Mijn C50+CD50
- robertsp
- The 4T-MSB is my life!
- Berichten: 1950
- Lid geworden op: 13 apr 2011 09:03
- Bezit: C50, CD50, Amigo
- Locatie: Zoetermeer
- Contacteer:
Re: Mijn C50+CD50
- robertsp
- The 4T-MSB is my life!
- Berichten: 1950
- Lid geworden op: 13 apr 2011 09:03
- Bezit: C50, CD50, Amigo
- Locatie: Zoetermeer
- Contacteer:
Re: Mijn C50+CD50
Gisteren wat inkopen gedaan, genoeg vergeten uiteraard.
Probeer nu de bok erin te krijgen, wil natuurlijk niet echt. Maarrrr Mijn achterband is veel te groot ook. Wat voor maximale kan er bij een bok? 2.75 of 2.50? En zijn er verschillen in velgen, aangezien er nu wel een heel giga band op zit.
Probeer nu de bok erin te krijgen, wil natuurlijk niet echt. Maarrrr Mijn achterband is veel te groot ook. Wat voor maximale kan er bij een bok? 2.75 of 2.50? En zijn er verschillen in velgen, aangezien er nu wel een heel giga band op zit.
- robertsp
- The 4T-MSB is my life!
- Berichten: 1950
- Lid geworden op: 13 apr 2011 09:03
- Bezit: C50, CD50, Amigo
- Locatie: Zoetermeer
- Contacteer:
Re: Mijn C50+CD50
En nu ga ik klagen ook, stom tering gezeik allemaal. Kan al amper wat met die klote rug en nu ligt alles vol met onderdelen en niets werkt, jippie.
Heb mij op laten halen bij Kjell omdat ik gewoon niet meer kon, zakte regelmatig door een been.
Heb mij op laten halen bij Kjell omdat ik gewoon niet meer kon, zakte regelmatig door een been.
- robertsp
- The 4T-MSB is my life!
- Berichten: 1950
- Lid geworden op: 13 apr 2011 09:03
- Bezit: C50, CD50, Amigo
- Locatie: Zoetermeer
- Contacteer:
Re: Mijn C50+CD50
Waar ben ik aan begonnen, de kleuren van de bedrading slaan nergens op op sommige plekken. Tapeje hier tapeje daar.
Niet het juiste gereedschap om vliegwiel eraf te halen.
Uit de ontsteking komt:
Zwart
Geel
Groen
Blauw
Dan zou je toch zeggen dat er een voor neutraal contact is?
Of is de lichtspoel zwevend en de andere twee voor de rest? Of hoe zat het?
Dat piefje voor neutraalcontact zit er wel, leek mij wel leuk om werkend te hebben op m'n teller.
Niet het juiste gereedschap om vliegwiel eraf te halen.
Uit de ontsteking komt:
Zwart
Geel
Groen
Blauw
Dan zou je toch zeggen dat er een voor neutraal contact is?
Of is de lichtspoel zwevend en de andere twee voor de rest? Of hoe zat het?
Dat piefje voor neutraalcontact zit er wel, leek mij wel leuk om werkend te hebben op m'n teller.
- nielspbr
- Mr Kockengen
- Berichten: 16256
- Lid geworden op: 02 mar 2009 17:50
- Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
- Locatie: Kockengen
Re: Mijn C50+CD50
Voor de neutraalschakelaardraad even kijken welke draad er bij die zwarte prop boven de uitgaande as zit.
- robertsp
- The 4T-MSB is my life!
- Berichten: 1950
- Lid geworden op: 13 apr 2011 09:03
- Bezit: C50, CD50, Amigo
- Locatie: Zoetermeer
- Contacteer:
Re: Mijn C50+CD50
Ja aan dat piefje zit dus niets, dus vroeg ik mij af waar de vier draden dan van waren. Ik dacht misschien een afgeknipt, is wel meer geknipt en geplakt hier.
Als allevier die draden nuttig zijn, kan ik er dan gewoon een draad aansolderen?
Als allevier die draden nuttig zijn, kan ik er dan gewoon een draad aansolderen?
-
- 4T-MSB addict
- Berichten: 938
- Lid geworden op: 06 aug 2012 21:12
- Bezit: C50 TT
Bakbrommer met C50 OT
Peda Chip
Re: Mijn C50+CD50
Aan dat piefje moet je dan even een nieuw draadje klemmen. Groen/rood?
- robertsp
- The 4T-MSB is my life!
- Berichten: 1950
- Lid geworden op: 13 apr 2011 09:03
- Bezit: C50, CD50, Amigo
- Locatie: Zoetermeer
- Contacteer:
Re: Mijn C50+CD50
Broem broem staat nog steeds te rusten in m'n schuur helaas, krijg maar niet voldoende ruimte in de woonkamer.
Wil wel tussendoor wat dingen proberen. De mega achterband eraf en een 2.75 erop, kijken of de bok dan wel past.
Er zit dacht ik wel een SS50 achterwiel in, dus even anders dan met m'n C.
