatie: Zeebrugge
Re: stationair iets te hoog gaat en gaat niet meer lager bij ss blok
Gevonden .Oorzaak toch pakkingen tussen spruitstuk...
Probleem was ook uitgelubberde draadtap en slecht afsluitende isolator type zoals C50 OT maar uitgevijld naar gat OT kop, die ik dan gebruikte onder kitaco spruitstuk van 24mm
Daar stond dan een een cylinder carb op origineel keihin van een cb125 model jaren 70 met 24mm uitgang
Ga nu zoeken naar spruitstuk die van de eerste keer hoog genoeg komt zonder isolator onder het spruitstuk.
Draad in kop hersteld met helicoil.
Probleem was ook uitgelubberde draadtap en slecht afsluitende isolator type zoals C50 OT maar uitgevijld naar gat OT kop, die ik dan gebruikte onder kitaco spruitstuk van 24mm
Daar stond dan een een cylinder carb op origineel keihin van een cb125 model jaren 70 met 24mm uitgang
Ga nu zoeken naar spruitstuk die van de eerste keer hoog genoeg komt zonder isolator onder het spruitstuk.
Draad in kop hersteld met helicoil.