hey
ik heb zinskort problemen met mij dax eerst was het soms niet starten
heb dan een andere batterij gestoken en was weer in orde want ik heb een dc cdi met begrenzing zitten die stroom van de batterij gebruikt
in vergelijking met meeste die een ac cdi hebben
nou wilde ik vandaag hem starten en ging het weer helemaal niet soms heel even en dan nieks meer
dus heb ik een ac onbegrenste cdi gepakt en starte deze op weg naar huis vielen al mijn lampen uit en als ik thuis keek was het plastik van de 4 pin regulator bij 1 pin gesmolten/verbrand die van het lichtspoel komt
ik heb deze er af gehaald en een andere regulator gestoken nu start hij en de lichten werken maar ook voor heel even maar tot de zekering aan de batterij doorbrand
en start nog altijd niet met de dc cdi
de zekering brand ook aleen maar door wanneer de dax gestart word
dax start soms wel soms niet gesmolten regulator
- CheapUrbanBitches
- 4T-MSB regular
- Berichten: 393
- Lid geworden op: 08 feb 2022 15:51
- Bezit: Bak bami
Re: dax start soms wel soms niet gesmolten regulator
Isolatie van draden in je kabelboom gesmolten en maken sluiting.
Hoeveel Ampère/volt is je nieuwe accu?
Hoeveel Ampère/volt is je nieuwe accu?
'It never hurts to help.'
- shinu
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 25
- Lid geworden op: 29 nov 2021 15:57
- Bezit: dax zhenhua 2017 ZH-CJL50-1 (lifan 50cc) Sold
honda dax AB23 ST50 1998
skyteam 2017 5.5L dax 50cc (winter beater)
Re: dax start soms wel soms niet gesmolten regulator
nieuwe batterij is 13.3volt en is een 4amp batterijCheapUrbanBitches schreef: ↑26 mar 2024 19:23 Isolatie van draden in je kabelboom gesmolten en maken sluiting.
Hoeveel Ampère/volt is je nieuwe accu?
wel raar zo ineens gisteren perfect nog mee gereden en dan deze ochtend moeite om te starten en lukte met moeite tijdens het rijden verloor hij soms vonk en had je een luide knal en ineens nieks meer dit allemaal met die dc cdi
toen heb ik die ac cdi gestoken en 's avonds op weg naar huis dan de lichten en gesmolten regulator
heb dan terug oude dc cdi gestoken en nieuwe batterij maar smelt de zekering wanneer je kick start met of zonder regulator verbonden
- CheapUrbanBitches
- 4T-MSB regular
- Berichten: 393
- Lid geworden op: 08 feb 2022 15:51
- Bezit: Bak bami
Re: dax start soms wel soms niet gesmolten regulator
De AC CDI heeft je bekabeling doen smelten waardoor je nu kortsluiting hebt. Je hebt het probleem een stuk groter gemaakt.
Stotteren en ploffen in de ochtend klinkt eerder slecht afgestelde carburateur met een iets te grote sproeier op een koude, vochtige morgen.
Stotteren en ploffen in de ochtend klinkt eerder slecht afgestelde carburateur met een iets te grote sproeier op een koude, vochtige morgen.
'It never hurts to help.'
-
- chaly addict
- Berichten: 18856
- Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
- Bezit: Een hamer
- Locatie: Milsbeek
Re: dax start soms wel soms niet gesmolten regulator
Klinkt als een slecht massacontact ergens.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.
- shinu
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 25
- Lid geworden op: 29 nov 2021 15:57
- Bezit: dax zhenhua 2017 ZH-CJL50-1 (lifan 50cc) Sold
honda dax AB23 ST50 1998
skyteam 2017 5.5L dax 50cc (winter beater)
Re: dax start soms wel soms niet gesmolten regulator
geen idee is standaard dax kabelboom gewoon met een verloop kabelboom die contact 12v, gronding, pulse en ontsteking voor de dc cdiCheapUrbanBitches schreef: ↑26 mar 2024 21:11 De AC CDI heeft je bekabeling doen smelten waardoor je nu kortsluiting hebt. Je hebt het probleem een stuk groter gemaakt.
was zo ontwerkt in geval van problemen met dc cdi dat het terugdraaibaar was
carbu staat redelijk rijk idd en is een 19mm op een 50cc zongchen zo gekocht nooit problemen gehadStotteren en ploffen in de ochtend klinkt eerder slecht afgestelde carburateur met een iets te grote sproeier op een koude, vochtige morgen.
maar het stotteren klonk niet echt alsof hij slecht af gesteld stond er was letterlijk geen ontsteking op dat moment
- shinu
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 25
- Lid geworden op: 29 nov 2021 15:57
- Bezit: dax zhenhua 2017 ZH-CJL50-1 (lifan 50cc) Sold
honda dax AB23 ST50 1998
skyteam 2017 5.5L dax 50cc (winter beater)
Re: dax start soms wel soms niet gesmolten regulator
probleem gevonden is een 5.5L kabelboom met benzine meter maar er zit een tank in zonder sensorCheapUrbanBitches schreef: ↑26 mar 2024 21:11 De AC CDI heeft je bekabeling doen smelten waardoor je nu kortsluiting hebt. Je hebt het probleem een stuk groter gemaakt.
