ReezYard schreef: ↑24 sep 2020 11:56
't Kan simpeler!
'n CD90 blok, heeft de koppeling al aan de 4 versnellingsbak.
Evenals de imitaite versie Zongshen 108cc
De laatste kun je misschien gebruikt nog te pakken krijgen via het Daxboard (B)
Dan is de vraag waarom je een kitaco 108 kit wilt steken op een zc108 natuurlijk. Zijn gewoon oerbetrouwbaar zo. Er ligt hier 1 dat ik ooit nieuw heb gekocht, was toen ook wel 650euro, heeft sindsdien km of 2000 gedaan. Maar wil het niet weg doen wegens niet meer te vinden en jah, wetende monteren en gaan.
CD90 blok kost je natuurlijk een bom geld. Onder de 600 zijn die onvindbaar. Helaas. Wel topbak die dingen. Heb dezelfde bak gemaakt voor in m’n 124, tandwielen besteld van Honda.
Hugooving schreef: ↑24 sep 2020 08:19
Daarbij komt natuurlijk weer de hoge prijs. Er zijn volgens mij ook setjes voor de korte as van de versnellingsbak, maar als ik dan toch bezig ben kan ik net zo goed die drie bak van de cee omtoveren tot 4 bak..
dat zou dan wel met yx bakje kunnen? Of heeft iemand wat tweedehands spul liggen?
Heeft Takegawa idd. Nadeel die p&p koppeling zoals ze noemt, kost meer dan de andere. En 2de hands zijn die ook niet zo dik gezaaid. Wat wel kan is het binnenwerk kopen en een deksel a la china koppeling erop zetten. Kom je wat goedkoper uit.
De goedkoopste 2de hands is de Kitaco superclutch (zelfde carter als cd90). Heb recent ook 1 bij gekocht voor 350. Eigenlijk geen idee waarom ik die bijgekocht heb. Lig hier nog met de natte daytona, droge daytona, gemonteerde superclutch en 3/4 takegawa koppeling (gesloopt om iets te fixen).
Nu al die dingen hebben een lange as nodig. Of je moet binnenwerk p&p kopen en mengen met 1 van de andere deksels