Guggenheimer schreef: ↑12 mar 2024 09:53Nee, maar dubbel checken. Omhoog omlaag is relatief. Maar het is goed..
Snap het nu..
Honda C320 - Na 20 jaar stilstand - weer rijden
-
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 132
- Lid geworden op: 16 jul 2023 15:04
- Bezit: Honda TS50 (c320s 1969)\
Honda C50
Honda Vision 2 50cc
Honda Vision 2 70cc - Locatie: Blaricum
Re: Honda C320 - Na 20 jaar stilstand - weer rijden
-
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 132
- Lid geworden op: 16 jul 2023 15:04
- Bezit: Honda TS50 (c320s 1969)\
Honda C50
Honda Vision 2 50cc
Honda Vision 2 70cc - Locatie: Blaricum
Re: Honda C320 - Na 20 jaar stilstand - weer rijden
@ Wim
In dit topic spreek je over het zwarte rubbertje in de Carburateur.
viewtopic.php?f=26&t=34495&p=563619&hil ... ur#p563619
In dit topic spreek je over het zwarte rubbertje in de Carburateur.
viewtopic.php?f=26&t=34495&p=563619&hil ... ur#p563619
Dat deze onder de sproeier geplaatst moet worden / liggen. Maar het is mij niet helemaal duidelijk hoe dat dan moet.Het O-ringetje rond de sproeier moet zeer goed zijn, ook het rubber schijfje dat onder de
sproeier in de vlotterbak ligt moet goed zijn.
- wim V8
- 4T-MSB heilige
- Berichten: 4091
- Lid geworden op: 30 aug 2013 17:43
- Bezit: Honda CD 50 project(in parts)
Honda GiorCub '99 4bak c50 scooter :-)
NSU Prima D '57 2T scooter.
Piaggio Ciao '70 (under restoration)
Piaggio Boxer1.'72(as found)
VeloFrejus '50 Jolly motore a rullo.
Demm Turismo quatro tempi '59
Fiat 1100R '68 (summer daily) - Locatie: Castricum
Re: Honda C320 - Na 20 jaar stilstand - weer rijden
Ja dat klopt, maar dat is niet bij jouw c320 carburateur.
Want, jij hebt een inschroefsproeier, dus een sproeier met schroefdraad die vastgeschroeft dient te worden.
Topic dat je laat zien gaat over een PF50 carburateur. Die hebben een sproeier met een O-ring rondom waarbij
de sproeier slechts in de carburateur geduwd wordt ipv geschroefd en daaronder plaatst men dan een rubber schijfje
die dient tegen naar beneden zakken van de sproeier.
Dit verhaal gaat voor jouwe niet op.
Die pc carbs worden wel als vervanger voor jouwe gebruikt indien daar problemen mee blijven ontstaan.
Deze originele Keihin: https://www.singa.nl/NL/6099
Dit is de enige vervanger die past door de zeer smalle tapbreedte van 32mm.
Ik weet, hij frist er behoorlijk van op qua rijden.
Maar als ik naar je "rubbertje" kijk.
Het lijkt mij niet iets uit je carburateur.
Als ik het in eerste oogopslag zie denk ik aan een klepseal.
Probeer m maar zonder.
Gr. Wim.
Want, jij hebt een inschroefsproeier, dus een sproeier met schroefdraad die vastgeschroeft dient te worden.
Topic dat je laat zien gaat over een PF50 carburateur. Die hebben een sproeier met een O-ring rondom waarbij
de sproeier slechts in de carburateur geduwd wordt ipv geschroefd en daaronder plaatst men dan een rubber schijfje
die dient tegen naar beneden zakken van de sproeier.
Dit verhaal gaat voor jouwe niet op.
Die pc carbs worden wel als vervanger voor jouwe gebruikt indien daar problemen mee blijven ontstaan.
Deze originele Keihin: https://www.singa.nl/NL/6099
Dit is de enige vervanger die past door de zeer smalle tapbreedte van 32mm.
Ik weet, hij frist er behoorlijk van op qua rijden.
Maar als ik naar je "rubbertje" kijk.
Het lijkt mij niet iets uit je carburateur.
Als ik het in eerste oogopslag zie denk ik aan een klepseal.
Probeer m maar zonder.
Gr. Wim.
Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.
