85cc
85cc
ik heb laatst een 85cc kit in mijn brommer gebouwd samen met een 19mm carb. hij loopt nu max 75km/h op 11000 rpm, is er een mogelijkheid om hem nog harder te laten lopen zonder iets te veranderen aan de vertanding?
Re: 85cc
ik weet niet zeker of dit klopt maar volgens mij lopen alle schakelbrommers begrensd op 8000 toeren ik heb namelijk een begrensbare cdi en ik vind het wel fijn om die extra kracht te hebben van de 85cc en dat verlies je een beetje met een andere vertanding
corrigeer mij als ik iets fout heb
corrigeer mij als ik iets fout heb
- nielspbr
- Mr Kockengen
- Berichten: 16275
- Lid geworden op: 02 mar 2009 17:50
- Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
- Locatie: Kockengen
Re: 85cc
Maakt niet uit, heeft in ieder geval een betere varbrandingsruimte en kanalen als een 50cc kopje. Waarschijnlijk kan die kop ook nog wel een 20-22mm carbje verwerken.
Maar nogmaals, waarom wil je niets aan de vertanding veranderen, je rijdt met 75 toch al te hard voor een rollenbank.
ps. de (honda) brommers die ik heb zijn niet begrensd op toerental, ik heb daar in ieder geval nooit wat van gemerkt. Waarschuwing, als je boven de 12k gaat uitkomen moet je je zorgen gaan maken voor je koppeling. Ik neem aan dat die op de krukas zit als bij elk liggend 50cc blok.
edit: 30 => 20mm, 30 is wel heel erg veel voor 85cc.
Re: 85cc
mijn brommer had een cdi die de brommer begrensde op 8000 toerten en heb er nu een verstelbare cdi in zitten waarmee ik hem kan begrenzen en ontgrenzen. maar als het niet uitmaakt als hij op de rollerbank maar tot 6000 of 7000 toeren komt dan wil ik best wat aan de vertanding doen.
- Daan1508
- 4T-MSB addict
- Berichten: 524
- Lid geworden op: 04 feb 2015 13:51
- Bezit: 1971 C50
1978 C90 dikke harrie - Locatie: Gouda
Re: 85cc
Natuurlijk ga je wat trekkracht verliezen als je 'm langer vertandt. Maar. Je gaat het blokje opblazen als je niks verandert en nog meer toeren gaat draaien. En als je brommer het niet doet, heb je ook niet veel trekkracht.
't is jouw fietsie.
't is jouw fietsie.
- wim V8
- 4T-MSB heilige
- Berichten: 4091
- Lid geworden op: 30 aug 2013 17:43
- Bezit: Honda CD 50 project(in parts)
Honda GiorCub '99 4bak c50 scooter :-)
NSU Prima D '57 2T scooter.
Piaggio Ciao '70 (under restoration)
Piaggio Boxer1.'72(as found)
VeloFrejus '50 Jolly motore a rullo.
Demm Turismo quatro tempi '59
Fiat 1100R '68 (summer daily) - Locatie: Castricum
Re: 85cc
Puch Maxi
Gr. Wim.
Gr. Wim.
Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.
Link naar mijn Honda's:
viewtopic.php?f=15&t=26869
Link naar mijn Honda's:
viewtopic.php?f=15&t=26869
- gerbrandicus
- Astrealover
- Berichten: 1977
- Lid geworden op: 27 jan 2007 21:18
- Locatie: Gorinchem
Re: 85cc
Als het een bami blok is zou ik helemaal geen 11.000 RPM aandurven. Naast de standaard zwevende kleppen waar Chinezen last van hebben bij dat soort toerentallen, heb je ook de koppeling die uit elkaar kan spatten. Daar kan ReezYard over mee praten, en dat waren nog wel ori HM koppelingen. Chinese blokken en dus ook de koppelingen zijn van een soort papier-maché/aluminium legering wat een stuk gemakkelijker stuk gaat dan het HM alu.
De krukassen die af fabriek niet al te best zijn uitgeklokt en gebalanceerd zijn nog je minste zorgen.
De krukassen die af fabriek niet al te best zijn uitgeklokt en gebalanceerd zijn nog je minste zorgen.
-
- 4T-MSB zombie
- Berichten: 2625
- Lid geworden op: 28 jan 2007 22:19
- Bezit: Vaillante;
MSX125
ST70
Z50A K3
En een berg projectjes - Locatie: Santa-Cruz, Belgium
Re: 85cc
Ontploffende koppelingen heb ik nog maar 1 keer geweten en dat was een DRP of JC. Maar kwaliteit is er bij skyteam en derivaten niet op verbetert.
11k rijdt trouwens niet echt aangenaam op openbare weg.
11k rijdt trouwens niet echt aangenaam op openbare weg.