van stock naar 125 cc
-
- 4T-MSB beginner
- Berichten: 11
- Lid geworden op: 21 jun 2015 17:16
- Bezit: honda cd50
van stock naar 125 cc
hoi ik heb een honda cd50 en wil er een lifan 125 cc blok inleggen
wat moet ik allemaal veranderen om dit mogelijk te maken??
mvg pierre
wat moet ik allemaal veranderen om dit mogelijk te maken??
mvg pierre
-
- 4T-MSB addict
- Berichten: 534
- Lid geworden op: 09 aug 2013 18:48
- Bezit: Honda CD50 '71
SMC super50 C50 imi (van de vrouw)
Scoopy OT
Transalp 600V - Locatie: Amsterdam
- Contacteer:
Re: van stock naar 125 cc
Als alles nog 6v is moet je dat ombouwen naar 12v. Coos Matser verkoopt kabelboompjes die je tussen je blok en bestaande kabelboom plaatst. Voor de rest heb je nodig, een cdi, een 12v bobine, alle lampjes vervangen naar 12v, spanningsregelaar, accu, clingonteur..
En dan eronder hangen en gaan. Zorg dat je remmen goed werken met 125cc
En dan eronder hangen en gaan. Zorg dat je remmen goed werken met 125cc
-
- 4T-MSB addict
- Berichten: 586
- Lid geworden op: 28 jan 2007 08:58
- Bezit: ss50 c50 cd50 c310a
- Locatie: amsterdam
Re: van stock naar 125 cc
ik sprak je vanmiddag aan op de brommer(ik zwarte cd50 met alu kistje, ook uit amsterdam ).
ik heb aardig wat bami onder mijn brommer gehad, maar met de 125cc versie was ik heel snel klaar(mede door 2 boetes in twee weken tijd), en wat er ook gebeurd, je rijd in no time 100kmpu. op de teller.
ik heb er 2 weken mee rondgereden op vakantie naar berlijn, en bij thuiskomst heb ik het blokje er meteen onder vandaan geschroefd, en meteen verpatst aan een brombakfiets reperateur(jaap), voor een appel en een ei, want ik voelde gewoon aankomen dat het fout zou lopen met in de stad rondrace'n en boete's en kans op ongelukken.
ik vond het koppel gewoon te veel voor een oude brommer van 40 jaar oud, (maar dat is mijn mening!).
heb zelf ook wel veel met 110cc gereden(wel veel op vakantie en minder in de stad!), wat ook veels te hard ging, maar vond het netaan ok kwa direct vermogen en koppel(gaat meer op toeren vermogen opbouwen dan op direct koppel).
ik zou als ik jou was voor een 90/70cc blokje gaan als je nog de keus hebt.
maar uiteindelijk rijd orgineel toch lekkerder/fijner als het goed is opgebouwd, maar is 3x zo duur bij een totale revisie dan een verse bami van de plank.
maar een immikrukje kan ook lang heel blijven, en dat scheelt een hoop op de aanschafprijs in vergelijking met orgineel als je ori blokje weer wilt fixen.
ik heb aardig wat bami onder mijn brommer gehad, maar met de 125cc versie was ik heel snel klaar(mede door 2 boetes in twee weken tijd), en wat er ook gebeurd, je rijd in no time 100kmpu. op de teller.
ik heb er 2 weken mee rondgereden op vakantie naar berlijn, en bij thuiskomst heb ik het blokje er meteen onder vandaan geschroefd, en meteen verpatst aan een brombakfiets reperateur(jaap), voor een appel en een ei, want ik voelde gewoon aankomen dat het fout zou lopen met in de stad rondrace'n en boete's en kans op ongelukken.
ik vond het koppel gewoon te veel voor een oude brommer van 40 jaar oud, (maar dat is mijn mening!).
heb zelf ook wel veel met 110cc gereden(wel veel op vakantie en minder in de stad!), wat ook veels te hard ging, maar vond het netaan ok kwa direct vermogen en koppel(gaat meer op toeren vermogen opbouwen dan op direct koppel).
ik zou als ik jou was voor een 90/70cc blokje gaan als je nog de keus hebt.
maar uiteindelijk rijd orgineel toch lekkerder/fijner als het goed is opgebouwd, maar is 3x zo duur bij een totale revisie dan een verse bami van de plank.
maar een immikrukje kan ook lang heel blijven, en dat scheelt een hoop op de aanschafprijs in vergelijking met orgineel als je ori blokje weer wilt fixen.
cdi for life!
