Maximale slag in standaard carters
-
- Admin
- Berichten: 1917
- Lid geworden op: 15 jan 2007 14:01
- Bezit: Little Cub, Chaly, SS50
- Locatie: De Bilt
Re: Maximale slag in standaard carters
Helder. Dankjewel voor de uitleg.
Wordt mij toch wat te complex nu. Dan ga ik denk toch maar voor veiligere oplossing 52x51, of ik bestel gewoon een bami blok
Wordt mij toch wat te complex nu. Dan ga ik denk toch maar voor veiligere oplossing 52x51, of ik bestel gewoon een bami blok
-
- Admin
- Berichten: 1917
- Lid geworden op: 15 jan 2007 14:01
- Bezit: Little Cub, Chaly, SS50
- Locatie: De Bilt
Re: Maximale slag in standaard carters
Gisteren maar meteen besteld en vandaag al binnen. Kwam er net achter dat er een 55.5mm slag in zit met 52.4mm boring. Dat is ook lang
- nielspbr
- Mr Kockengen
- Berichten: 16275
- Lid geworden op: 02 mar 2009 17:50
- Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
- Locatie: Kockengen
Re: Maximale slag in standaard carters
Wat is dat voor blok, 120cc lifan of zongshen?
52,4mm is namelijk een erg chinese maat. (en 55,5 is eigenlijk een nice maat maar lifan en zs gebruikten die ook voor de 120cc blokken)
ps. nice boring is 50.
Hoe hoog is de cilinder eigenlijk van het blok dat je momenteel uit elkaar trekt, 78mm?
52,4mm is namelijk een erg chinese maat. (en 55,5 is eigenlijk een nice maat maar lifan en zs gebruikten die ook voor de 120cc blokken)
ps. nice boring is 50.
Hoe hoog is de cilinder eigenlijk van het blok dat je momenteel uit elkaar trekt, 78mm?
-
- 4T-MSB zombie
- Berichten: 2625
- Lid geworden op: 28 jan 2007 22:19
- Bezit: Vaillante;
MSX125
ST70
Z50A K3
En een berg projectjes - Locatie: Santa-Cruz, Belgium
Re: Maximale slag in standaard carters
Ik denk dat de rest bedoeld was om een ori blok aan te passen. Maar omdat het vrij ingewikkeld is, dat hij gewoon koop voor een goedkope oplossingnielspbr schreef: ↑22 aug 2020 19:17 Wat is dat voor blok, 120cc lifan of zongshen?
52,4mm is namelijk een erg chinese maat. (en 55,5 is eigenlijk een nice maat maar lifan en zs gebruikten die ook voor de 120cc blokken)
ps. nice boring is 50.
Hoe hoog is de cilinder eigenlijk van het blok dat je momenteel uit elkaar trekt, 78mm?
-
- Admin
- Berichten: 1917
- Lid geworden op: 15 jan 2007 14:01
- Bezit: Little Cub, Chaly, SS50
- Locatie: De Bilt
Re: Maximale slag in standaard carters
Ja, klopt. Heb een Lifan 125cc aangeschaft. (Klopt ook niet helemaal want met 52.4x55.5 kom je uit op 120cc. Op de cilinder staat wel 124cc dus ik vermoed dat het papiertje wat er bij zit niet klopt. Zal dan wel 54x54 zijn.)
Het blok wat ik wilde gaan bouwen zou een mengelmoesje zijn van chaly/ss/c90 onderdelen die ik nog heb liggen. Die gaan nu op de plank en dan ga ik er later wellicht nog mee aan de slag.
Het blok wat ik wilde gaan bouwen zou een mengelmoesje zijn van chaly/ss/c90 onderdelen die ik nog heb liggen. Die gaan nu op de plank en dan ga ik er later wellicht nog mee aan de slag.
- nielspbr
- Mr Kockengen
- Berichten: 16275
- Lid geworden op: 02 mar 2009 17:50
- Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
- Locatie: Kockengen
Re: Maximale slag in standaard carters
Zal 52,4x57 zijn standaardmaat voor standaard 125 blokken.
54x54 vindt je momenteel alleen in de 125cc daytona en ZS125HO. Die zijn wat, vooral de daytona, hitsiger als standaard bami.
54x54 vindt je momenteel alleen in de 125cc daytona en ZS125HO. Die zijn wat, vooral de daytona, hitsiger als standaard bami.
-
- Admin
- Berichten: 1917
- Lid geworden op: 15 jan 2007 14:01
- Bezit: Little Cub, Chaly, SS50
- Locatie: De Bilt
Re: Maximale slag in standaard carters
Oh dan zal het 57mm zijn inderdaad. Nog beter eigenlijk, nog langere slag
Thanks voor de info
Thanks voor de info
-
- Admin
- Berichten: 1917
- Lid geworden op: 15 jan 2007 14:01
- Bezit: Little Cub, Chaly, SS50
- Locatie: De Bilt
Re: Maximale slag in standaard carters
Scheelt toch 1.2cc
-
- moppersmurf
- Berichten: 8904
- Lid geworden op: 28 jan 2007 21:51
- Bezit: paar brommers
- Locatie: neede gelderland
Re: Maximale slag in standaard carters
Ik heb als is een setje gemaakt moest ik wel wat ruimte maken in de cilinder en zuiger.
56 aasa zuiger.
47boring nt c90 zetje met 126 zuiger.
En een nt/tt kop
De rok van de zuiger moest wat smaller om tussen de krukas wangen te passen.
In de cilinder moesten 2 inhamen voor de drijfstang.
Maar heb ook setjes met
56 slag
52 /54 en 55 boring.
Ot 70 kop bewerkt tot en met.
Hier gebruikte ik de kitaco ultra se model zuigers voor.
56 aasa zuiger.
47boring nt c90 zetje met 126 zuiger.
En een nt/tt kop
De rok van de zuiger moest wat smaller om tussen de krukas wangen te passen.
In de cilinder moesten 2 inhamen voor de drijfstang.
Maar heb ook setjes met
56 slag
52 /54 en 55 boring.
Ot 70 kop bewerkt tot en met.
Hier gebruikte ik de kitaco ultra se model zuigers voor.
ik praat niet alleen maar poep
bami = bami. troep = troep.
bami = bami. troep = troep.
- gerbrandicus
- Astrealover
- Berichten: 1977
- Lid geworden op: 27 jan 2007 21:18
- Locatie: Gorinchem
Re: Maximale slag in standaard carters
Ik had ook een Aasa 56mm kruk. Kun je gewoon kopen in Griekenland.
-
- Admin
- Berichten: 1917
- Lid geworden op: 15 jan 2007 14:01
- Bezit: Little Cub, Chaly, SS50
- Locatie: De Bilt
Re: Maximale slag in standaard carters
Goed om te weten, mocht ik ooit nog wel een zelf een blok gaan bouwen.
Het 125 blok hangt er nu onder. Maar verder ligt het project al weer ff stil wegens gebrek aan tijd (of zin). Heb de hoop al opgegeven dat ik er dit jaar op ga rijden. Van de winter maar eens rustig afmaken zodat ik in de lente wel de weg op kan.
Het 125 blok hangt er nu onder. Maar verder ligt het project al weer ff stil wegens gebrek aan tijd (of zin). Heb de hoop al opgegeven dat ik er dit jaar op ga rijden. Van de winter maar eens rustig afmaken zodat ik in de lente wel de weg op kan.