Honda 4takt brommer forum.
- wim V8
- 4T-MSB heilige
- Berichten: 4039
- Lid geworden op: 30 aug 2013 17:43
- Bezit: Honda CB50 '73 (daily)
Honda CD 50 project(compl.in parts)
Honda GiorCub chill 4bak scooter :-)
NSU Prima '57 scooter
Piaggio Ciao '70 (under restoration)
Piaggio Bravo '73(as new) Daily
Piaggio Boxer1.'69(need restoration)
VeloFrejus '50 Jolly motore a rullo.
Demm Turismo quatro tempi '59
Fiat 1100R '68 (summer daily) - Locatie: Castricum
Re: Honda 4takt brommer forum.
quote Gonzo:
Als je al die submerken hier gaat weren,
denk ik dat het een stuk stiller gaat worden.....en op de hondadag ook.
:quote
Precies. Daardoor kwam ik op wat ik in mn eerste post schreef.
Waar zijn de Honda's en hun (huidige)eigenaren.
Dus van de eerste C310's, PC50's en P50's die via Aalst naar nl kwamen, tot aan de laatste SS50's
die tot bijna half jaren '80 nog nieuw in de etalages bij de plaatselijke fietsenmakers stonden.
Gr. Wim.
Als je al die submerken hier gaat weren,
denk ik dat het een stuk stiller gaat worden.....en op de hondadag ook.
:quote
Precies. Daardoor kwam ik op wat ik in mn eerste post schreef.
Waar zijn de Honda's en hun (huidige)eigenaren.
Dus van de eerste C310's, PC50's en P50's die via Aalst naar nl kwamen, tot aan de laatste SS50's
die tot bijna half jaren '80 nog nieuw in de etalages bij de plaatselijke fietsenmakers stonden.
Gr. Wim.
Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.
Link naar mijn Honda's:
viewtopic.php?f=15&t=26869
Link naar mijn Honda's:
viewtopic.php?f=15&t=26869
-
- chaly addict
- Berichten: 18852
- Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
- Bezit: Een hamer
- Locatie: Milsbeek
Re: Honda 4takt brommer forum.
Die mensen zijn nu druk met hun kinderen en kleinkinderen en veel hebben Honda's in hun woonkamer staan en gaan niet naar de HDD. Internet heeft eerst met fora en daarna met FB de plek ingenomen van meetings en flyeren.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.
- wim V8
- 4T-MSB heilige
- Berichten: 4039
- Lid geworden op: 30 aug 2013 17:43
- Bezit: Honda CB50 '73 (daily)
Honda CD 50 project(compl.in parts)
Honda GiorCub chill 4bak scooter :-)
NSU Prima '57 scooter
Piaggio Ciao '70 (under restoration)
Piaggio Bravo '73(as new) Daily
Piaggio Boxer1.'69(need restoration)
VeloFrejus '50 Jolly motore a rullo.
Demm Turismo quatro tempi '59
Fiat 1100R '68 (summer daily) - Locatie: Castricum
Re: Honda 4takt brommer forum.
Oja, feesboek is er ook nog. Dat is niet zo mijn ding.
Daar weet ik niets van, geen lid en zo.
Daar zal het meerendeel wel rondhangen dan.
Gr. Wim.
Daar weet ik niets van, geen lid en zo.
Daar zal het meerendeel wel rondhangen dan.
Gr. Wim.
Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.
Link naar mijn Honda's:
viewtopic.php?f=15&t=26869
Link naar mijn Honda's:
viewtopic.php?f=15&t=26869
-
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 38
- Lid geworden op: 03 jul 2023 19:23
- Bezit: Skyteam PBR
Re: Honda 4takt brommer forum.
Ik zie het voordeel van zo'n streng beleid niet. Naar mijn idee is een forum vooral handig als er zo veel mogelijk mensen kennis en ervaring kunnen delen over het desbetreffende onderwerp.
- gonzo
- The 4T-MSB is my life!
- Berichten: 1181
- Lid geworden op: 17 jul 2012 19:59
- Locatie: Afferden, Limburg
Re: Honda 4takt brommer forum.
Mij maakt het merk niet veel uit, als het maar gerelateerd is aan de 4t honda......
Try and die techniek....... love it.
Re: Honda 4takt brommer forum.
Of die mensen niet naar de HDD gaan en allemaal kleinkinderen hebben weet ik niet.
Het voordeel zou zijn dat je geen berichten hoeft te screenen over een ontsteking en na x zinnen er achter komt dat het over een elektronische ontsteking gaat. Of diverse andere voorbeelden.
Je zou natuurlijk een Forum onderdeel kunnen maken, zeg 'puristen forum, stel hier je vragen over je 100% originele Honda van voor 1985 (?)'. Maar dat levert ongetwijfeld te veel werk op voor mod's vanwege de verkeerd geplaatste onderwerpen etc...
Zoals ik al typte, ik sla me er hoe dan ook wel door heen.
Het voordeel zou zijn dat je geen berichten hoeft te screenen over een ontsteking en na x zinnen er achter komt dat het over een elektronische ontsteking gaat. Of diverse andere voorbeelden.