-
- 4T-MSB addict
- Berichten: 534
- Lid geworden op: 09 aug 2013 18:48
- Bezit: Honda CD50 '71
SMC super50 C50 imi (van de vrouw)
Scoopy OT
Transalp 600V - Locatie: Amsterdam
- Contacteer:
Re: van stock naar 125 cc
Hi Joerie, ik ben het met je eens hoor. Ik rijd ook ori 70cc en zelfs nog begrenst ook. Ik ben hier niet degene die er 125cc onder wil knallen, maar gaf enkel antwoord aan de topic starter. Mijn 70cc blokje moet waarschijnlijk wel de revisie in binnenkort en alles binnenin de middencarters durf ik zelf niet aan te raken dus zal wel een duur geintje worden. Misschien gooi ik er tijdelijk een tweedehands 50cc imi blokje op en ga ik sparen om het ori honda blokje in orde te kunnen maken. 125cc zou ik ook niet doen, zeker niet in de stad inderdaad. Was een leuk ritje vandaag!
-
- 4T-MSB addict
- Berichten: 586
- Lid geworden op: 28 jan 2007 08:58
- Bezit: ss50 c50 cd50 c310a
- Locatie: amsterdam
Re: van stock naar 125 cc
nu zie ik het pas....vergissing.(was een beetje brakjes van de vermoeiende dag(en nacht))
cdi for life!
-
- 4T-MSB zombie
- Berichten: 2594
- Lid geworden op: 28 jan 2007 22:19
- Bezit: Vaillante;
MSX125
ST70
Z50A K3
En een berg projectjes - Locatie: Santa-Cruz, Belgium
Re: van stock naar 125 cc
hangt er allemaal van af of het brommer of moto is hé. Vermits jullie "gemakkelijk" alles op kenteken kunnen zetten.
rijdt het fijn zoveel cc onder een 17"er, ja. Heb zelf een CD50 Benly (moto) met DT150 onder, gaat als een speer. Remt dan ook wel goed, was 1e bezorgdheid.
Zou ik het doen als brommer: Nee, gewoon omdat meer als 50cc gewoon al veel te snel zal lopen. Mijn ori CD50 Benly (zit ergens in NL nu) haalde met het ori 50cc-blokje al een 70km/h.
rijdt het fijn zoveel cc onder een 17"er, ja. Heb zelf een CD50 Benly (moto) met DT150 onder, gaat als een speer. Remt dan ook wel goed, was 1e bezorgdheid.
Zou ik het doen als brommer: Nee, gewoon omdat meer als 50cc gewoon al veel te snel zal lopen. Mijn ori CD50 Benly (zit ergens in NL nu) haalde met het ori 50cc-blokje al een 70km/h.
-
- 4T-MSB addict
- Berichten: 593
- Lid geworden op: 29 jul 2012 12:10
- Bezit: Honda Cd50 '72
- Locatie: Hoorn
Re: van stock naar 125 cc
@ Soop
Maak je niet druk om wat tussen de middencarters zit,het is technisch Lego voor gevorderden.
Als je dat werkplaatsboek hebt en wat gezond verstand kom je een heel eind en hebt hier natuurlijk ook het forum voor.
Als je eenmaal bezig bent dan ga je jezelf afvragen waar je druk om hebt gemaakt.
Gewoon lekker zelf doen want het is een leuke klus!
Zorg in ieder geval voor een paar busjes remmenreiniger om de boel schoon te spuiten.
Succes!
Maak je niet druk om wat tussen de middencarters zit,het is technisch Lego voor gevorderden.
Als je dat werkplaatsboek hebt en wat gezond verstand kom je een heel eind en hebt hier natuurlijk ook het forum voor.
