Dax a klasse Nhrc bovenliggende uitlaat

Voor de snelle jongens en meisjes onder ons.
Plaats reactie
Ziaske130130
4T-MSB beginner
Berichten: 5
Lid geworden op: 13 okt 2020 18:56
Bezit: Binnenkort skyteam 50cc

Dax a klasse Nhrc bovenliggende uitlaat

Bericht door Ziaske130130 »

Hey hey.

Ik ben van plan om een nhrc bovenligende uitlaat te zetten op mijn skyteam dax a klasse injectie maar heb ergens horen vallen dat ik een of ander lamba kabel ofziets moet hebben aan mijn uitlaat en blijkbaar regeld dat het aantal liter naft dat door mijn uitlaat gaat moet ik dat echt hebben of hoeft dat niet?


Mvgr zias

Gebruikersavatar
lil
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1915
Lid geworden op: 27 dec 2019 17:58
Bezit: oa.
c50 presscub injectie 2008 (2x)
c50 presscub 2005
c50 business 1996
c50 economy 1981
c70 passport 1975
c110 sportscub frans 1968?
apollo hmc 303 1972?
lely senior duo 1959?
dan nog een vaag bami crossding met een honda-achtig 50cc BBS-tuning blok.
en een sloop bami pitbike met een 124cc loncin.
Locatie: zuidholland

Re: Dax a klasse Nhrc bovenliggende uitlaat

Bericht door lil »

ik meen kortelings ergens iemand te hebben zien zeggen dat een lambda sensor noodzakelijk was, dus... je moet er een hebben, en anders gaat het fout

ik deel die mening overigens, want injectie is allemaal computergestuurd, en computers hebben overal sensors nodig om goed te kunnen werken. makes sense, right?

ik heb zelf een injectieding, en je kan daar werkelijk helemaal niks aan afstellen. ik vond hem te hoog stationair lopen, dus ik heb de stuitschroef van de gasklep helemaal teruggedraaid, en het maakte niks uit, de computer gaf gewoon de benodigde hoeveelheid brandstof die nodig was bij die stand en het stationairtoerental bleef daardoor hetzelfde. met andere woorden; je kan hoegenaamd niks afstellen, de computer bepaalt hoe de brommer loopt. het enige wat je kan doen is rommelen met de kettingtandwielverhouding. je MOET een lambdasonde hebben, daar is geen ontkomen aan.
Hoedt u voor iedereen die zich expert wil noemen, zij willen meer lijken dan wat ze zijn.
Expert is geen beschermde titel, iedere kluns kan zich expert noemen, het betekent niets.
Denk zelf na, en oordeel slechts na ampele overwegingen.

MrSinga
4T-MSB zombie
Berichten: 2537
Lid geworden op: 28 jan 2007 22:19
Bezit: Vaillante;
MSX125
ST70
Z50A K3
En een berg projectjes
Locatie: Santa-Cruz, Belgium

Re: Dax a klasse Nhrc bovenliggende uitlaat

Bericht door MrSinga »

Je kunt er een gat in boren en een moer op laten lassen voor die sonde. Ofja, je koopt onmiddelijk de juiste uitlaat voor uw type brommer

Plaats reactie