Link naar mijn Honda's:
viewtopic.php?f=15&t=26869
Link naar mijn Honda's:
viewtopic.php?f=15&t=26869
-
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 132
- Lid geworden op: 16 jul 2023 15:04
- Bezit: Honda TS50 (c320s 1969)\
Honda C50
Honda Vision 2 50cc
Honda Vision 2 70cc - Locatie: Blaricum
Re: Honda C320 - Na 20 jaar stilstand - weer rijden
Het gekke is dat ik een dus een foto op dit forum gezien heb van dezelfde carb met exact dezelfde vraag over het zwarte rubbertje... en hij zit ook in de revisieset... maar ik kan het niet meer terug vinden... helaas... de vraag was trouwens dus niet beantwoord...
Dan nog een ander ding. De pakkingen van mijn kop / cilinder zien er volgens mij nog redelijk uit. Ook de ringetjes... ik lees dat dit een c320 probleem is en dat andere er ook last van hebben. Dus ben bang dat ik met de nieuwe misschien het probleem hou.
Dus ik denk dat een beetje vloeibare pakking misschien een goed idee is. Wat is een goede voor deze brommers en hoe moet ik het precies aanbrengen?
Dan nog een ander ding. De pakkingen van mijn kop / cilinder zien er volgens mij nog redelijk uit. Ook de ringetjes... ik lees dat dit een c320 probleem is en dat andere er ook last van hebben. Dus ben bang dat ik met de nieuwe misschien het probleem hou.
Dus ik denk dat een beetje vloeibare pakking misschien een goed idee is. Wat is een goede voor deze brommers en hoe moet ik het precies aanbrengen?
-
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 132
- Lid geworden op: 16 jul 2023 15:04
- Bezit: Honda TS50 (c320s 1969)\
Honda C50
Honda Vision 2 50cc
Honda Vision 2 70cc - Locatie: Blaricum
Re: Honda C320 - Na 20 jaar stilstand - weer rijden
Het blokje zit weer in elkaar. Lekt niet meer. Net even rustig op gereden. Rijdt veel pittiger dan eerst. En klinkt ook beter.
Echter de carburateur moet afgesteld worden. Hij slaat uiteindelijk af. Pas als ik de vlottebak leeg wil hij weer starten. Dat wordt een klusje voor het weekend.
Paar dingen die me opvielen. Na schoonmaken zit de hoofdsproeier enorm los. Bijna zo los dat hij niet te stellen is. (trilt... misschien gewoon los).
Vlotter moet gesteld worden. Wim heeft ergens daar iets over gezegd. Dat moet ik opzoeken. Volgens mij 5 mm .. nog iets.
Vlotter overloopt nu en gooit de benzine via de drip onder de vlottenbak er uit.
Hopelijk op te lossen..
Echter de carburateur moet afgesteld worden. Hij slaat uiteindelijk af. Pas als ik de vlottebak leeg wil hij weer starten. Dat wordt een klusje voor het weekend.
Paar dingen die me opvielen. Na schoonmaken zit de hoofdsproeier enorm los. Bijna zo los dat hij niet te stellen is. (trilt... misschien gewoon los).
Vlotter moet gesteld worden. Wim heeft ergens daar iets over gezegd. Dat moet ik opzoeken. Volgens mij 5 mm .. nog iets.
Vlotter overloopt nu en gooit de benzine via de drip onder de vlottenbak er uit.
Hopelijk op te lossen..
- wim V8
- 4T-MSB heilige
- Berichten: 4091
- Lid geworden op: 30 aug 2013 17:43
- Bezit: Honda CD 50 project(in parts)
Honda GiorCub '99 4bak c50 scooter :-)
NSU Prima D '57 2T scooter.
Piaggio Ciao '70 (under restoration)
Piaggio Boxer1.'72(as found)
VeloFrejus '50 Jolly motore a rullo.
Demm Turismo quatro tempi '59
Fiat 1100R '68 (summer daily) - Locatie: Castricum
Re: Honda C320 - Na 20 jaar stilstand - weer rijden
Guggenheimer schreef: ↑13 mar 2024 23:22
Na schoonmaken zit de hoofdsproeier enorm los. Bijna zo los dat hij niet te stellen is. (trilt... misschien gewoon los).
Draai je die wel goed vast, enige waar ik dan aan denk is dat de schroefdraad is dol gedraaid.
Gr. Wim.
Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.
