dat dus, eerst inrijden voor je volgas gaat.
Begin eerst maar eens met 1 of twee tandjes meer aan het voortandwiel.
Lifan 72cc
-
- chaly addict
- Berichten: 18899
- Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
- Bezit: Een hamer
- Locatie: Milsbeek
Re: Lifan 72cc
Zei ik toch? Mooi dat ie nu weer goed staat. Tandje te vroeg (half tandje ook) geeft een motor die prima start en optrekt, maar die boven de 6-7000 tpm gaat stotteren. Beter staat hij een pietsje te laat, dat kan hij prima hebben en dat is wat gebeurt als de ketting oprekt. Klepjes die te strak staan geven een motortje dat gaat stotteren als het opwarmt.skyteam72ccdax schreef: ↑20 feb 2024 15:24 ...en ik had het nokkenastandwieltje verkeerd op tijd gezet, nu dat is gefixt en kleppen nog stellen en carburator zal ik hopelijk af zijn van mijn probleem.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.
-
- 4T-MSB beginner
- Berichten: 14
- Lid geworden op: 18 feb 2024 23:29
- Bezit: Skyteam 72cc
Re: Lifan 72cc
Beste,
Hij is al reeds ingereden hoor. daar lag het probleem niet, Hij is nu perfect afgesteld zit al aan ruim 900km op het blokje en haal rond de 80-90 topsnelheid.
Bedankt voor jullie hulp.
Zit ondertussen wel alweer met een nieuw probleem als ik hem in gang stamp merk ik dat me electric zeer raar doet, alles werkt behalve men voor en achterlicht en me tellerlichten. Als ik een beetje gas geef gaan ze aan en vallen ze terug uit, tijdens het rijden merk ik dat ze vaak aan/uit gaan. Iemand een idee?
Mvg,
Hij is al reeds ingereden hoor. daar lag het probleem niet, Hij is nu perfect afgesteld zit al aan ruim 900km op het blokje en haal rond de 80-90 topsnelheid.
Bedankt voor jullie hulp.
Zit ondertussen wel alweer met een nieuw probleem als ik hem in gang stamp merk ik dat me electric zeer raar doet, alles werkt behalve men voor en achterlicht en me tellerlichten. Als ik een beetje gas geef gaan ze aan en vallen ze terug uit, tijdens het rijden merk ik dat ze vaak aan/uit gaan. Iemand een idee?
Mvg,
- wim V8
- 4T-MSB heilige
- Berichten: 4091
- Lid geworden op: 30 aug 2013 17:43
- Bezit: Honda CD 50 project(in parts)
Honda GiorCub '99 4bak c50 scooter :-)
NSU Prima D '57 2T scooter.
Piaggio Ciao '70 (under restoration)
Piaggio Boxer1.'72(as found)
VeloFrejus '50 Jolly motore a rullo.
Demm Turismo quatro tempi '59
Fiat 1100R '68 (summer daily) - Locatie: Castricum
Re: Lifan 72cc
Ja misschien, spuit eens een flinke wolk contactspray in je lichtschakelaar.
Doe ze meteen allemaal, is ook tegen vocht, corrosie etc.
Hielp dat niet, dan even alle bedrading, stekkers en contacten welke met de verlichting
te maken hebben, controleren, aandrukken, aandraaien, inspuiten.
Gr. Wim.
Doe ze meteen allemaal, is ook tegen vocht, corrosie etc.
Hielp dat niet, dan even alle bedrading, stekkers en contacten welke met de verlichting
te maken hebben, controleren, aandrukken, aandraaien, inspuiten.
Gr. Wim.
Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.
Link naar mijn Honda's:
viewtopic.php?f=15&t=26869
Link naar mijn Honda's:
viewtopic.php?f=15&t=26869
-
- 4T-MSB beginner
- Berichten: 14
- Lid geworden op: 18 feb 2024 23:29
- Bezit: Skyteam 72cc
Re: Lifan 72cc
Beste Wim,
Ik heb gedaan wat je zei en alles doet het weer! Ik had een slecht contact bij mijn spanningsregelaar waardoor hij niet op spanning bleef bij bepaalde toerentallen.
Bedankt!
Ik heb gedaan wat je zei en alles doet het weer! Ik had een slecht contact bij mijn spanningsregelaar waardoor hij niet op spanning bleef bij bepaalde toerentallen.
Bedankt!