Stotteren en ploffen in de ochtend klinkt eerder slecht afgestelde carburateur met een iets te grote sproeier op een koude, vochtige morgen.
had de 12v+ gebruikt voor de cdi omdat deze switched is met contact deze was onder de tank helemaal bloot gescheurt door de bescherming tussen de tank en kader
dus kortsluiting recht op het kader
-
- chaly addict
- Berichten: 18856
- Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
- Bezit: Een hamer
- Locatie: Milsbeek
Re: dax start soms wel soms niet gesmolten regulator
Goedzo knul! En dank voor het terugkoppelen.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.
- CheapUrbanBitches
- 4T-MSB regular
- Berichten: 393
- Lid geworden op: 08 feb 2022 15:51
- Bezit: Bak bami
Re: dax start soms wel soms niet gesmolten regulator
Juiste diagnose, maar andere oorzaak. Gelukkig.shinu schreef: ↑29 mar 2024 19:53probleem gevonden is een 5.5L kabelboom met benzine meter maar er zit een tank in zonder sensorCheapUrbanBitches schreef: ↑26 mar 2024 21:11 De AC CDI heeft je bekabeling doen smelten waardoor je nu kortsluiting hebt. Je hebt het probleem een stuk groter gemaakt.
Stotteren en ploffen in de ochtend klinkt eerder slecht afgestelde carburateur met een iets te grote sproeier op een koude, vochtige morgen.
had de 12v+ gebruikt voor de cdi omdat deze switched is met contact deze was onder de tank helemaal bloot gescheurt door de bescherming tussen de tank en kader
dus kortsluiting recht op het kader
Maar ff samenvattend: je hebt een dax met een DC blok (yx upgrade?). En de voeding van je CDI is de geschakelde + van je ontbrekende tankvlotter? Dat is volgens mij alleen een weerstand, dus zit geen + op...
Fijn dat 'ie het weer doet in ieder geval. Rijden is het doel van de hobby.
'It never hurts to help.'
- shinu
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 25
- Lid geworden op: 29 nov 2021 15:57
- Bezit: dax zhenhua 2017 ZH-CJL50-1 (lifan 50cc) Sold
honda dax AB23 ST50 1998
skyteam 2017 5.5L dax 50cc (winter beater)
Re: dax start soms wel soms niet gesmolten regulator
CheapUrbanBitches schreef: ↑29 mar 2024 20:01Juiste diagnose, maar andere oorzaak. Gelukkig.shinu schreef: ↑29 mar 2024 19:53probleem gevonden is een 5.5L kabelboom met benzine meter maar er zit een tank in zonder sensorCheapUrbanBitches schreef: ↑26 mar 2024 21:11 De AC CDI heeft je bekabeling doen smelten waardoor je nu kortsluiting hebt. Je hebt het probleem een stuk groter gemaakt.
Stotteren en ploffen in de ochtend klinkt eerder slecht afgestelde carburateur met een iets te grote sproeier op een koude, vochtige morgen.
had de 12v+ gebruikt voor de cdi omdat deze switched is met contact deze was onder de tank helemaal bloot gescheurt door de bescherming tussen de tank en kader
dus kortsluiting recht op het kader
Maar ff samenvattend: je hebt een dax met een DC blok (yx upgrade?). En de voeding van je CDI is de geschakelde + van je ontbrekende tankvlotter? Dat is volgens mij alleen een weerstand, dus zit geen + op...
Fijn dat 'ie het weer doet in ieder geval. Rijden is het doel van de hobby.
effe late reply
het is een zongchen 50cc (zit veel onder crossers vanwege meer koppeling) deze werkt als andere blokjes buiten zwevend veld 2gele draatjes ipv wit geel
aleen heb ik de kabelboom aangepast om gebruik te maken van een dc cdi ipv een ac cdi
wat houd dit in de cdi gebruikt stroom van de batterij ipv stroom van het spoel
waarom?
ik had in een lotje 1 van die OOracing cdi's gekocht voor bijna nieks dan nieuwprijs
en deze hebben ook een schroefje voor begrenzing en easy start
en ik maak het graag moeilijk
hoe?
alle bedrading is hetzelfde als een ac cdi aleen de ac cdi heeft in pin 4 van de 6 een signaal draad van het contactslot als deze een signaal krijgt(geen contact) start deze niet en contact aan wel maar betekent daj je het contact fiche los kan maken en weg kan rijden
deze draad gebruik ik niet meer (dc heeft ook maar 4 pinnen van de 6)
verder heb ik de voeding die voor de cdi die in pin 6 komt afgeknipt en verbonden met de + van de oude benzine sensor
als contact uit is geen +12 contact aan wel +12v
verder is alles hetzelfde