Ape100 schreef: ↑24 feb 2019 22:55
nielspbr schreef: ↑05 feb 2019 21:06
De keuring? Hij wordt pas gekeurd op de 22e, m.a.w. dat weet ik nog niet.
De ape zelf was een zoekopdracht. Je kan bij de vorige uitlaadactie een glimp van de ape zien.
Dag Nielspbr ,
Ben je al aant rond tuffen met je Ape ?
Nope. Afgekeurd, geen E-keur op de banden en de achterste knipperlichten waren niet volledig zichtbaar langs de nummerplaat.
Er was nog wat met de bouwjaarverklaring maar dat is verholpen.
Nieuwe banden zijn besteld, en de knipperlichten gaan nog wat verder uit elkaar.
(De kleinste nederlandse plaat is 21,5 cm breed, eigenlijk staat er in de regels dat de afstand tussen de knipperlichten iets van minimaal 182 mm moet zijn. Probleem is dat de meetmethode voorschrijft dat men achter de motor gaat staan en dan moeten beide knipperlichten helemaal zichtbaar zijn. En dat zijn ze bij die 18cm dus niet omdat de knipperlichten niet boven (of onder) de plaat zitten.)
Voor de rest is de ape in lelystad goedgekeurd maar moet ie nog een keer langs een normaal keuringsstation voor die laatste 2 puntjes.
ps. De afgekeurde banden zijn overigens de IRC MBR-750 [120 / 80-12 65J TL]. Dit is de correcte spec voor de type D, die heeft namelijk een load index van 65 nodig ipv de niet type d's die het met een loadindex van 54 mogen doen. Raar.