Link naar mijn Honda's:
viewtopic.php?f=15&t=26869
Link naar mijn Honda's:
viewtopic.php?f=15&t=26869
-
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 132
- Lid geworden op: 16 jul 2023 15:04
- Bezit: Honda TS50 (c320s 1969)\
Honda C50
Honda Vision 2 50cc
Honda Vision 2 70cc - Locatie: Blaricum
Re: Honda C320 - Na 20 jaar stilstand - weer rijden
Dat kan, helemaal indraaien dan blijft hij zitten. Maar stellen is wel een dingetje.
Denk dat vlotter iets om laag moet. Te veel benzine in vlotterkamer een issue. (loopt over via de overflow) maar is dat ook een reden dat ie uiteindelijk verzuipt?
Denk dat vlotter iets om laag moet. Te veel benzine in vlotterkamer een issue. (loopt over via de overflow) maar is dat ook een reden dat ie uiteindelijk verzuipt?
Re: Honda C320 - Na 20 jaar stilstand - weer rijden
Een hoofdsproeier hoef je toch niet te stellen. Die draai de gewoon vast in de carburateur. Bedoel je niet de stationair stelschroef of de luchtstelschroef?
- wim V8
- 4T-MSB heilige
- Berichten: 4091
- Lid geworden op: 30 aug 2013 17:43
- Bezit: Honda CD 50 project(in parts)
Honda GiorCub '99 4bak c50 scooter :-)
NSU Prima D '57 2T scooter.
Piaggio Ciao '70 (under restoration)
Piaggio Boxer1.'72(as found)
VeloFrejus '50 Jolly motore a rullo.
Demm Turismo quatro tempi '59
Fiat 1100R '68 (summer daily) - Locatie: Castricum
Re: Honda C320 - Na 20 jaar stilstand - weer rijden
Guggenheimer schreef: ↑14 mar 2024 09:42
Dat kan, helemaal indraaien dan blijft hij zitten. Maar stellen is wel een dingetje.
Ik twijfel indd toch ook aan je technische know-how haha.
Want ja, één verkeerd woord gebruiken en er verschijnt een heel ander beeld
en dus uitleg door derden(hun tijd, en zin)
Zo kom je geen stap verder(waarschijnlijk terug) natuurlijk.
P.S. je hoeft hier geen techneut te zijn hoor.
Dus zoals gezegd, je zal wel een stelschroef bedoelen, waarom noem je dat een sproeier?
Eerder schrijf je wel over de "echte" sproeier.
Beginafstelling is luchtschroef 1,5 slag uit(zoek zelf maar eens op waar die zit, ipv volgende vraag haha, pfff)
Stationairschroef draai je in totdat je de gasschuif net iets omhoog ziet komen en iets van een halve mm opening geeft.
Doe vlotter(benzine)niveau maar op 5-8mm onder rand vlotterbak, dus kraan open, daarna voorzichtig kijken hoeveel benzine er in de bak is gekomen, en naar gelang, de lip die de vlotternaald indrukt, voorzichtig buigen. Kijk goed hoe het werkt en buig de goede kant op, dat wijst voor zich.
Gr. Wim.
Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.
Link naar mijn Honda's:
viewtopic.php?f=15&t=26869
Link naar mijn Honda's:
viewtopic.php?f=15&t=26869
-
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 132
- Lid geworden op: 16 jul 2023 15:04
- Bezit: Honda TS50 (c320s 1969)\
Honda C50
Honda Vision 2 50cc
Honda Vision 2 70cc - Locatie: Blaricum
Re: Honda C320 - Na 20 jaar stilstand - weer rijden
Nieuw pinnetje gehaald voor de vlotter en probleem opgelost....
Ze rijdt 42km volgas.
Nieuwe koppelingskabel doet ook wonderen....
ALLEN DANK!
Ze rijdt 42km volgas.
Nieuwe koppelingskabel doet ook wonderen....
ALLEN DANK!
- wim V8
- 4T-MSB heilige
- Berichten: 4091
- Lid geworden op: 30 aug 2013 17:43
- Bezit: Honda CD 50 project(in parts)
Honda GiorCub '99 4bak c50 scooter :-)
NSU Prima D '57 2T scooter.
Piaggio Ciao '70 (under restoration)
Piaggio Boxer1.'72(as found)
VeloFrejus '50 Jolly motore a rullo.
Demm Turismo quatro tempi '59
Fiat 1100R '68 (summer daily) - Locatie: Castricum
Re: Honda C320 - Na 20 jaar stilstand - weer rijden
Een vlotter heeft twee pinnetjes, een scharnierpennetje en een vlotternaald,
welke was het?