Verder moet ik nog terug naar de viertaktschuur, tellerkabel te kort en moet het voorwiel meenemen om een passend wormwiel enzo bij elkaar te zoeken.
Wil wel tussendoor wat dingen proberen. De mega achterband eraf en een 2.75 erop, kijken of de bok dan wel past.
Er zit dacht ik wel een SS50 achterwiel in, dus even anders dan met m'n C.
Verder moet ik nog terug naar de viertaktschuur, tellerkabel te kort en moet het voorwiel meenemen om een passend wormwiel enzo bij elkaar te zoeken.
- robertsp
- The 4T-MSB is my life!
- Berichten: 1950
- Lid geworden op: 13 apr 2011 09:03
- Bezit: C50, CD50, Amigo
- Locatie: Zoetermeer
- Contacteer:
Re: Mijn C50+CD50
Oeps.
Toch vind ik m'n brommer niet bijzonder snel optrekken. Of komt dat door het moment dat er kracht op het tandwiel komt te staan bij het pakken van de koppeling?
Verder vertrouw ik m'n C niet helemaal, de achterkant voelt raar, maar geen idee waardoor.
Weet iemand btw hoe ik een miniem lekje in binnenkant kan fixen? Heb ik al sinds het begin en achterband zit véél eerder zonder druk dan voorband.
Re: Mijn C50+CD50
Omdat dat tandwiel zo versleten is bedoel je? En dat denk je te wijten aan de hoge krachten?
Want dat is niet zo. Dit is gewoon het resultaat van een versleten ketting. Als je op tijd je ketting vervangt wordt je tandwiel ook niet zo uitgelubberd. Nu moet je ze allebei vervangen.
Plakken
- robertsp
- The 4T-MSB is my life!
- Berichten: 1950
- Lid geworden op: 13 apr 2011 09:03
- Bezit: C50, CD50, Amigo
- Locatie: Zoetermeer
- Contacteer:
Re: Mijn C50+CD50
Bij m'n fiets vervang ik ze altijd ålletwee.Jurrien schreef: ↑09 jun 2020 08:55
Omdat dat tandwiel zo versleten is bedoel je? En dat denk je te wijten aan de hoge krachten?
Want dat is niet zo. Dit is gewoon het resultaat van een versleten ketting. Als je op tijd je ketting vervangt wordt je tandwiel ook niet zo uitgelubberd. Nu moet je ze allebei vervangen.
Ja zie zo'n lekje maar te vinden, plus dat ik vaak m'n binnenband sloop met het afhalen of opdoen van die M45 banden.Plakken
Re: Mijn C50+CD50
Je moet het zelf weten, maar het hoeft echt niet.
Als je je ketting op tijd vervangt gaan je tandwielen veel langer mee.
En tandwielen zijn meestal naar verhouding duurder dan de ketting, ook bij een fiets.
Bovendien is een ketting vervangen zo gepiept en kost tandwielen wisselen flink wat meer tijd.
Ja hey. Welk antwoord had je dan verwacht?
-
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 136
- Lid geworden op: 09 okt 2018 10:15
- Bezit: Zenua 125cc dax imitatie
Re: Mijn C50+CD50
Banden er gewoon af wringen, geen ijzers gebruiken.
Als je de band aan één zijde in de velg duwt kan je de andere zijde over de rand duwen.
Mits wat oefenen lukt dat heel goed.
Mijn opa deed dat al ( en ik snapte er niks van) .
Nu ik wat ouder ben snap ik dat je meer verstand en minder kracht moet gebruiken.
In extreme gevallen gebruikte mijn opa een simpele soeplepel.
Nóóit kapotte binnenband.
Om een nieuwe binnenband te zetten moet je hem ook lichtjes oppompen.
Hopelijk helpt deze tip je om in de toekomst makkelijk je band te fixen.
Ook kan een spuitbusje helpen om verder te kunnen.
Als je de band aan één zijde in de velg duwt kan je de andere zijde over de rand duwen.
Mits wat oefenen lukt dat heel goed.
Mijn opa deed dat al ( en ik snapte er niks van) .
Nu ik wat ouder ben snap ik dat je meer verstand en minder kracht moet gebruiken.
In extreme gevallen gebruikte mijn opa een simpele soeplepel.
Nóóit kapotte binnenband.
Om een nieuwe binnenband te zetten moet je hem ook lichtjes oppompen.
Hopelijk helpt deze tip je om in de toekomst makkelijk je band te fixen.
Ook kan een spuitbusje helpen om verder te kunnen.
Re: Mijn C50+CD50
Altijd eerst controleren of je ventiel niet lekt. Even lekker aan likken, en dan zien of er een bubbeltje komt. Verder niets toe te voegen.
''UNOX MAN''
- gonzo
- The 4T-MSB is my life!
- Berichten: 1185
- Lid geworden op: 17 jul 2012 19:59
- Locatie: Afferden, Limburg
Re: Mijn C50+CD50
Ik doe altijd wat tuf aan me wijsvinger en wrijf dat op het ventiel. Ziet wat beter uit dan aan je ventiel likken..... hej, maar ieder zijn fetisch, Dennis.......
Try and die techniek....... love it.