Als je eenmaal bezig bent dan ga je jezelf afvragen waar je druk om hebt gemaakt.
Gewoon lekker zelf doen want het is een leuke klus!
Zorg in ieder geval voor een paar busjes remmenreiniger om de boel schoon te spuiten.
Succes!
-
- 4T-MSB addict
- Berichten: 534
- Lid geworden op: 09 aug 2013 18:48
- Bezit: Honda CD50 '71
SMC super50 C50 imi (van de vrouw)
Scoopy OT
Transalp 600V - Locatie: Amsterdam
- Contacteer:
Re: van stock naar 125 cc
bedankt voor de bemoedigende woorden. Het is tot nu toe met sleutelen inderdaad zo dat het uiteindelijk allemaal erg meevalt. het zijn vaak de kleine dingetjes die voor hoofdpijn zorgen. Maar ik begin aan het idee te wennen..
-
- 4T-MSB regular
- Berichten: 399
- Lid geworden op: 10 mar 2013 20:30
- Bezit: poging tot gezond verstand
c320s ts50 '69 alias Metal Machine
immi dax, Afrika beige
SS50Z K3 Geel
c110 Rood.
behalve Honda:
Solex oto goudbies '65
Citroën Berlingo '04 - Locatie: Ugchelen
Re: van stock naar 125 cc
hard rijden is mooi, maar zo is een maatje van mij ooit met 80 op een auto geklapt.. heeft 2 weken in coma gelegen en zn schedeldak is 2x open geweest. dat omdat ie 70cc reed zonder goede remmen.. hij mag van geluk spreken dat ie t overleefde!
hij heeft opnieuw moeten leren lopen, mag nu weer autorijden na n jaar revalidatie. hij bezuinigt niet meer op banden en remmen.
hij heeft opnieuw moeten leren lopen, mag nu weer autorijden na n jaar revalidatie. hij bezuinigt niet meer op banden en remmen.
69er c320s ts50 alias Metal Machine
-
- 4T-MSB addict
- Berichten: 838
- Lid geworden op: 03 apr 2007 22:24
- Bezit: CB50, teveel P50's en auto's
Re: van stock naar 125 cc
Ik heb het idee dat we Pierre cd50 hier niet meer terug gaan zien...
In the beginning there was nothing, which exploded.
-
- 4T-MSB regular
- Berichten: 399
- Lid geworden op: 10 mar 2013 20:30
- Bezit: poging tot gezond verstand
c320s ts50 '69 alias Metal Machine
immi dax, Afrika beige
SS50Z K3 Geel
c110 Rood.
behalve Honda:
Solex oto goudbies '65
Citroën Berlingo '04 - Locatie: Ugchelen
Re: van stock naar 125 cc
hopelijk zien we m wel hier terug, in een stuk. ik wens niemand zoiets toe als die maat van mij overkwam.. met 125cc zijn die cd remmen echt net zeepjes.. als ie slim is zet hij er ss/cd125 naven in oid en anders: koop meteen een cd125, scheelt al t werk.
69er c320s ts50 alias Metal Machine
-
- chaly addict
- Berichten: 18884
- Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
- Bezit: Een hamer
- Locatie: Milsbeek
Re: van stock naar 125 cc
Volgens mij zitten daar dezelfde remmen op.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.
-
- 4T-MSB regular
- Berichten: 399
- Lid geworden op: 10 mar 2013 20:30
- Bezit: poging tot gezond verstand
c320s ts50 '69 alias Metal Machine
immi dax, Afrika beige
SS50Z K3 Geel
c110 Rood.
behalve Honda:
Solex oto goudbies '65
Citroën Berlingo '04 - Locatie: Ugchelen
Re: van stock naar 125 cc
ik dacht dat die trommelmaat groter was? of is dat bij een CB?
69er c320s ts50 alias Metal Machine
- nielspbr
- Mr Kockengen
- Berichten: 16256
- Lid geworden op: 02 mar 2009 17:50
- Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
- Locatie: Kockengen
Re: van stock naar 125 cc
setje kitaco remschoenen erin en leren remmen en vooruitkijken.