Je zou natuurlijk een Forum onderdeel kunnen maken, zeg 'puristen forum, stel hier je vragen over je 100% originele Honda van voor 1985 (?)'. Maar dat levert ongetwijfeld te veel werk op voor mod's vanwege de verkeerd geplaatste onderwerpen etc...
Zoals ik al typte, ik sla me er hoe dan ook wel door heen.
- nielspbr
- Mr Kockengen
- Berichten: 16225
- Lid geworden op: 02 mar 2009 17:50
- Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
- Locatie: Kockengen
Re: Honda 4takt brommer forum.
Hoeveel honda's van voor 85 zouden er nog met een originele puntenontsteking, of uberhaupt met origineel blok, rondrijden?
-
- 4T-MSB addict
- Berichten: 686
- Lid geworden op: 28 jan 2007 01:25
- Bezit: Ss50z , cb50, chaly en monkey
- Locatie: emmen
Re: Honda 4takt brommer forum.
Toch wel apart die andere forums dan. Bv die van kreidler. Als alles orgineel spul moet zijn dan is het wel vreemd dat toen ze in nl geleverd werden ze vaak gelijk voorzien werden van andere uitlaten, cilinders en zuigers, carburateurs enz om het toch maar harder te laten lopen. Toen was het dus geen probleem. Vind dat iedereen zelf moet weten wat hij/ zij/ het met hun brommer doet.
Re: Honda 4takt brommer forum.
In ieder geval 6.Hoeveel honda's van voor 85 zouden er nog met een originele puntenontsteking, of uberhaupt met origineel blok, rondrijden?
Zonder gekheid, wat mij betreft zijn er voldoende, maar het is maar mijn mening en geen must om deze apart te zetten. Ontstaat een beetje door al die vragen 'hoe moet ik de kleuren van mijn brommer aansluiten' of gelijkwaardig.
- SeeWhy50
- 4T-MSB regular
- Berichten: 270
- Lid geworden op: 21 feb 2020 00:01
- Bezit: CY50 (1978)
Bezat: XR75, P50 en TS50 - Locatie: Omgeving Den Haag
Re: Honda 4takt brommer forum.
Nu wordt het ingewikkeld. Gaat het om EEN originele puntenontsteking of DE originele puntenontsteking. De laatste variant is met die leeftijd waarschijnlijk erg zeldzaam.
Ik heb originele Honda spoelen maar die zijn van een ander bouwjaar dan de brommer.
Wat ik in ieder geval zeker weet is dat de boutjes waarmee mijn 12V spanningsregelaar en CDI ontstekingsspoel vastzitten niet origineel zijn. Over de andere onderdelen twijfel ik nog.
Ik voel mij nu al schuldig en ga alvast voor straf maar in de hoek staan.
Groeten,
Danny
Niet zeuren, de aarde is plat, en daar houden we het voorlopig op. Ga je over de rand dan val je er vanaf.
Danny
Niet zeuren, de aarde is plat, en daar houden we het voorlopig op. Ga je over de rand dan val je er vanaf.
- SeeWhy50
- 4T-MSB regular
- Berichten: 270
- Lid geworden op: 21 feb 2020 00:01
- Bezit: CY50 (1978)
Bezat: XR75, P50 en TS50 - Locatie: Omgeving Den Haag
Re: Honda 4takt brommer forum.
Groeten,
Danny
Niet zeuren, de aarde is plat, en daar houden we het voorlopig op. Ga je over de rand dan val je er vanaf.
Danny
Niet zeuren, de aarde is plat, en daar houden we het voorlopig op. Ga je over de rand dan val je er vanaf.
-
- The 4T-MSB is my life!
- Berichten: 1827
- Lid geworden op: 28 jan 2007 09:22
- Bezit: CY50 R&P
- Locatie: Knastaksel, `s zomers in knoesterveen
Re: Honda 4takt brommer forum.
ik heb in mijn tienerjaren brommers voorzien van wat ik ook maar dacht dat ik erop kon schroeven, en dat is eigenlijk nooit veel veranderd.
Nu is het ook wel moeilijk om imi te vinden voor mijn meuk, dus kan niet echt meedoen, maar de vreugde van een mini viertakt is bij imi rijders net zo groot. ze hebben helse draadbomen om mee te dealen, alles trilt los, blokken gaan 5000 km mee, maar ze trotseren elke tegenslag
met hun brommertje.
Nu is het ook wel moeilijk om imi te vinden voor mijn meuk, dus kan niet echt meedoen, maar de vreugde van een mini viertakt is bij imi rijders net zo groot. ze hebben helse draadbomen om mee te dealen, alles trilt los, blokken gaan 5000 km mee, maar ze trotseren elke tegenslag
met hun brommertje.
Life is too short for lousy coffee.
-
- chaly addict
- Berichten: 18852
- Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
- Bezit: Een hamer
- Locatie: Milsbeek
Re: Honda 4takt brommer forum.
Hier staan er gek genoeg een paar.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.