"Even gehaald", je woont naast Leertouwer ofzo?
Ja met een nieuwe kabel krijg je indd meteen het gevoel of er plots veel meer nieuw en soepel is geworden.
42km/u is mooi, heb je de bedrenzer al geblokkeerd in het vliegwiel of laat je m mooi en rustig 42 doen?
Gr. Wim.
welke was het?
"Even gehaald", je woont naast Leertouwer ofzo?
Ja met een nieuwe kabel krijg je indd meteen het gevoel of er plots veel meer nieuw en soepel is geworden.
42km/u is mooi, heb je de bedrenzer al geblokkeerd in het vliegwiel of laat je m mooi en rustig 42 doen?
Gr. Wim.
Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.
Link naar mijn Honda's:
viewtopic.php?f=15&t=26869
Link naar mijn Honda's:
viewtopic.php?f=15&t=26869
-
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 132
- Lid geworden op: 16 jul 2023 15:04
- Bezit: Honda TS50 (c320s 1969)\
Honda C50
Honda Vision 2 50cc
Honda Vision 2 70cc - Locatie: Blaricum
Re: Honda C320 - Na 20 jaar stilstand - weer rijden
Voor in het dorp hier is het prima.. tuffen. Maar als ik naar leertouwer moet... dan zou ik wel wat meer puf willen. Je merkt echt dat in de drie het eigenlijk geen puf meer is maar een beetje uitloop is. Snelheid is echt 40. Met beetje wind mee / heuvel af loopt het wel snel op. Dus denk dat het vliegwiel nog niet is vast gezet. Dus dat ga ik wel doen. Eerst ff achterhalen welke 'trekker' ik nodig heb.
Denk ook dat een nieuwe carb uiteindelijk ook wel wat zal doen.
Ik heb uiteindelijk vlotternaald vervangen...
Denk ook dat een nieuwe carb uiteindelijk ook wel wat zal doen.
Ik heb uiteindelijk vlotternaald vervangen...
- lil
- 4T-MSB zombie
- Berichten: 2006
- Lid geworden op: 27 dec 2019 17:58
- Bezit: oa.
c50 presscub injectie 2008 (2x)
c50 presscub 2005
c50 business 1996
c50 economy 1981
c70 passport 1975
c110 sportscub frans 1968?
apollo hmc 303 1972?
lely senior duo 1959?
dan nog een vaag bami crossding met een honda-achtig 50cc BBS-tuning blok.
en een sloop bami pitbike met een 124cc loncin. - Locatie: zuidholland
Re: Honda C320 - Na 20 jaar stilstand - weer rijden
gewone honda vliegwieltrekker
Hoedt u voor iedereen die zich expert wil noemen, zij willen meer lijken dan wat ze zijn.
Expert is geen beschermde titel, iedere kluns kan zich expert noemen, het betekent niets.
Denk zelf na, en oordeel slechts na ampele overwegingen.
Expert is geen beschermde titel, iedere kluns kan zich expert noemen, het betekent niets.
Denk zelf na, en oordeel slechts na ampele overwegingen.
-
- Vierkantofiel
- Berichten: 5187
- Lid geworden op: 16 jan 2007 22:17
- Bezit: Morris Ital
- Locatie: Zaagcity
- lil
- 4T-MSB zombie
- Berichten: 2006
- Lid geworden op: 27 dec 2019 17:58
- Bezit: oa.
c50 presscub injectie 2008 (2x)
c50 presscub 2005
c50 business 1996
c50 economy 1981
c70 passport 1975
c110 sportscub frans 1968?
apollo hmc 303 1972?
lely senior duo 1959?
dan nog een vaag bami crossding met een honda-achtig 50cc BBS-tuning blok.
en een sloop bami pitbike met een 124cc loncin. - Locatie: zuidholland
Re: Honda C320 - Na 20 jaar stilstand - weer rijden
ow... da wist ik niet
Hoedt u voor iedereen die zich expert wil noemen, zij willen meer lijken dan wat ze zijn.
Expert is geen beschermde titel, iedere kluns kan zich expert noemen, het betekent niets.
Denk zelf na, en oordeel slechts na ampele overwegingen.
Expert is geen beschermde titel, iedere kluns kan zich expert noemen, het betekent niets.
Denk zelf na, en oordeel slechts na ampele overwegingen.