Gents, Dank voor alle info en het meedenken. Ik lees net pas de laatste paar reacties.
Zojuist het maagdelijke 13.000mls blokje uit elkaar mogen halen.
Ik was ook benieuwd naar het type nokkenas. Een vraag daarover volgt zo..
Heel mooi blokje van binnen, superschone zuiger / cilinder en krukas met geen voelbare speling, zijwaarts minimaal.
Bijna zonde.. Tranen moest ik inhouden..
Tsja tsja.. wat te doen nu?
Misschien maar eerst even het doel> Low budget wat meer power dan standaard C90NT. Ik rij er met name mee in de stad, maar ook op 100km/u snelweg.
Betrouwbaarheid, koppel (want komt op c90 mét beenkappen+98kg persoon) en niet al te veel uren gesleutel om het klaar te krijgen zouden mooi zijn.
Cilinderkop: Ik heb een goede, lege OT70 kop liggen, maar ik twijfel of ik niet de orignele kop wil gebruiken. zeker ook nu ik zie dat m`n Takegawa R20 nokkenas, die hier al ff ligt te niksen perfect lijkt te passen (ik zie alleen een busje uitsteken bij de originele, die is misschien over te zetten.)
De nokken zijn echt wel wat enthousiaster dan de van de originele..
Ooit gekocht voor een lifan of Nice kop geloof ik. De maten lijken gelijk. Iemand een idee of dit ook echt werkt?
Krukas: Het lastigste vind ik nog wel de krukas, wat ik daar mee moet doen.. Het bigend wil ik sowieso vervangen.
Als ik deze kruk origineel zou houden en nieuw bigend erin is €80-90? dan nog lagers erbij. €30?
DRP 54mm krukas met lagers is €175, maar dan komt die €90 er nog bij voor ombouw.
Dan neig ik weer naar die 54mm x 52mm + originele kop met Takegawa Nokennas (desnoods voor meer koppel tóch de originele nok?) en voorlopig(?) de originele 18-19mm carbu met grotere sproeiert.
Off... iemand nog tips voor een degelijke iets grotere carbu?
Ik heb een offerte gevraagd voor de DRP kruk, 52mm cilinder/zuiger en de krukas ombouw kit.